~*~* Termometer beroende vänner~*~*
Hej! Vi ska snart börja bebisverkstaden och det verkar stämma det där med termometern. Var in och kikade på några sidor. Ska nog testa detta så man ser när man har äl.
Hej! Vi ska snart börja bebisverkstaden och det verkar stämma det där med termometern. Var in och kikade på några sidor. Ska nog testa detta så man ser när man har äl.
Har en fråga ang. temp.mätning: Kan man använda én digital örontermometer eller vad använder ni när ni tar tempen?
Hej!
Lägger in mig i eran tråd. Har hållt på med temp.metoden i 2 perioder nu och det verkar som om vi har lyckats pricka in äl denna månaden. Har känt lite symptom som jag kände när jag blev gravid förra gången. Så det ska bli spännande och se om det stämmer. Någon som vet om man kan göra testet tidigare än det testdatumet programmet bestämt?
♥♥♥Kämparnas drottningar ♥♥♥
Henriks Wife: www.fertilityfriend.com/home/13ec8c BIM 29/11
cotterpin: www.fertilityfriend.com/home/cotterpin BIM 9-10/12
Jozfein www.fertilityfriend.com/home/1650d1 BIM 10/12
Fru JD www.fertilityfriend.com/home/FruJD BIM 15/12
äppelblomman www.fertilityfriend.com/home/appelblomman BIM 16/12
fealin www.fertilityfriend.com/home/1642e3 BIM 17/12
Jordgubb: www.fertilityfriend.com/home/1664ba BIM 17/12
Duntoffla www.fertilityfriend.com/home/Duntoffla BIM 20/12
Pilsa www.fertilityfriend.com/home/138f07 BIM 22/12
mala78 www.fertilityfriend.com/home/mala78 Bim 25/12
Athena78: www.fertilityfriend.com/home/Athena78 BIM 27/12
Jessica26 www.fertilityfriend.com/home/Jessica26 BM 31/12
Ofir1 www.fertilityfriend.com/home/12c2cf BIM 2/1
Ottisen www.fertilityfriend.com/home/db27b 2/1
Min dotter Julia www.fertilityfriend.com/home/16fabb BIM 6/1 2007
Snice www.fertilityfriend.com/home/snice BIM 4/1
missK www.fertilityfriend.com/home/14ce2a
Jam www.fertilityfriend.com/home/b931a
Jakey www.fertilityfriend.com/home/14d305
sisf www.fertilityfriend.com/home/edfcc
johto: www.fertilityfriend.com/home/16194c
n1ettan www.fertilityfriend.com/home/16b99a
skrattigtjej www.fertilityfriend.com/home/1688d8
Hs Bobbo www.fertilityfriend.com/home/16a368
Havssol www.fertilityfriend.com/home/havssol
Thessis77 www.fertilityfriend.com/home/15641b
BabyNr1 www.fertilityfriend.com/home/fe1be
Lyckostarna
+ Dulia www.fertilityfriend.com/home/Dulia BF 6/6-07
+ MammaHela www.fertilityfriend.com/home/MammaHela BF 8/6-07
+ Pezon www.fertilityfriend.com/home/163867 BF 10/6-07
+ Blingring: www.fertilityfriend.com/home/blingring BF 12/6-07
+ Ankiz www.fertilityfriend.com/home/8021c BF 3/7-07
+ Myliten www.fertilityfriend.com/home/myliten BF 24/7-07
+ Bäsebus www.fertilityfriend.com/home/124d5d BF 30/7-07
+ KEK www.fertilityfriend.com/home/16d2d7 BF 30/7-07
+ Magda84: www.fertilityfriend.com/home/Magda84
Var på 30-årsfest i lördags så igår hoppade jag över tempen eftersom vi sov borta och det blev lite sent.
Fru JD: Våra kurvor ser bra ut, vi verkar hålla oss till 36,9 och hoppas den fortsätter stiga lite till.
Har lite symptom som påminner om min förra graviditet: Ömmande bröstvårtor, ilningar vid livmodern, trött. Kroppen känns något annorlunda, men jag vill inte ta ut något i förskott, förrän man ser det själv med egna ögon.
Duntoffla: Hade samma tanke som dig igår kväll, så jag tog också en temp som bara var 36.7 och 37,0 på morgonen. Så tydligen behöver man inte ha högre temp på kvällen...
Jag som är relativt ny här undrar vad en impdip är och varför det ibland blir streckade linjer istället för heldragna vid äl och coverline?
Johto: Du kommer säkert få ett kryss imorgon eller övermorgon om tempen fortsätter stiga eller är lika som idag. Jag blev också besviken när jag inte fick ett kryss då tempen steg och det kändes som jag hade äl, men efter ett par dagar efter kom krysset. Jag antar att programmet vill vara säker innan det sätter ut ett kryss.
Idag var jag tvungen att gå upp lite tidigare än vanligt då det var Lucia på dagis. Därav den ofyllda pricken.
Fick någon konstig smak i munnen igårkväll när jag skulle sova. Den påminde om metallsmak och jag har känt av den några gånger tidigare också. Undrar om det är den klassiska metallsmaken som är ett graviditetssymptom samt att jag har haft så kallad mensvärk igår under dagen som kommer och går. Nu har den börjat igen... Vet inte vad jag ska tro? Samtidigt vill man ju inte ta ut något i förskott ifall det inte är som man tror.
Jag har ialla fall bestämt mig för att vänta med att köpa ett test tills 21/12, då fertilityfriend testar.
Någon som kan svara på vad Coverline 10 betyder, det står nämnligen så på min pregnancy monitor att coverline ska vara över 10?
Jag menar att temperaturen ska vara över coverline 10...
Bra, då är det inte bara jag som inte förstår vad det betyder. Den siffran har ju ändrats några gånger så jag undrade bara vad det betydde. Om ni är VIP så finns det en pregnancy monitor ganska långt ner på sidan. Där i en kolumn står det att temperaturen ska vara över coverline ... på mig stod det 10 idag.
Ska bli intressant att ta tempen i morgon bitti, nu är det så nära att man knappt vågar testa med risk att man blir besviken om tempen sjunker.
Självklart är det så att det är antal tempar över coverline för igår var det 10 och idag står det 11. Så det var nog ingen viktig del då kanske.
Känner mig lite hängig idag, så där småförkyld. Hade den där "metallsmaken igår kväll och den kom tillbaka efter tandborstningen. Så jag vet inte vad jag ska tro...
Fru JD: Vad tråkigt att mensen kom, det som såg så lovande ut ett tag. Precis som du säger är denna ovissa tid den värsta. Man vill ju gärna veta nu, men jag ska ge mig till tåls och vänta en vecka till med att testa, fast å andra sidan borde tanten ha dykt upp då om det inte blev nåt.
Idag eller rättare sagt fram mot kvällen blev jag så trött att jag bara ville lägga mig och vila, men det går ju inte när man har en 2-åring på halsen... Har även känt av en molande värk nere i tjejmagen och för att inte tala om den konstiga "metallsmaken" som inte vill försvinna från min tunga, så mår jag relativt bra.
Bara en liten sänkning idag, men kurvan är ju fortfarande hög så hoppet lever. Känner mig kissnödig stup i kvarten och metallsmaken sitter kvar i munnen, vägrar försvinna (hoppas det är ett symptom).
Äppelblomman och fealin: ska ni testa snart?
Ser jättebra ut för dig Äppelblomman. Har ff testat idag? Enligt din sida står det ett T på stats, betyder inte det att det ska testa?
Jag fick också en sänkning idag, men inte under coverline än ialla fall, så man får väl se imorgon om tempen fortsätter sjunka eller om den vill stiga igen. Vet inte vad jag ska tro, kanske kroppen spelar en ett spratt, men jag har fortfarande kvar den mystiska smaken i munnen. Fast jag dricker kaffe och borstar tänderna känner jag den ganska snart efter ändå.
Fealin: jag hoppas våra tempar går upp igen imorgon. Vi får hålla tummarna.
Har lite ont i nacken idag (var värre igår). Jag skulle nämligen visa min son hur man gör en kullerbytta häromdagen, men man är ju inte lika vig som när man var ung. Så jag antar att jag sträckte någon muskel vid nacken för jag har svårt att vrida på den, men idag känns det bättre så det går åt rätt håll. Funderade ett tag på att åka in till akuten om det inte blev bättre.
Nej, kanske inte. Men förra kurvan var streckad ovulation. Det kan ju hända att jag hade äl på dag 20 också den perioden. I så fall är ju lutealfasen 14 dagar och då ska tanten komma snart... vi får vänta och se om så sker.
Jaha, så var det kört för nu kom tanten på besök. Skumt att jag fortfarande har kvar nån slags metallsmak i munnen. Någon som vet om man har haft 2 äl samma period och det ena ägget inte blir befruktat, vad händer med det? Kommer det som en mens då? Kan ju vara så också.
Annars får jag joina alla de andra på glöggbuffén och julmaten.
Ja, det blev mens igår. Har inte uppdaterat min sida än, men ska det nu snart.
Skrev lite fel igår, förstår om det blev några frågetecken i era huven. Jag menade att om 2 ägg släppte vid äl och endast ett blev befruktat, vad händer med det som inte blir befruktat?
Jag menade inte 2 äl, blev lite fel...
Håller tummarna för äppelblomman, fealin, pilsa och duntoffla att inte eran tant kommer på besök nu innan jul utan att tomten är snäll iår!
Flyttar ner mig då mensen kom.
♥♥♥Kämparnas drottningar ♥♥♥
Äppelblomman www.fertilityfriend.com/home/appelblomman BIM 15/12
Fealin www.fertilityfriend.com/home/1642e3 BIM 17/12
Duntoffla www.fertilityfriend.com/home/Duntoffla BIM 21/12
Pilsa www.fertilityfriend.com/home/138f07 BIM 22/12
johto: www.fertilityfriend.com/home/16194c BIM 23/12
n1ettan www.fertilityfriend.com/home/16b99a BIM 24/12
mala78 www.fertilityfriend.com/home/mala78 Bim 25/12
Athena78: www.fertilityfriend.com/home/Athena78 BIM 27/12
Bambam80 www.fertilityfriend.com/home/107dbe BIM 27/12
Jessica26 www.fertilityfriend.com/home/Jessica26 BM 31/12
Ofir1 www.fertilityfriend.com/home/12c2cf BIM 2/1
Ottisen www.fertilityfriend.com/home/db27b 2/1
Snice www.fertilityfriend.com/home/snice BIM 4/1
Min dotter Julia www.fertilityfriend.com/home/16fabb BIM 6/1 2007
Fru JD www.fertilityfriend.com/home/FruJD BIM 14/1
Jakey www.fertilityfriend.com/home/14d305
sisf www.fertilityfriend.com/home/edfcc
Hs Bobbo www.fertilityfriend.com/home/16a368
Havssol www.fertilityfriend.com/home/havssol
Thessis77 www.fertilityfriend.com/home/15641b
BabyNr1 www.fertilityfriend.com/home/fe1be
Henriks Wife: www.fertilityfriend.com/home/13ec8c (BIM 29/11)
cotterpin: www.fertilityfriend.com/home/cotterpin
Jozfein www.fertilityfriend.com/home/1650d1
Jordgubb: www.fertilityfriend.com/home/1664ba
Lyckostarna
+ Dulia www.fertilityfriend.com/home/Dulia BF 6/6-07
+ MammaHela www.fertilityfriend.com/home/MammaHela BF 8/6-07
+ Pezon www.fertilityfriend.com/home/163867 BF 10/6-07
+ Blingring: www.fertilityfriend.com/home/blingring BF 12/6-07
+ Ankiz www.fertilityfriend.com/home/8021c BF 3/7-07
+ Myliten www.fertilityfriend.com/home/myliten BF 24/7-07
+ Bäsebus www.fertilityfriend.com/home/124d5d BF 30/7-07
+ KEK www.fertilityfriend.com/home/16d2d7 BF 30/7-07
+ Magda84: www.fertilityfriend.com/home/Magda84 BF 10/8-07
Fealin: Tråkigt att tanten kom på besök. Tröstkramar till dig. Vi får plussa nästa månad (hoppas jag).