Inlägg från: Hs Bobbo |Visa alla inlägg
  • Hs Bobbo

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Hej igen tjejer! Tyvärr, får jag väl säga utan att vara otrevlig, så kommer jag tillbaka till er. Fick missfall natten till igår. Skriver inte in nåt BIM för jag har ingen aning om var i perioden jag är nu, och antagligen skall jag väl låta Tant röd komma en gång (eller vad säger ni som ev har erfarenhet?).

♥♥♥Kämparnas drottningar ♥♥♥
    Henriks Wife: www.fertilityfriend.com/home/13ec8c BIM 29/11
    Ofir1 www.fertilityfriend.com/home/12c2cf BIM 3/12
    Jessica26 www.fertilityfriend.com/home/Jessica26 BM 3/12
    Min dotter Julia www.fertilityfriend.com/home/16fabb BIM 5/12
    Havssol www.fertilityfriend.com/home/havssol BG 4/12
    Thessis77 www.fertilityfriend.com/home/15641b BIM 5/12
    Snice www.fertilityfriend.com/home/snice BIM 8/12
    BabyNr1 www.fertilityfriend.com/home/fe1be BIM 8-9/12
    cotterpin: www.fertilityfriend.com/home/cotterpin BIM 9-10/12
    Jozfein www.fertilityfriend.com/home/1650d1 10/12
    Fru JD www.fertilityfriend.com/home/FruJD BIM 15/12
    äppelblomman www.fertilityfriend.com/home/appelblomman BIM 16/12
    Duntoffla www.fertilityfriend.com/home/Duntoffla BIM 20/12
    Athena78: www.fertilityfriend.com/home/Athena78 BIM 27/11
    missK www.fertilityfriend.com/home/14ce2a
    Jam www.fertilityfriend.com/home/b931a
    Jakey www.fertilityfriend.com/home/14d305
    fealin www.fertilityfriend.com/home/1642e3
    sisf www.fertilityfriend.com/home/edfcc
    johto: www.fertilityfriend.com/home/16194c
    Pilsa www.fertilityfriend.com/home/138f07
    n1ettan www.fertilityfriend.com/home/16b99a
    mala78 www.fertilityfriend.com/home/mala78
    skrattigtjej www.fertilityfriend.com/home/1688d8
    Hs Bobbo www.fertilityfriend.com/home/16a368 BF

Lyckostarna
    + Dulia www.fertilityfriend.com/home/Dulia BF 6/6-07
    + MammaHela www.fertilityfriend.com/home/MammaHela BF 8/6-07
    + Pezon www.fertilityfriend.com/home/163867 BF 10/6-07
    + Blingring: www.fertilityfriend.com/home/blingring BF 12/6-07
    + Ankiz www.fertilityfriend.com/home/8021c BF 3/7-07
    + Myliten www.fertilityfriend.com/home/myliten BF 24/7-07
    + Bäsebus www.fertilityfriend.com/home/124d5d BF 30/7-07
    + KEK www.fertilityfriend.com/home/16d2d7 BF 30/7-07
    + Magda84: www.fertilityfriend.com/home/Magda84
    Always look on the bright side of life!
  • Hs Bobbo
    Jessica26 skrev 2006-11-29 21:05:14 följande:
    Hs Bobbo jättekramar till digMen välkommen hit igen, vet hur det känns. Vi tar det nästa gång.nu när jag hade mf sa inte min bm nåt om att vänta men jag fick väldigt tidigt mf. Om jag inte minns fel var det ju några veckor sen du plussa så då kanske det inte är fel att låta kroppen läka en månad.Men oavsett så många styrkekramar till dig Jag kommer alltid att ha en ängel
    Javisst tar vi det nästa gång! Jag var i nionde veckan. Äter "driva-ut-piller" nu, och skall åter till gynakuten på tisdag för att kolla att jag inte behöver skrapas. Där ligger mitt hopp just nu för det vill jag verkligen inte.

Cotterpin och Ofir1 - tack. Kramar stärker!
  • Hs Bobbo

Hm, FF har placerat nästa mens 11-12 december, undrar om det är baserat på min tidigare cykel? Jag kikar alltså i "calendar". Det innebär att nästa ÄL är runt jul. Jaja. Det känns ju inte så långt bort. Men ändå så oändligt långt bort....

• Hs Bobbo

Oj vad ni skrivit! Och vad ni är duktiga på att läsa av varandras kurvor!! Jag börjar se ljuset igen efter vårt MF. Har varit i "mig själv" ett par dagar men nu kommer jag sakta tillbaka.

Min kurva är ju omöjlig att börja se på, först och främst började jag ju tempa mitt i ÄL vad det verkar, och sen plussade jag, så FF tror ju att min temp skall vara så hög som den varit under de nio veckorna. Nu när tempen sjunker varje dag så försvann baskurvan. Innan det tyckte FF att jag skulle ha ÄL runt jul, nu tycker den att jag skall ha ÄL redan nästa helg!! Jaja, tempen får väl avgöra, men skall nog skaffa ÄL-tester också.

Vi har nästan bestämt att vi inte tänker vänta en mens innan vi försöker igen, om kroppen känns bra och själen hel så kör vi på. Skall på återbesök på tisdag för att se att allt är ok och ingen skrapning behövs - det passar ju bra då.

Ofir - håller verkligen tummarna för dig!! Du har nog ett pyre!

• Hs Bobbo
    Snice skrev 2006-12-01 22:08:54 följande:
    Fru JD- Ja vi fick ju till det... åtminstone kvällen inna ÄL! men så tror och känner jag att ÄL var på natten mot den dagen krysset kom... eller så tididgt den morgonen! För flytningarna försvann med en gång mitt på dagen den dagen. Hoppas jag har rätt!Vad tyckte din man om kryssen i almanackan då?!! HS Bobbo- Jag tycker inte det stämmer med att du fortsätter med samma kurva som den du hade då du var gravid... Det finns ju nån knapp att trycka på som visar att du hade missfall. Hade du blödningar i samband med missfallet? Det kan man nog också registrera. För då får du ju börja om med ny kurva... Om du vill alltså! och det stämmer nog bättre. Kanske nån annan vet hur man gör?Sorry, nu skriver jag OT (det är ju aktuellt just denna timme)... Ser ni på Idol? Vem ska vinna? Så spännande! Jag hejjar på Markus! Han är född i min hemstad.... och så bra på att sjunga!
    Snice: Jag har fyllt i "miscarriage" i FF, det som hände då var att de beklagade, men för övrigt ingenting. Den ser det ju ännu som samma period som den innan graviditeten, antagligen för att jag ju ej haft mens sedan dess. Vet inte riktigt hur jag skall göra - hade hoppats att den bättre skulle markera MF och liksom "börja om", men så verkar det inte funka. Får nog helt enkelt bara förlita mig på tempen.

Nån annan som har tips?
  • Hs Bobbo

Ok, nu kollade jag hur man skall göra. Fylla i MF-dagen som första mens-dagen, så startas ny period. Ny ÄL-period igen, från nästa helg och framåt. Jaja, den som lever får se.

God natt!!! (fast ni verkar ju redan nassa...!)

• Hs Bobbo

Snice - känner du några symptom? Så spännande! Tyckte själv att jag omgående fick ont i brösten, men bortförklarade det med att det hade med kommande Tant röd att göra... men det blev ju ett plus istället!! Metallsmak?

• Hs Bobbo
    Duntoffla skrev 2006-12-02 11:47:31 följande:
    Snice- ja, nu ska det nuppas hej vilt! Var "tvungen" att få till det imorse eftersom mannen har åkt iväg till i morgon. Vill inte missa ett fillfälle nu. Hoppas verkligen att mina äl-tester visar plus också snart... Que Vivra verra- den som lever får se
    Ser ju onekligen lovande ut! Håller tummarna!
  • Hs Bobbo
    Duntoffla - hehe, ja det gör ju det.... jag lyckades aldrig förstå mig på det där med flytningarna. Alltså, jo jag vet ju vad som gäller, men tyckte aldrig jag fick det där klistriga som gick att tänja ut... haha, lustiga samtalsämnen!!
  • Hs Bobbo
    Duntoffla - jag kollade efter också... annars är det ju svårt att se om det går att "tänja ut"...!!

Nej tjejer - nu iväg i regnet in till stan med alla andra jul-människor. Puh!! Ha en bra dag!!
  • Hs Bobbo
    Ofir1 skrev 2006-12-03 17:19:29 följande:
    åhh...f-n. Har just haft några av mina värsta timmar sen... jag vet faktiskt inte.Har haft en så fruktansvärd mensvärk att jag bara kunnat ligga och vrida mej av smärta, kallsvettats och mått illa. Som mina migrän anfall fast i magen. Men migränen kan iaf bli bättre med vetevärmare. Även om jag har haft den så varm att jag nästan bränt mej så har det fortfarande varit riktigt illa. Dessutom gör det ont ända bort i tarmarna, så det känns som om jag vill springa och göra "nr 2" hela tiden. Nu har det blivit lite bättre (jag orkar ju skriva här) men det kommer säkert tillbaka om en stund. Går lite i vågor.Ingen värktablett har jag hemma hellerKan detta bero på pergon?????I så fall vet jag faktiskt inte om jag klarar att äta pergo igen..Jag är inte den som är särskillt kännslig för smärta. Men detta är faktskt lite för mkt för mej t.o.m.Brukar ha ganska kraftig mensvärk normaalt.. men inte nått liknande.F-n nu börjar det göra riktigt ont igen.. en positiv grej är att jag inte hinner vara ledsen iaf
    Ofir: jag brukade ha så där enormt ont när min vänstra äggstock producerade ägget - turligt nog var det bara typ var tredje gång eller så som det hände. Hade en teori om att att det berodde just på att det var så sällan den var "i produktion". Men de gångerna, alltså det gjorde så ont så jag var på väg till akuten flera gånger... kände du att det gjorde ont på nån särsklid sida? Det där med "nr 2"-känslan känner jag också igen, men det funkade aldrig. PUH - vilken pärs du fått ha! Kramar.
  • Hs Bobbo
    Ofir1 skrev 2006-12-03 22:42:35 följande:
    Hs Bobbo - Fy vad jobbigt du måste ha det när den äggstocken är i gång Är detta under äl?Nej, jag har inte märkt att det gör ont på nån särskilld sida. Det gör typ ont från där revbenen slutar och ner till låren typ, hela varvet runt dessutom. Värker, ilar och typ.. krampar.Vad menade du med att det inte fungerade (ang nr 2)? Att du inte kunde gå på toaletten eller? Det kan inte jag i alla fall. Men det känns lixom som om det skulle behövas.phu.. har varit bättre ett tag nu men jag tror det är på väg tillbaka. Hoppas inte.. Tack för att du svarade och för kramen.n1ettan - Kram till dej. Du verkar ha det jobbigt nu. Hoppas att ni kan lösa problemen.Athena78 - Jag har också börjat känna att det är väldigt stressande/jobbigt att tempa. Funderar därför på att sluta tempa efter att jag fått äl bekräftat. Alltså så att jag slipper det innan bim.Det kankse är något för dej också om du inte vill sluta tempa helt?Kramar
    Ja, det brukar vara under ÄL jag får så. Och nej, nr 2 funkar inte när jag går på toa för att det känns som att det är det som behövs, det "kommer ingenting". Riktigt läskigt. Ett tag undrade jag om det var den äggstocken som producerat ägget som blev befruktat och sen MF på... men jag vet inte. Kan inte fundera vidare på det i vart fall.
  • Hs Bobbo
    min dotter Julia skrev 2006-12-04 20:02:23 följande:
    Min mage bara står ut spänt, de 2 sista dagarna nu.. Små ont till ofrån mens liknande ont, blir ju nervös nu. Känner mig verkligen uppblåst
    Din kurva ser ju lovande ut! Ingen metallsmak eller ont i brösten?
Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*