Inlägg från: Brodsmulan |Visa alla inlägg
  • Brodsmulan

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

fealin.. jo å så tillåta sig själv att vara jäkligt besviken ett tag efter att tanten visat sig, verkligen få ur sig frustration och besvikelse, för visst blir man besviken. Nu harj ag bara använt FF vid 3 olika tillfällen.. tyvärr visste jag inte att man kunde spara kurvor förrän detta året annars hade jag haft kurvor från 04 och 05 också som man kunnat jämföra.. varav 3 grav-kurvor, totalt har jag tempat 10mån och kan inte allt för det, men gissar & tolkar mer än gärna
    Jag har bara behövt tempa som mest 4 mån, så jag ska vara innerligt tacksam för det, men även 4 mån kan vara jobbigt, för besvikelsen är ju lika för alla, bara att man blir att känna sig mer och mer sinande på hopp ju fler månader som går. Men så helt plötsligt så finns det där underbara +'et man bara så gärna ville ha och då tror jag inte det spelar någon roll om det så gått direkt eller tagit sin tid, tror inte man fattar det ändå.. förrän det får sjunka in en vecka eller två. Men en dag så.. förhoppningsvis ganska så snart!!
    Carpe diem.. man vet aldrig vad morgondagen innebär..
  • Brodsmulan
    fealin.. glömde.. ja, det vore det absolut bästa, men va inte orolig om det sjunker först för att sedan stiga heller, det kan det också göra. Men samtidigt så har du redan en högre temp.. om du tittar på dina post-äl tempar just nu, så kan även sjunka lite imorgon.. bara att det ska hålla sig på det högre trappsteget.. alltså runt den temp du förde in idag.
  • Brodsmulan
    Babynr1.. om du änvänder CB är det helt ok att ta på morgonen, men inte med BoN (billiga) stickor, där ska man ta mellan 10-20, helst senare kväll/em iom att lh-hormonet ökar under dagen, men CB går på spår och den slår ut på lite direkt. Kostar dock mycket mer och "testmissbrukare" som även jag själv är.. vill hellre då kunna testa mycket och analysera.
  • Brodsmulan
    fealin.. med stor sannolikhet så avr kurvan innan ett av de många, många tidiga mf man kan få, en kvinna är gravid många gånger mer än hon vet om för kollar du på ingångstempen så är den högre än normalt på nuvarande kurvan. Så trodde även läkaren iom att jag hade pos på opk och svagt pos (kan inte regga det nu för då blir hela kurvan grön) på gravtest, typ "spökstreck", men färgat på både billigt test och cb.
  • Brodsmulan
    Fru JD.. ja, du har mycket fina både symptomen (huvudvärken) och cremespottings efter sex är helt okej.. ser faktiskt väldigt bra ut hoppas på antingen samma temp imorgon eller ett nedåtdipp
  • Brodsmulan
    Fru JD.. nej, jag förstår dig. Speciellt närm an varit gravid innan så blir det ju att man söker liknande tecken. Som jag denna gången.. alla gånger jag fått ma har mina symtom avtagit eller knappt funnits.. så även denna gången, valde att boka vul och fick pos besked, fattar det fortfarande inte, känner mig totalt ogravid.. så skumt.. å då har jag ur sex grav tidigare fått 4 barn så man tycker ju att "man borde veta" fast får väl försöka vara glad att  slippa illamående halva grav denna gången, men fel känns det konstigt nog.
  • Brodsmulan
    plisa.. för att få rätt bim/antal dagar dpo bör du nog göra en override på krysset, tror med 90% säkerhet att din äl låg på dag 16, 1/10. Du borde alltså stå på 10dpo idag och din bim borde ligga runt.. ca 20e, som jag får det till om jag räknar utifrån din förra kurva.. dock lite knepigt där då du har två pos äl-test och dessutom 18dpo, vilket man kan ha, men vanligare mellan 10-16.. men då ser dippen, som då ligger på 7-8dpo rätt fin ut
  • Brodsmulan
    skrattigtjej.. örontemp är inte tillförlitlig, tar tempen alldelens för snabbt och kan variera bra nog. Bästa är att tempa vaginalt/analt, men de flesta väljer orala. Finns de som tempar under armen eller med panntermometer också, men det är också väldigt hoppiga tempar.
  • Brodsmulan
    Havssol.. en eller två-decimal, gör inget alls, är mönstret som FF letar efter och vet du.. du KAN faktiskt få lite som två-decimal på en en-decimalare. Kolla hur lång tid den tar att bestämma sig, snabbt så är det ex.vis 36.0, långsamt, så kan du skriva 36.5, detta kom jag fram till genom att jämföra i 2v med en två-deciamalare men detta kräver ju att man är uppmärksam på tempen också, kan va lite jobbigt direkt på morgonen.
  • Brodsmulan
    Ofir.. lämna klagomål till kroppen nu får den baskemig skärpa sig.
    Jobbigt för dig tjejjen och ja, jag blir också förvånad när du bara fick så svagt. Nä, nu får banne mig din kropp ta lite resonemang och börja uppföra sig
Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*