Inlägg från: n1ettan |Visa alla inlägg
  • n1ettan

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

fealin- min tapp gör alltid ont när vi har mys nära ÄL. Det känns direkt och tidigare innan jag tempade tog jag alltid detta (förutom flytningarna) som ett tecken på att Äl är på gång. När ägget har släppt, då slutar det göra ont. Jag tycker annars att det är väldigt svårt att känna små fina skillnader i hur tappen är. Nu väntar jag bara på Äl (typ i nästa vecka).

HS Bobbo-jättekramar till dig. Förstår att det är jobbigt å många sätt. Livet delar ibland ut oväntade smällar, och det känns säkert jätteorättvist.

• n1ettan

tjejer- vad säger ni om det här. Min sambo vill inte att jag tempar och har koll på Äl, han tycker att vi bara ska "se vad som händer". Jag hade gärna velat följa min tempkurva några cykler till för att lära mig hur den fungerar. Dilemma, jag kan ju heller inte smyga med tempandet för klockan ringer varje morgon vid 7.

• n1ettan

Ofir- jättekramar! Lilla gumman vi är med dig och tänker på dig, hur det än går.

• n1ettan

Athena78-*kramar om*. Jag har också en jobbig period nu. Man blir så deppig varje gång tanten kommer. Jag har inga universalsvar på hur man skall orka- för lätt är det inte.

Tyvärr är inte jag och min sambo heller ett av de par där man bara behöver titta på sambons kalsonger för att det skall finnas en knodd på gång. För oss lutar det tyvärr åt att vi måste ta "time-out", återgå till preventivmedel... Vi har inte alltför bra kommunikation hemma just nu.

Ursäkta mig, nu blev det massor om mina bekymmer, men det bara liksom väller ut. Ville bara *krama om* dig och berätta att du inte är ensam i misströstans hav.

• n1ettan

hej tjejer- det märks att det tär på oss alla när "det inte vill sig". Inget blir ju bättre av att det är mörkt när man vaknar och mörkt när man kommer hem från jobbet. Här uppe i norr är det inte många timmar ljust.
    Thessis77- jättekramar till dig. Visst är tanten för jävlig och hur orättvist är det inte. Som äppelblomman säger, vi är ju här på tråden av en viss anledning.

Tillsammans får vi gråta, vara ledsna, arga och tycka att livet är för jävligt. Här ska vi peppa varann och trösta.

• n1ettan

HW- som jag har förstått det är Äl dagen innan temperaturhöjningen. Vid Äl tar progesteronet över östrogenerna och detta leder till en temperaturhöjning.

• n1ettan

hej tjejer- kramar till alla som fått mens, och alla som är deppiga.

Jag har inte varit så aktiv, vi är ju inne i den "stora krisen". Mitt i allt detta så ringe min gynekolog och sa att jag skulle få komma om två veckor. När jag berättar för min sambo utbrister han "då kan inte jag vara med". Nähä- kul alltså.

Och sen så skulle vi mysa i ÄL tider... då har han ont i .. ja ni vet. Så inget. Och då känner jag stora "ingen-bebis-denna-gång-heller" derpressionen komma smygande.

Jag har fortsatt att tempa och hålla koll- mot min sambos vilja. Han har dock inte kommenterat det överhuvudtaget. Känner mig rätt så ensam, fast vi är två om detta.

• n1ettan

så var det helkört för oss denna månad. Äl idag och ingen BD, ej heller i sikte med en sambo som har ont i ... ni vet.

I morse hörde han termometern pipa "tempar du?". Ja jag måste ändå säga att efter 2½ kurva så börjar jag känna min kropp ännu bättre. Alla kvinnors cykler fungerar olika, och man lär sig otroligt mycket när man skriver ner symtom och sedan kan blicka tillbaks med facit i hand.

Jag sällar mig alltså till den glada skaran tjejer som skall njuta av en jul med spetsad glägg, goda ostar , gravad lax mm.

Hädanefter skall jag också ta mig i kragen och titta på era kurvor. Tyvärr har inte orken funnits där.

• n1ettan

Snice- låter jätterbra. Som du säger angående plussare, så finns ju gamla tråden kvar. Oftast flyttar plussarna över till nya trådar, kan ju finnas en poäng i att hålla listorna aktuella och inte evighetslånga.

• n1ettan

Lägger in BIM.

♥♥♥Kämparnas drottningar ♥♥♥
    Jozfein www.fertilityfriend.com/home/1650d1 BIM 10/12
    Fru JD www.fertilityfriend.com/home/FruJD BIM 14/12
    äppelblomman www.fertilityfriend.com/home/appelblomman BIM 16/12
    fealin www.fertilityfriend.com/home/1642e3 BIM 17/12
    Jordgubb: www.fertilityfriend.com/home/1664ba BIM 17/12
    Duntoffla www.fertilityfriend.com/home/Duntoffla BIM 20/12
    Pilsa www.fertilityfriend.com/home/138f07 BIM 22/12
    n1ettan www.fertilityfriend.com/home/16b99a BIM 24/12
    mala78 www.fertilityfriend.com/home/mala78 Bim 25/12
    Athena78: www.fertilityfriend.com/home/Athena78 BIM 27/12
    Jessica26 www.fertilityfriend.com/home/Jessica26 BM 31/12
    Ofir1 www.fertilityfriend.com/home/12c2cf BIM 2/1
    Ottisen www.fertilityfriend.com/home/db27b 2/1
    Min dotter Julia www.fertilityfriend.com/home/16fabb BIM 6/1 2007
    Snice www.fertilityfriend.com/home/snice BIM 4/1
    missK www.fertilityfriend.com/home/14ce2a
    Jam www.fertilityfriend.com/home/b931a
    Jakey www.fertilityfriend.com/home/14d305
    sisf www.fertilityfriend.com/home/edfcc
    johto: www.fertilityfriend.com/home/16194c
    skrattigtjej www.fertilityfriend.com/home/1688d8
    Hs Bobbo www.fertilityfriend.com/home/16a368
    Havssol www.fertilityfriend.com/home/havssol
    Thessis77 www.fertilityfriend.com/home/15641b
    BabyNr1 www.fertilityfriend.com/home/fe1be
    Henriks Wife: www.fertilityfriend.com/home/13ec8c (BIM 29/11)
    cotterpin: www.fertilityfriend.com/home/cotterpin

Lyckostarna
    + Dulia www.fertilityfriend.com/home/Dulia BF 6/6-07
    + MammaHela www.fertilityfriend.com/home/MammaHela BF 8/6-07
    + Pezon www.fertilityfriend.com/home/163867 BF 10/6-07
    + Blingring: www.fertilityfriend.com/home/blingring BF 12/6-07
    + Ankiz www.fertilityfriend.com/home/8021c BF 3/7-07
    + Myliten www.fertilityfriend.com/home/myliten BF 24/7-07
    + Bäsebus www.fertilityfriend.com/home/124d5d BF 30/7-07
    + KEK www.fertilityfriend.com/home/16d2d7 BF 30/7-07
    + Magda84: www.fertilityfriend.com/home/Magda84

• n1ettan

Duntoffla- ja det skulle man ju önska sig, men plusset bör ju föregås av BD. *ler*

• n1ettan

Jozfein- kramar, ser ju ut som tanten är på gång... Vet ju själv hur jobbigt det är.

Äppelblomma- jag tycker som alla andra att din kurva ser himla fin ut. Håller tummarna allt jag kan.

Fru JD- snart vet vi, men so far so good!

Fealin- då får vi se imorgon om det kommer en dip. Du ligger på stabila tempar. Nu MÅSTE det vara din tur!

Jakey- ser att ni precis haft Äl, hoppas att ni tajmat BD!

Jag får hålla tummarna för alla er andra, man vet ju inte när jag och kärleken återkommer till "the doing" . Hoppas att jag snart får joina er, också efter att ni plussat!

• n1ettan

Fru JD- jättekramar- ser ju ut som tantskrälle är på gång. Vet ju hur det känns.

Äppelblomma- vill du byta kurva med mig,*ler* för ta mig rackarn ser inte din kurva väldigt lovande ut.Tack osså för att du tittade på min kurva, men du, med vårat BD så är chansen o,5 % att vi plussar. Jag satsar på annat i jul!

Fealin- en doldis kurva, ger oss inga efterlängtade ledtrådar utan håller oss i spänning in i det sista. Jag håller tummarna!

Jordgubb- ser bra ut.

Pilsa- ser ut att ha varit ÄL när ff satte ut krysset, tycker jag. En liten tidig impdipp- så vi håller tummarna.

Ofir-hur mår du, ser ju att du fått mediciner.Temperaturen verkar då leva ett eget liv, högre temp än tidigare kurvor. Jag vet inte så mycket än om medicinerna ( men är säkert snart där) men hoppas naturligtvis att det går vägen för dig!

• n1ettan

Min dotter Julia-Jag brukar också använda glidmedel. Min sambo är dålig på förspel, han tycker säkert att det är överskattat...*ler*. Dagarna kring ägglossning använder vi inte glidmedel, utan lite saliv i så fall. Jag har hört att det inte heller är bra för de små simmarna så jag har köpt ett glidmedel som heter Pre-Seed nu. Det skall befrämja/underlätta/ ej försvåra transporten av simmarna. Köpte det på storkhjälp över nätet.

Men vi ägnar ju inte vår tid åt BD längre...*suck*. Vi får se om våra dyrt inköpta tuber av special glidmedel ens kommer till användning...*jodå, det tror jag*

• n1ettan

fealin- jättekramar vet själv hur det känns. Tack för att du tittat på minmisslyckade kurva, inget spännande alls. Det har varit så struligt mellan mig och sambon, tyvärr.

• n1ettan

min dotter julia- kommer du ihåg vilket preparat din gyn rekommenderade?

Snice- tack gulliga du för att du tittar på min kurva. SJälv är jag så övertygad att jag inte är med barn ( efter en gångs BD...) så jag ställde mig och tog 4 röntgenbilder idag... Vart så less när tjejen som skulle hjälpa till undanbad sig- hon och hennes sambo är säkert på smällen. En till i vår bekantskapskrets som blir med barn...

Äppelblomma- håller tummarna för dig!

Tack också alla ni andra som tagit er tid att bry er, titta ¨på kurvan och fråga.

• n1ettan

pilsa-stora kramar till dig, det verkar du behöva! Säg, om man bara visste...men denna eviga ovisshet.

mala78- kramar!!

Duntoffla - denna tant röd!

Babynr1- ni har tajmat ÄL bra enligt min gyn! (ja, då får det ju bli enligt mig också!)

Ofir- härliga flytningar. Jag har precis fått pergotime utskrivet, är det samma som du ätit?

• n1ettan

Idag har jag då fått besöka min gynekolog. Det var en milt sagt annorlunda upplevelse.

När jag kom dit för att anmäla mig i receptionen fanns jag inte i tidsboken. "Oops"- jag har ju liksom bara kört nästan 11 mil, så... Nåja då ringde de på gynekologen, och sen så var det klart, jag skulle visst få komma in. Men det blev väl en ½ timme sent, men det hade hon sagt redan på telefonen (jag tror att doktorn själv bara "ordnade en tid, för det var bara två veckor sedan jag pratade med henne")

Hon gjorde vul, vänster äggstock hade ägglossat, lite små cystor i bägge men det var normalt. Livmoderslemhinnan 14 mm. Progesteronprov, fastän jag var på dag 26 i cykeln, osså skriver vi ut lite pergotime. Men du kanske redan är gravid säger hon... Och nu irriterar jag mig på att hon sade det, såg hon några tecken på det på ultraljudet...eller? Jag menar vårt BD är ju ingen statistik att satsa på (hehe).

Börja med tabl dag 5, sedan mys varannan dag från dag 12 till 19. Hon tycket också att jag var ung (38 år) när jag gnällde på det... Jag är lite chockad än att hon skrev ut medicin "bara så där" eller gör man det fastän jag berättade att mest sannolikt har jag ägglossning.

Ursäkta min långa (jul)roman, har någon några synpunkter?

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*