Inlägg från: Brodsmulan |Visa alla inlägg
  • Brodsmulan

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Ofir.. förlåt, nu tittade jag på oktobers bara tänkte inte på att kurvan är lång när man kollar på FF.. jo, helt riktigt den 2/9 kan du räkna positivt även om man egentligen ska gå på att teststrecket helst ska vara jämnstarkt eller starkare än kontrollstrecket, men de skiljer sig ytterst lite och sen har du inte skrivit tiden där och det kan vara väldigt stor skillnad på fm och em där. Men det jag tittat på i ditt diagram är mycket på att du står på "open" mest hela tiden, vilket inte är bra, det betyder att din kropp mer försöker hela tiden.. open är man oftast bara dagarna innan och under äl nämligen.
    Men att du nu haft 6st på samma vecka som är starka "skvaller" det är lite småknepigt och det skulle jag nog be gyn kolla på.. för du har ju innan svagt skvaller, utslag och så svagt skvaller.. nu bara i princip halvpos/pos.
    Carpe diem.. man vet aldrig vad morgondagen innebär..
  • Brodsmulan
    Ofir.. Kvinnokliniken eller vanliga gyn går lika bra, ta det som är närmast dig.. de brukar hänvisa om de inte vill åta sig utan flytta över på endera av dem.

Missade ju frågan om testen.. vid grav.. japp, de kan se ut så där då, inte minst beroende på hur mycket du druckit, lh ökar mot kvällen, mot hcg som bara blir mindre och mindre koncentrerat ju längre dagen går.. men jodå.. ju mer hcg, desto starkare utslag och när grav verkligen kommit igång så blir ofta testen så starka i utslag att de nästintill blir svart/lila till slut.
  • Brodsmulan
    plisa.. för det första så har FF satt din äl fel, du är idag på 9dpo skulle jag vilja säga, detta baserat utifrån ditt pos äl-test du satt in i komb med tempen. Då skulle du alltså kunnat fått ett imp i förrgår och jodå, visst kan du må illa redan ju mycket, mycket möjligt, finns de som mår illa redan från befruktat ägg.
  • Brodsmulan
    plisa.. mm.. att jag blev i hetluften i den andra tråden va ju för mitt "hoppsan"
    www.fertilityfriend.com/home/82153 vi hade sex 4 dagar innan äl, eller vad vi då trodde 5 dagar innan äl.. trodde vi va rätt "säkra".. va vi inte.. men väl så välkommet ändå.
    Jag mådde enbart illa några dagar.. dessa låg de flesta innan sk. bim därför jag testade så "tidigt" för att vara oplanerat. Har sen v5-6 inte haft ett enda symtom, känt mig totalt ogravid, därav valet att ta vul. Men helt klart i v11
  • Brodsmulan
    Ofir.. förresten.. kika in på min FF, kolla understa kurvan.. där har du en långdragen äl mellan dag 6 och dag 15. Ser ut som två äl-dipp men är en ofullständig äl den första (dag 7) därav omkörning/nytt försök av kroppen dag 14-15.
  • Brodsmulan
    Ofir.. börja med ett Preg eller CB, sen ringer du gyn.. men liksom.. det som konfunderar mig mest är att själva kurvan är så annorlunda om man jämför mot din kurva i april som också var så här lång.. nej, bäst att skippa äl-testen nu och ta ett gravtest, försök hålla dig på morgonen och ta det när du varit uppe en timma ungefär.. då får du så samlat som du bara kan.
  • Brodsmulan
    *STOR KRAM* till Jessica, ledsen gumms

*kram* även till äppelblomman din kurva som såg så fin ut. Hoppas du slipper så mycket spotts nästa månad, gör ju att man får upp hoppet lite på att det skulle vara tidiga gravblödningar.

fealin.. du har mycket riktigt ett ganska så fint imp-dipp fast än mer intressant kan det bli om du inväntar ett par-tre dagar till.. om din kurva går upp och blir trifasisk
    Och vet du tjejjen.. tron kan göra mycket.. t.o.m. placebotabletter funkar ju, så varför skulle det vara konstigt att man känner sig gravid närm an så gärna skulle vilja vara det och vet du nått mer.. lev då på de dagar då du känner dig lite lagom glad för att nu.. kanske nu.. har det tagit sig, är jobbigt att få neg och neg, men samtidigt, är lite roligt den veckan man ändå kan få hoppas lite.

ofir.. rara vännen.. vad tråkigt att se att du inte fick något fint utslag som inte går att lita på *många varma styrkekramar* men så länge inte mensen dyker upp så försök testa antingen typ var 4-5 dag eller 1g/v, fast förstår att det känns otroligt frustrerande för dig, inte minst när tempen sjunker men ignen mens kommer, menar om skiten ändå ska komma kan den väl komma och du kan få börja gå igång på kapslarna.
  • Brodsmulan
    Babynr1.. med trifasisk menas att tempen höjs i olika steg. Först har du fasen med pre-äl tempar, dippen inför äl, höjningen efter äl, ofta ett imp-dipp vid graviditet och därefter en ny höjning, dvs tre trappsteg brukarm an lätt säga. Pre-äl, äl-temp och post-äl temp hoppas du blev lite klokare på det.
  • Brodsmulan
    Babynr1.. har nu kikat på din grav-kurva och visst är den trifasisk
    Du har dels dag 1-13 som en fas,
    dag 14-15som talar om äl,
    dag 16-21 som är post-äl,
    imp-dippet på dag 22 (7dpo),
    det som säger trifasiskt dag 23 (egentligen från dag24 kanske man ska säga)-32 där du plussade.
  • Brodsmulan
    Ofir.. du ska inte ta äl på morgonen alls, att få ett sån't utslag på lh redan på morgonen brukar i princip vara nästintill pos på em. Testa igen i em. Helst mellan 17-20.
Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*