• JennyThe

Hur enklast paketera vid försäljning på tradera?

Funderar lägga ut några auktioner men funderar på hur jag vid försäljning ska paketera varan (ex kläder) på ett billigt och smidigt vis. Är det bäst att köpa postens tjocka brev eller slå in själv?

• Svar på tråden Hur enklast paketera vid försäljning på tradera?
  • Arrax

Hej Jenny. Jag brukar paketera kläderna själv. Jag tar lite tidningspapper och sen presentpapper. Det är ingen som har klagat på paketeringen så det är nog ok. Det är dyrt med tjocka kuvert så slå in paketen själv.
    Lycka till

.?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.Spraystart 4 okt..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • Pink Rose

Bästa är att använda några vanliga ICA påsar när det gäller kläder och massor med tejp Helt perfekt och du sparar typ 50 kr eller hur mycket postens tjocka förpackningar kostar.
    Annars om man verkligen vill ha bubbelpåsar så finns det hyffsat billiga på tex. Clas Ohlson.

• Sallisen

Handlar det om kläder så paketerar jag in dem i kassar från mataffären och tejpar ordentligt med bruntejp. Tejpar fast en papperslapp med adressen med tejpen också.

Handlar det om pärlor så använder jag bubbelplast och vanliga kuvert. Kuverten tejpar jag med vanlig genomskinlig tejp i alla kanter så att det ska hålla.

Handlar det om ömtåliga grejer så tar jag en bit kartong runt och sen kanske en plastpåse över.

Men jag använder ytterst sällan såna där tjocka förpackningar för de väger en hel del även tomma och det gör att portokostnaden blir så dyr.

• MuminMy

Jag packar i plastpåsar, men inte ICA-varianten då de inte har så bra hållbarhet utan de som är från kappahl, hm och liknande. Tejpar med packtejp i måttlig mängd (så köparen slipper bryta sig in i paketet), skriver adress utanpå plasten (ev. lappar kan så lätt försvinna) med en permanent penna avsedd för glatta underlag (finns i alla bokhandlar).

De gånger jag packat i pappersförpackningar har jag lagt plaggen i en vanlig fryspåse innanför så de inte blir förstörda av ev. väta.

En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor. /Franciskus
Svar på tråden Hur enklast paketera vid försäljning på tradera?