Inlägg från: myliten |Visa alla inlägg
  • myliten

~*~* Termometer beroende vänner~*~*

Pilsa - ett blodprov kanske vore något? Jag menar, särskilt som du plussat sent i tidigare graviditeter (om jag kommer ihåg rätt). Kollade din kurva, den ser ju hur tydlig ut som helst! Såg gyn kurvan ?! Vore kul att höra vad de säger om den.

• myliten

ofir1: japp, jag håller med FF om ÄL dagen!

• myliten

Snice - ser snyggt ut, med heldraget kryss och allt! Ser också på dina tidigare kurvor att det efter ÄL ofta kommer två höga tempar och sedan en lägre, precis som idag

mala78 och nightfall - hoppas på er!

• myliten

Mina glada utrop efter EW flytninar i måndags har inte belönats med fler/mer/andra tecken på ÄL... Föregående månader har ju ÄL varit kringdag 22-23, å det är ju ett tag kvar dit - men jag VILL att den ska vara tidigare! Kan VILL producera EW, kanske

• myliten

Josfein och Cotterpin - grattis till kryssen!
    Mala78 och Nightfall - tråkigt med tempdipparna! Får se vad dagen får med sig. Det är ju inte över förräns det är över...

• myliten

shiloh: visst kan det verkar krångligt, men till viss del kan man välja vilken ambitionsnivå man lägger det på. Man kan

a) hålla koll på tempen, genom att mäta den vid samma tidpunkt varje dag. Efter ÄL stiger tempen mellan 0,2 och 0,4 grader! Alltså utmärkt för att eta att man HAFT Äl - men för sent för att påverka "samlivet"

b) hålla koll på flytningar, sekretet förändras i ÄL tider till att bli som äggvita, slemmig och möjligt att "töja"

c) hålla koll på livmodertappen, som också förändras under ÄL-tider (jag har dock aldrig riktigt fått kläm på detta )

Tja, det var en snabbversion!

• myliten

athena78: japp, temphöjningen inträffar EFTER ÄL. misstänker att krysset inte kommer eftersom det fattas tempar innan, kanske i kombination m att det finns ngn hög innan och ngn "låg" efter? Märkte du av ngt på flytningarna? Om du fyller i det kanske krysset kommer?

Mala78 - Kramar!

Jessica26- vilket irriterade temp-dropp! Tror dock ändå att du haft ÄL - alla andra tecken tyder ju på det. Imorgon ökar säkert tempen igen

• myliten

Tjejer, hur många dagar innan ÄL får ni EW-sekret? Har rejält EW idag (och i måndags, men inget tis -ons) men neg på ÄL test. Vad tror ni om det?

• myliten

Tack mala78. Då kanske ÄL är på G för mig trots neg test idag,
    för mycket EW sekret är det!

Ofir1 - jag tog en titt i kristallkulan och tyckte absolut att jag kunde se att ni lyckats

Svar på tråden ~*~* Termometer beroende vänner~*~*