~*~* Termometer beroende vänner~*~*
sisf: tack
hoppas det.
sisf: tack
hoppas det.
Första varannan dagen min temp inte gått ner
Hoppas det inte beror på att jag tempade i timme senare, pga vintertid.
Detta är nog sista dagen jag har internet, förens på onsdag/i nov (men kan eventuellt hinna fylla i min kurva i skolan).
Vill inte va utan internet så här nära BIM!!!!
Ni får gärna säga något kul om min kurva. Så att jag har något att tänka på under de internet fri dagarna.
missK: Det låter lovande
Jag har också gett mej in i symptom jakten nu!
Har mått relativt normalt fram till idag då det känns som hela mitt mående kraschat.
* Ömma bröstvårtor, fast har det jämt mellan äl och BIM så det betyder nog mer att jag haft äl.
* Dragningar, ilnanigar och molverk emellan åt. Mycket i magen och i ljumskarna.
* Varit fruktansvärt yr och illamående hela dagen. Gick bort direkt när jag åt men kom tillbaka efter ca 1 timme. (faan vad jobbigt när man flyttar).
* Huvudväk.
* Men det konstigaste är ändå.. att eftersom vi flyttar har jag hållt på mycket med plastpåsar. Tycker att de luktat riktigt mycket plast och illa. Har nästan varit nära på att spy när jag kommit för nära (typ stoppat nosen i påsen). Aldrig märkt detta förut.
* Hög temp (än så länge iaf).
Kan nått av dessa vara grav symptom tro???
Är kanske väldigt skenis.
Fru JD: Tack
Det ska jag absolut tänka på.. om det fortsätte va fin iaf.
pilsa: Tyvärr vet jag inte. Det kan nog var vilket som tror jag. Har du testat med något äl test? Det kanske kan ge en ledtråd.
Emsan83: Säger detsamma som Snice. Tyvärr säger det inget. men hoppas att dina symptom betyder gravid och att du snart får ett +!! lycka till!
Fru JD: Hehe, ne det är sant. Men nosen borde ju gå bra
Ja, jag hoppas att det betyder något.
Nu har jag just käkat igen och mår toppen!!! Ingen yrsel eller illamående alls. Skummt det här. Kanske håller på att bli sjuk eller så har jag nån brist.. kanske ätit för dåligt.
pilsa: Tack
Kul att höra något positivt. Hoppas jag inte inbillar mej.
Är du säker på att äl blödning måste vara stor? Jag tycker mej minnas, att jag läst, att det kan vara som en liten strimma blod i flytningar. Men jag kanske minns fel. Har du kollat på fler sidor? Det kanske finns olika info.
Så här stog det på www.niomanader.se "En del kvinnor kan rent fysiskt märka när de får sin ägglossning. De märker en svag smärta i underlivet. På fackspråk kallas det "mittelschmerz", alltså en smärta mitt under perioden. En del kvinnor kan ändå få en liten blödning mitt under perioden." så blödningen behöver nog inte vara stor.
Tråkigt att inte äl testen visar något. Negativa äl test ger ju inget stöd för äl teorin, kanske t.o.m tvärtom.
MEN man behöver inte få positiva äl test. Är LH stegringen kort kan man missa den och vissa kvinnor får aldrig positiva ältest. Det beror också på vilket test man använder.
Hur gör du när du gör testen (hur länge håller du dej, låter bli att dricka, morgonen/kvällen)? Vilket resultat blir det, blankt eller ett litet streck. Vilket test använder du?
Hoppas du snart får klarhet i vad som händer iaf.
pilsa: Ang. äl testen så skulle jag tänka så här.. Att om du får liknande halv starka resultat under lång tid (flera dagar än man kan få på äl) så skulle jag nog inte räkna det som positivt. Men skulle du få ett (eller två i följd) starkar än de andra, som sticker ut. Så skulle jag kanske räkna det som positivt, även om det inte är lika starkt som mitt starkaste i galleriet. När jag "utforskade" äl test så insåg jag att många räknar mycket mindre som pos. Det är ju säkert individuellt.
Med mirres test ska man ju inte dricka 2 timmar innan (men det visste du väl). Jag brukade ofta hålla mej längre.. men det ledde nästan till daglig vätskebrist i en månad typ.
Jag brukade oftast testa väldigt sent på kvällen också. Ofta vid 20.00 och då har det varit lite starkare.
Jsg återkommer med en teori snart.. tänkte bara hämta en länk åt dej med äl test och kolla din kurva. kram
Kolla denna sida med äl tester. Där finns flera mirres tester att titta på (det från mitt galleri finns längst till höger).
medlem.spray.se/gravtester/
Jag tror nog att det finns möjlighet att du har äl nu eller åtminstone att det är på g. Det kan ju hända i morgon eller i övermorgon också men att kroppen förbereder sig.
Vissa saker kan ju även tyda på mens. Men det lutar nog en del mot äl.
Ang test igen så tror jag det beror mycket på person och test. Om du kollar i mitt galleri 17/10 (det med två test). Så ser du att ovutell är positivt men inte mirres, men taget med samma urin. Ovutell kanske är känsligare eller något.
kram gumman.. inte lätt när kroppen är knas. Jag vet tyvärr hur frustrerande det är.