Inlägg från: HaltaLotta |Visa alla inlägg
  • HaltaLotta

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Nu kommer jag med två "dumma" frågor ! Räcka ut tungan

- Det här krysset man vill få, som betyder ÄL på FF, sätts det ut flera dagar EFTER att det troliga ÄL:en varit? så det liksom mer är till för att efter några cyklers tempande kunna förutse vilken dag äl kommer på, inte liksom "nu fick jag ett kryss, idag är äl" ?

- *tänker* .....Nääää....jag glöämde den andra frågan medan jag skrev den första..... får återkomma när den kommer tillbaks! *knas*

- d a n c e- even if you have nowhere to do it but in your livingroom
  • HaltaLotta

Ofir och Johto---> Jo jag vet att höjningen kommer efter äl och även att en dimp på själva äldagen är vanligt! Funderade just på det här med krysset på FF.... när det kommer upp etc....

Min andra fråga som jag inte kom på tidigare va:
    - Luteafasen, då räknar man INTE med själva ÄL dagen eller den dagen som mensen dyker upp på va?

Om det är så, så har jag en luteafas på 12 dagar bara.

• HaltaLotta

johto---> Tack för all hjälp! Ska kolla där i Calendar!

Trevlig helg allihopa!!!!! 

• HaltaLotta

Måste bara säga att IDAG äntligen va min temp normallåg igen skönt, har undrat lite vad den hållt på med. :-s

Ikväll är det julbord med jobbet!

• HaltaLotta

Hej hej.... idag "glömde" jag tempa, varit på julfest igår och sov läääänge idag . Tempen hade nog inte stämt ändå eftersom jag inte kom isäng förrens 04.00 typ

MEN; hur gör jag nu med FF? Bara struntar i att fylla i eller kan man göra på nåt annat vis?

Kram till er som fått mensen!

• HaltaLotta

Min temp är helknasig :-s

Kan väl vara flr att precis börjat jobba heltid istället för 50% kanske? Vad tror ni?

Men i och med att jag går upp tidigare och därmed tepar tidigare också så borde väl tempen i såna fall vara lägre än normalt? Hemlis

• HaltaLotta
    Snice - Njaeee....kanske.....     Har säkert en äl-fri månad nu eller nåt sånt. Har aldrig haft äl tidigare än dag 15 innan, normalt brukade vara runt dag 20-22.
  • HaltaLotta

Alltså - OM man skulle ha en ÄL-blödning, skulle den då möjligen kunna vara brunaktig itsället för rödaktig? Förvånad För idag hade jag en brunaktig flytning liksom, men inga andra tecken på att ÄL är idag. Inga andra flytningar eller inget.

En annan gång hade jag en ÄL-blödning, men då var den mer som en röd blodstimma mitt i "äggvitan" Räcka ut tungan så att säga, inte alls som dett knas idag.

Knas knas..... Hemlis får väl hoppas på att sambon min orkar förföra mig i natt när han kommer hem efter en blöt (antar jag ) julfest med jobbet! *höhö*

Förlåt förresten för att jag är så dålig på att följa era andras kurvor, men som sagt..... har inte ens fattat riktigt hur allt med FF funkar än så det är bara därför!

Trevlig helg alla! Nu blir det rödvin och fryspizza för min del!

• HaltaLotta

Idag känns min tapp öppen OCh har en massa vattninag flytningar med HAr inte haft den där äggvitan nu på ett par cykler, utan mer som vattniga.....nån som vet om det "normalt"?

• HaltaLotta

Duntoffla---> *tröstkram*

Idag har min temp haft en fin säkning! Hoppas nu på en lite större höjning i morgon så är saken biff!

• HaltaLotta

Snice---> Hoppas gubben blir frisker snart!

Pilsa--> Spottings är inget kul

Själv så gick jag ingen superfin höjning idag som jag hoppats på, en liten dock men inte tillräcklig tycker jag. Känns osm jag BORDE haft ÄL i går i alla fall, hade SÅ himla ont runt äggstockarna och var hur svullen som helst! Dessutom var tappen öppen och mjuk som bara den. Idag är alla smärta borta.

Ang ÄL-test så har jag bara provat missrs stickor och dom har funkat bra för mig. Hyffsat bra iaf! Tycker det är lättare att spå om ÄL genom billingsmetoden + temp trots allt.

• HaltaLotta

Fealin---> Jo det är sant. Men ändå vill man ju ha den där 0,5 (minst ) höjningen dagen efter....

• HaltaLotta

Vill någon vänlig själv ändra min BIM till 4/1 istället?  Sist jag höll på med det där belv det fel så fel...... *hmrpff*

• HaltaLotta
    Johto---> Tackar!

Snice---> Jo men visst har vi Vad kan var roligare at ttala om än äggvitor, vattniga flytningar och spottings till höger o vänster? *höhö* Räcka ut tungan

Vet inte hur det blir med min temp nu när vi åker bort över julen?! Kommer ju fortsätat etmpa men misstänker att senare kvällar och tidigare morgnar kan ställa till det lite!?? (kanske lite glögg o annat alkoholhaltigt också )

Men men, på ett sätt ät det skönt att tillbringa väntan på BIM med nåt kul så kanske man inte tänker på det lika mycket och tiden går snabbare!
  • HaltaLotta
    Från mig till alla här inne!!!! GOD JUL!

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*