Inlägg från: Brodsmulan |Visa alla inlägg
  • Brodsmulan

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Ofir.. du har inte tagit äl-test de senaste dagarna eller?

Bäsebus.. det är ju kanon ändå, speciellt när du va inställd på uppemot 3-6mån, skönt att det är såpass "billigt" (dyrt?) som 5000:- en del får ju betala uppemot 20.000:- men det kanske är ivf?

Carpe diem.. man vet aldrig vad morgondagen innebär..
  • Brodsmulan
    ofir.. alltså.. du borde ju haft äl om du nu haft på cd 51 och då skulle du ju stå på 8dpo, då kan man ju bara hoppas att mens h-vetet kan komma om ca 4 dagar (om jag räknar från din förra kurva som ser ut att ha ca 12dpo) så din kurva kan få ett slut åtminstonde och apriforcen kan få ta sin verkan.

pilsa.. på din tidigare kurva har du 10dpo(11 kommer mensen), nu står du på 12.. dags att testa?
  • Brodsmulan
    plisa.. nej, tyvärr är det inte stickorna vid digital man ska titta på.. men, litet hopp finns där, för allt som oftast när det är/blir pos, så finns där två streck. Vänta en vecka till då och så nytt test om ingen tant kommit.
  • Brodsmulan
    pilsa.. visst, gör så, men ställ in dig rent mental på att det blir negativt, så slipper du bli så besviken om det skulle bli neg. Men jo, varför inte. Preg funkade super på mig, fick tvärstrakt streck redan efter 15sek, då ska man hålla staven i urin i 20sek.. då var jag 3+6. Fast har varit lite olika för mig, på min grav 05 så fick jag inte alls lika starkt, beror nog lite på när ägget fäst, är då man börjar producera som mest hcg och det ökar var andra/tredje dag.
  • Brodsmulan
    pilsa.. nä, knepigt, speciellt när du fått upphöjning idag.. köp du ett vanligt och testa med. Som sagt, kan ju inte bli mer än neg och då är det antingen så eller för tidigt.. tror mer på det senare alternativet dock.. men använd antingen cb eller Preg, Gamp harj ag testat några gånger nu och speciellt nu sist när jag fick starkt pos på både cb och Preg och Gamp gav svagt, svagt pos.
  • Brodsmulan
    pilsa.. finns massa olika test.. Gamp & Rsfu är mer stick test, finns stavar i Gamp också, de två finns på pressbyrån/coop och vissa bensinmackar. Rfsu ska ta ända ner till 25ml.
  • Brodsmulan
    Plisa.. jag kan förstå din tankegång. Vi har en villa på 84kvm, 4rok. Just nu 3 grabbs, ska bygga ett rum extra i det vidbyggda garaget (varmgarage) som man når genom huset. Att berätta för övriga släkten.. *skratt* fan va halvt ett skämt.. en del sa väl mer "väntade vi på eller visste vi väl" men också typ "igen.. är ni inte kloka.. räcker det inte med 3". Att man kanske vill ha mer än samhällets norm på 2,1 barn eller vad f-n det är.. ja då är man konstig och alla barn ska ju naturligtvis ha varsitt rum.. annars är det ju illa *sucka* Mina stora grabbs har bott ihop sen de va små, de vill bo ihop.. men, ska väl tvinga dem att ha egna rum.. not!!
  • Brodsmulan
    ofir.. ja, jag kan bara hålla med bäsebus, jag tycker verkligen du ska ringa gyn. För gårdagens test/temp visar ju på lh/försök.. kan ju vara det som gör att du får så himmla långa cyklar och iom att du har försök till äl så kan ju pergon köra igång det bra, ska ju förstärka äl.
  • Brodsmulan
    ofir.. beror på om man får det "bara så där", har en kompis som först blev gravid sept-05, fick mf i nov, gick till gyn i feb och fick pergo med början i mars. En annan hade försökt i 8-9mån, hon fick också pergo utskrivet, men behövde aldrig börja, hade blivit gravid precis straxt innan hon var till gyn lustigt nog. Men jo, det kan hjälpa mycket.. först käka lite.. hmm.. vad heter de nu.. primulot-nor tror jag det är, för att få rätt längd/igång på blödning och så pergon därefter.. å så tempa HELA tiden, helst på samma timma, samt kolla övrigt på FF, då tror jag du får både bra koll och hjälp med äl.
    Men vet även sånna som fått gå flera år innan de fått den hjälp de behöver.. tråkigt nog, för stress blir också en nackdel.. men att bara "slappna av" som folk kan kommentera.. funkar inte, men psykisk tyngd, ja, det kan hämma.. vet det av egen erfarenhet.. mina grav har kommit spontant eller max försökt 4mån, förutom efter mitt första ma, där tog det närmare ett år, men så var jag fryktansvärt arg och "besatt" av att få ett till barn, hann gå halva den grav, så kände mig så snuvad... men är stor skillnad på att vara besatt och på att längta/önska.
    Så ring du nu imorgonbitti.. jobbigt, men bara det är gjort så är det över, då har du en tid
  • Brodsmulan
    skrattigtjej.. tycker du gör rätt i att ringa och få en tid *kram*
  • Brodsmulan
    Ofir.. din teori B tror jag stämmer bäst. Du fick samma resultat på dag 19 som dag 17, men dag 18 är än vassare, där är teststrecket till och med starkare än kontroll, dvs. äl låg troligen under morgonen/fm igår skulle jag tippa på och då finns hormonerna kvar i kroppen ganska bra även fast du tar på kvällen.
    Jag har fått som mest 3 pos test jag också, det kan man få. Men ser ju rätt bra ut i komb med BD
  • Brodsmulan
    ofir.. det ser bra ut girl Skrattande alltså själva äl mot förra kurvan är ju ganska lika med 3 liknande tempar innan höjningen.. och då hade du 11dpo.. nu står du på 13dpo.. spännande
  • Brodsmulan

ofir.. har du inga äl-test kvar som du kan testa lite med på skoj?? Menar.. de kan ju också ge en liten fingervisning och nä du, en liten sänkning betyder inget alls.. jag va ju "dum nog" att fortsätta tempa en stund efter pos test, och jo, det sjunker ändå.. eller gjorde på mig iallafall. http://www.fertilityfriend.com/home/82153 så det är inte alls att lita på och molvärken kan ju likväl vara positiv här förhållerm an sig positiv tills man är överbevisad att tanten kommit bax å spökstreck.. mja.. jag tror på dig tösen, du lär inte få nå'n tant!

• Brodsmulan
    ofir.. ah, va gyn i em, misstog mig för imorgon.. än bättre
    Jo du, värken kan va hemsk ändå.. kunde inte fatta alls att jag kunde va gravid denna gången första veckorna.. va helt säker på ma, dels värsta värken hela tiden och så inga symptom alls men visst va det så.. förhoppningsvis får du ju göra vul då också, men ha inte för höga förhoppningar om att de med säkerhet hittar en hinnsäck, kan va lite tidigt också, med Jocke (2005) så kollade läkaren 4+5 och då va säckarna (tvillingar från början) enbart 6mm i diameter och hade nyligen börjat växa så hon va rätt nöjd att hon kunde se dem. Den andra säcken försvann i v7-8.
  • Brodsmulan
    ofir.. japp, gick bra. Var ifrån kanten på moderkakan som det blödde, gillar inte riktigt det heller iom att min akille är ju just moderkakan, men de får kolla upp det ordentligt på rutin-ul, när jag nu får komma dit blir ju itne inskriven förrän 9/11 tack vre att vi fick avboka sist, men dumt att skriva in på ett ev. missfall. Men blir väl så småningom.

Visst lär de då ha vul-apparat, har de t.o.m. här i "lilla Lindesberg" visserligen en lite äldre variant, men det är så rakt inget stort ställe. Fråga kan du ju alltid troligen lär du nog få det ändå iom att du haft så megalång cykel.

Lycka till
  • Brodsmulan
    Ofir.. gumms åh så härligt att läsa. Hoppas innerligt att det räcker nu med perosarna.. hi, hi.. så får du bli en liten pergppingla och få en pergosessa sen nä, skojar bara, men kanon är det ju
    Vilken dag ska du börja, 5dgr från mensens slut?
  • Brodsmulan
    Ofir.. ah, okej, trodde det va från bödningarnas slut, va kul, då kommer du ju igång än snabbare och javisst ska du hänga kvar och rapportera hur det går
    Sök du.. kika efter just "pergopinglor" brukar finnas sånna trådar, inte minst under "svårt att bli gravid" och.. lycka till!!!!
  • Brodsmulan
    plisa.. gott råd, be att få en som inte tar 2min på sig.. man kan bli galen på hur låååångt 2min kan va på morgonen.. men håller med de flesta, en örontermometer är absolut inget att ha. Fast du bör nog fortsätta och "korra" med den i 5-6dagar eller nått, kanske du kan se nå'n skillnad i hur mycket skillnad det är, eller om det faktiskt stämmer.
  • Brodsmulan

Flyttar fram..

Jam www.fertilityfriend.com/home/b931a BIM 4-5/11
    äppelblomman www.fertilityfriend.com/home/appelblomman 11/11
    Myliten www.fertilityfriend.com/home/myliten BIM 14/11
    Jakey www.fertilityfriend.com/home/14d305 BIM 14/11
    BabyNr1 www.fertilityfriend.com/home/fe1be BIM 15/11
    fealin www.fertilityfriend.com/home/1642e3 BIM 16/11
    Fru JD www.fertilityfriend.com/home/FruJD BIM 17/11
    Bäsebus www.fertilityfriend.com/home/124d5d (10) BIM 20/11
    skrattigtjej www.fertilityfriend.com/home/1688d8 BIM 21/11
    n1ettan www.fertilityfriend.com/home/16b99a BIM 24/11
    KEK www.fertilityfriend.com/home/16d2d7 BIM 25/11
    Athena78: www.fertilityfriend.com/home/Athena78 BIM 26/11
    Nightfall www.fertilityfriend.com/home/1283de BIM 26/11
    johto: www.fertilityfriend.com/home/16194c BIM 27/11
    Pilsa www.fertilityfriend.com/home/138f07 BIM 29/11
    Magda84: www.fertilityfriend.com/home/Magda84 30/11
    Min dotter Julia www.fertilityfriend.com/home/16fabb BIM 4/12
    Havssol www.fertilityfriend.com/home/havssol BG 4/12 (beräknat gravid,hi,hi)
    Thessis77 www.fertilityfriend.com/home/15641b BIM 5/12
    mala78 www.fertilityfriend.com/home/mala78
    sisf www.fertilityfriend.com/home/edfcc
    Lovefool www.fertilityfriend.com/home/lovefool
    Duntoffla www.fertilityfriend.com/home/Duntoffla
    missK www.fertilityfriend.com/home/14ce2a
    Ofir1 www.fertilityfriend.com/home/12c2cf
    Jozfein www.fertilityfriend.com/home/1650d1
    cotterpin: www.fertilityfriend.com/home/cotterpin
    Snice www.fertilityfriend.com/home/snice

Lyckostarna
    + Dulia www.fertilityfriend.com/home/Dulia BF 6/6-07
    + MammaHela www.fertilityfriend.com/home/MammaHela BF 8/6-07
    + Pezon www.fertilityfriend.com/home/163867 BF 10/6-07
    + Blingring: www.fertilityfriend.com/home/blingring BF 12/6-07
    + Ankiz www.fertilityfriend.com/home/8021c
    + Bobbo www.fertilityfriend.com/home/16a368
    + Jessica26 www.fertilityfriend.com/home/Jessica26 BF 17/7-07

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*