• fealin

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

*ler*...Jo...vi har kört..men tyvärr missade vi igår.. Förmycket jobb och inte hemma samtidigt. Förhoppningsvis har dom små rackarna överlevt från söndag morgon. Men det känns inte som vi träffade rätt den här gången. Men det är nog ´bara att ta nya tag.
    Det blir spännande att följa din kurva...och för hög temperatur är väl bättre än förlåg??!

• fealin

Snice: Tror du det blir dag 13? Blir det när tempen är som lägst?
    Jag trodde annars att det var dag 14. Dag 13 vore ju bättre med tanke på samlivet..*ler stort*.

• fealin

Varför hittar inte ff min ägglossning??
    Jag läste att om temperaturen stiger i 3 dagar så skulle den hitta det men det gör den inte....Måste man göra något själv på ff för att den ska hitta äl?

• fealin

Marianne83: Jag måste säga att det verkar vara en ovanligt korkad läkare du har. En läkare borde inte generalisera och det finns knappast några vetenskapliga bevis för att äl skulle försvinna om man tempar. Det är okej att det inte fungerade för dig men det är ändå farligt att dra alla över en kam. Dessutom finns det många som inte har äl-sekret som märks (oavsett hur långt in du stoppar fingrarna).
    Jag tycker att din läkare är ute på farligt vatten genom att säga vad kvinnor i allmänhet skall eller inte skall göra.

• fealin

Pilsa: ff tycker inte att jag heller har haft någon äl. Hoppas också på att dom sätter ut imorgon! Du är några dagar före mig i cykeln. Men du testade plus på ältest?

• fealin

Ja, om du plussar på ältest så borde du ju haft äl.
    Kanske dom tycker att din kurva är för hoppig? Du hade ju ganska hög temp innan äl.
    Tempar du samma tid varje dag? Jag får nog ingen äl utsatt för jag har för få punkter. Men dom jag har tycker jag är fina..

• fealin

hmmm..har du konstig termometer?
    Är det första kurvar som du har eller flera som ser likadana ut?

• fealin

jaja.. en knasig kurva är ju inte hela världen. Inom sjukvården använder dom väl örontermometrar? Men jag har hört att dom i munnen är bättre för privat bruk.

• fealin

JIPPPPPIIIII Jag fick ett kryss av ff!!!!
    Faktiskt på den dagen jag trodde!

Ofir1: Jag förstår vad du menar när man planerar att barnet ska passa skolan/rätt tid på året/ev tidigare förädrapenning etc.
    Nu har jag äntligen insett att bara "go with the flow"....det som händer det händer..och händer det inte så kanske det händer någon annan gång. Allting brukar ordna sig i slutänden. Kanske det inte blir optimalt, kanske det blir ett "glapp" i livet på några månader där man hamnar mitt emellan...kanske man missar en termin extra i skolan ...men...sånt är livet. Försök se lite lättare på allt och försök att inte ställa så höga krav på dig och livet. Våra första barn fick jag medan jag pluggade på universitet..och allt funkar oavsett tid på året eller terminer.
    En annan sak jag tänkte på att andra hela tiden lägger sig i och frågar om ni ska ha barn snart...kanske det är likabra att säga som det är...jo, vi försöker men det vill sig inte riktigt ännu.
    Det var bara lite tips från mig som varit i liknande situation. Hur du än gör så
    Lycka till!!!

• fealin

myliten: Ett tips. Tempa bara en gång på morgonen. Ställ klockan och tempa. Om du har mera sovtid kvar kan du ju alltid somna om....

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*