• johto

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Är det nån som vet om man brukar få positivt ÄL-test även om ÄL uteblir en månad?

• johto

äppelblomman: Jag tror inte att jag fick nåt kryss förrän 3 dagar efter ÄL sist.

• johto

Är på dag 17 och fortfarande inget positivt ÄL-test. Har i och för sig bara haft två cykler sen vi satte igång och då blev det positivt dag 19 och dag 15. Trodde dock att det tog 19 dagar första gången för att kroppen inte återhämtat sig helt.

Är lite orolig för att jag redan har haft ÄL. Fast tempen har itne gått upp. Dessutom så har vi banandansat mycket de sista dagarna så det borde vara lugnt.

Igår kom maken dock hem rätt full efter en fest med jobbet. Så då blev det inget.

• johto

Babynr1: Det låter ju jättepositivt! Härligt! Hur reagerade läkaren på kurvorna från FF. Kände han till FF? Tyckte han att det var lite hysteriskt?

Min bm sa också till mig att kasta termometern...

• johto

Pilsa: Nej det är den känslan jag fått också. Av läkare alltså. Han har ju rätt. Man tempar ju för att se ett mänster och lära känna sin kropp.

• johto

pilsa: Jag tror inte att vi som egentligen inte vet ska gissa oss till teorier. Det är nog bättre om du frågar någon som vet vad de pratar om. Jag blir i alla fall själv nervös av folks teorier.

• johto

Ottisen: Det är precis så det är. Nuppa fram tills krysset kommer så vet du att ni inte missat ÄL! Man får alltså veta i efterhand när man hade ÄL.

• johto

Ofir: Krysset kommer typ 3 dagar efter ÄL. Vet inte exakt hur FF gör, men tempen ska ha kommit upp till en viss nivå över medeltempen.

Du har rätt angående lutealfasen. Du ska inte räkna med ÄL-dagen och inte heller mensdagen för det är ju första dagen i nästa cykel! Du kommer se det tydligt i din FF kurva sen. Om du får mens alltså.

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*