Inlägg från: Cotterpin |Visa alla inlägg
  • Cotterpin

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

jag tar på em/tid.kväll (kommer hem ifrån jobbet vid 15).
    Drick som du brukar och hålla sig ca 2-3-4 timmar. Så länge man klarar med andra ord

• Cotterpin

min dotter Julia, men det är väl din första kur pergo?
    kroppen reagerar helt annorlunda när man tillför hormoner..
    har haft äl-känningar sedan dag 5 denna cykeln, men jag får inte äl förrän dag 20/21 ungefär.

• Cotterpin

n1ettan,
    jag tar äl-tester för att se att pergo "fungerar" på mig och för att jag skall veta vilken dag vi kan sluta ha sex utan att missa äl. Säga vad man vill, men att ha sex varje dag/varannan dag i 10 dagar är inte alltid en dans på rosor..

• Cotterpin

Ahh ok! vet inte varför jag fick för mig att det var din första då.. Men, det kan vara så att just denna cykeln har du mer egna hormoner som gör att du känner av det tidigare, men det är bara ren spekulation! Pergon brukar ju göra att man är hyffsat stabil och får äl samma cykeldag varje cykel.

• Cotterpin

japp, vul varje cykel runt dag 12/13 och sedan tog jag blodprov förra cykeln som jag får svar på fredag (på vul:et).
    Sedan är allt annat genomgånget med: kontraströntgen, spermaprov samt MÅNGA blodprov..

• Cotterpin

Nja, har ingen direkt diagnos förutom dålig/icke existerande ÄL. Gyn hävdar att jag har en "släng av PCO" pga övervikt men jag tror att jag haft PCO längre än så då mensen alltid krånglat, även då jag haft normal vikt.
    Dock har ingen av oss barn sedan tidigare och jag har aldrig varit gravid.
    Kontrast gör man för att kolla att man har passage i bägge äggledarna samt att man inte har missbildningar i livmodern.

• Cotterpin

min dotter Julia,
    Har gått ner de kilo jag var tvungen för att få hjälp (ca 3) och sedan har jag gått ner mer för min egen skull. Totalt vill jag gå ner ca 30 och har gått ner ca 10 nu.

• Cotterpin

Glömde skriva här inne förrut, vart på vul idag och allt såg bra ut. förväntad äl om 5/6 dagar ungefär. dvs tidigt för mig!

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*