• Snice

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Duntoffla- va jobbigt att mensen inte visar sig ordentligt om den nu ändå tänker komma! man vill bara få ut skiten (ursäkta språket) och sen få börja om på nytt! Precis som mala så säger jag att det räknas som mens om det kommer ut blod, annars är det spottings... iallafall om mängden är så liten....

• Snice

Ofir- jag förstår hur du tänker gällande din bekant som är med barn... Jag kände liknande för nån vecka sen när vi fick veta att våra vänner är med barn... Inte att man missunnar någon detta, men det blir lite känsligt... Våra vänner fick en bebis i februari i år och så beslutade de under hösten att pröva bli gravida igen. Och de lyckades på en gång! Här står vi som försökt i ett år... suck! Det här paret visste att vi försöker så de nästan ursäktade sig för att ha blivit gravida... det blev skumt! Men nu är jag glad för deras skull! Vår tur blir väl snart hoppas jag!!

PS. Häromdagen ändrade en moderator vår tråd att hamna i "Medlemsgrupper- blandat"... Det är svårt att hitta tråden tycker då jag ( nu har jag den i favoriter men ändå...) Nya tempare kanske vill hitta tråden snabbt under "Planerar barn" och då borde den ligga under förslagsvis "fertilitet och kropp"... Vad tycker ni? Ska vi be dem ändra eller bara låta det vara? Snart (om 1 månad) måste vi ju öppna en ny tråd ändå...

• Snice

När vi ändå är inne på ämnet med folk som inte förstår vad man går igenom vid en längre tids försökande... Det är faktiskt frustrerande om folk vet att man vill skaffa barn och så säger de "Sluta tänk på det" "slappna av" osv. Det är lätt att kasta ur sig det, men det är ju så att när tanken väl etsat sig fast så är det inte något man bara slutar tänka på! Visst kan man försöka tänka på eller göra lite roliga saker men tanken om att bli gravid finns ju i bakhuvudet ändå....

• Snice

För att fortsätta på det som diskuterats sen igårkväll...Jag tror att vi som t.ex tempar har en förståelse för hur jobbigt det kan kännas i detta... Om vi hade blivit gravida bara sådär tjofs snabbt så hade vi inte funderat på att ens börja tempa! Så är det för många av oss iallafall! Jag blir jättegld för andra människors skull när en graviditet händer! Men vissa dagar känns det som en tagg i hjärtat... VILL ju NU!!! För ett år sen slutade jag med p-piller och trodde att jag skulle bli med barn direkt! Jag började kolla alla dessa forum och fattade inget av alla uttryck och faser... Men under detta året har jag lärt mig så otroligt mycket och det är skitkul! Fast nu vill jag verkligen vidare... Än så länge har jag vägrat kolla "Vänta barn-sidorna" och gå med i ankomstgrupper... det vill jag spara till den dagen det är aktuellt!

När jag var 17 år blev jag gravid (hux flux i ett avbrutet samlag såklart, ironiskt nog) och min flicka är idag 14 år... Så ja, jag har ett barn och borde vara nöjd, och det är jag! Jag älskar min flicka som jag fick när jag själv var så ung och oförberedd! Nu är det dags för mig att få skaffa barn på det vis man önskar... planerat till ett tryggt hem och liv! Min man har inga egna barn och vi vill ju ha barn tillsammans!

Sorry, nu ska jag inte skriva så himla mycket... Men vi är ju här för att stötta varann i tempningen och detta är inte helt OT, så kanske nån liten prinsessa känner sig stark av mina ord också!

STOR TRÖSTKRAM TILL DIG N1ETTAN!

Även kram till Duntoffla! Va skönt för dig att slippa fundera mer nu! Det tar på psyket att inget veta alls... så i det fallet är det skönt när mensen kommer och man vet att en ny chans är på G!

• Snice

Magda- du räknar ut BIm efter hur många dagars lutealfas du har, inte efter cykelns längd för den varierar ju. Nu ser jag bara din förra cykel och i den är LF 13 dagar, så räkna med det! BIM borde bli 1/12 efter den uträkningen!

• Snice

Magda- Nej för den 17:e räknar du inte... DPO 1 är den 18:e.. och den dagen BIM börjar är dagen efter DPO 13 (alltså DPO 14 som blir dag 1 i nästa cykel om mensen kommer).

• Snice

Nejdå, det är bara att stå kvar om du vill Magda! Jag tror ändå enligt din kurva att ÄL kan ha varit nån dag innan så då blir ju BIM ändå däromkring! Spännande att se hur det blir!!

Cotterpin- Ja idag sjönk ju din temp megamycket! HOPPAS verkligen att det är p.g.a ÄL för nu har du haft så många dagar med fertila flytningar och en MASSA mys ser jag!!!

• Snice

Kram till dig Athena. Det behöver inte vara kört ännu vännen! Du är en dag innan BIM väl?

N1ettan, är det verkligen så att sjukstugan läcker ut info om patienterna? Det är totalt olagligt och jag blir så ledsen och förfärad när jag hör att man inte kan lita på sjukvården i sin egen stad/by osv... Jag själv är sjuksköterska och skule aldrig prata om mina patienter till personer utanför oavsett hur "snaskigt" det skulle vara. Det kallas att vara professionell... Fy 17!!
    Bra iallafall att du sökt dig till gyn och jag hoppas verkligen ni kan få stöd och hjälp! Hur länge har ni försökt bli gravida? *kram*

• Snice

Duntoffla- precis som de andra som svarat så säger jag att din lutealfas ser ut att hålla sig på 16 dagar, och ja det är den luteala fasen som är beständig. För övrigt räknas en cykel från mensen första dag till sista dagen innan nästa mens. men själva cykellängden kan variera beroende på när ÄL sker för det är aldrig nåt man kan veta på förhand egentligen. Även den som tycker sig ha en kropp som en klocka kan skilja sig från mönstret.

Åh nej mala78! Det får inte vara så illa... jag hoppas stenhårt att mensen inte kommer och att denna spotting inte betyder nåt särskilt!

För min del så känns det som ÄL... iallafall inbillar jag mig det för jag har ikväll haft en molande värk på vänster sida och ibland molar det till i korsryggen också. Och mina bröst börjar bli lite ömma som de brukar vid/efter ÄL! Så nu känns det himla spännande med tempen som kommer imorgon och följande dagar! Om den är på väg vidare uppåt imorgon så kan jag nog vara rätt säker på att ÄL var igår eller idag! Eller vad tror ni?! www.fertilityfriend.com/home/snice

• Snice

Oj Jessica... svår fråga det där och jag tror inte att nån här kommer kunna svara med säkerhet... Jag tycker du ska köpa ett gravtest och testa med det. och visar det positivt så boka in dig hos läkare för en koll. Det KAN ju vara som du säger, men det vet man inte... Kram!

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*