-
-
Svar på tråden Plantera ljung i balkonglådor?
-
Absolut!
-
Kaktus!
Eller varför inte Urcellen Ellen? -
Det ville iväg för fort! Tänkte ev. plantera ljung i balkonglådor, är det bara vanlig blomjord som gäller? De behöver väl inte särskilt mycket omvårdnad? (jag som inte har gröna fingrar!
)
-
Ja vi har ljung i våra!
-
har du bara vanlig blomjord? *springer ut på balkongen och kollar vad min jord är för någon*Panna82 skrev 2006-09-26 12:49:01 följande:Ja vi har ljung i våra!
-
Kör på, dom överlever ALLT!
-
Jag köper ljung varje höst och jag tömmer blomlådorna och sedan ställer jag bara ljungen i blomlådorna. Alltså jag planterar de inte, jag ställer de bara i lådan med kruka och allt.
-
Det är balkong- och växthusjord som vi köpt på en handelsträdgård
Den borde väl fungera?
-
ah, det kan man ju göra! slipper man gegga i jorden. tänkte nämligen städa bort sommarblommorna nu såJennie Brunflo skrev 2006-09-26 12:49:56 följande:Jag köper ljung varje höst och jag tömmer blomlådorna och sedan ställer jag bara ljungen i blomlådorna. Alltså jag planterar de inte, jag ställer de bara i lådan med kruka och allt.
-
Så gör jag oxå.Jennie Brunflo skrev 2006-09-26 12:49:56 följande:Jag köper ljung varje höst och jag tömmer blomlådorna och sedan ställer jag bara ljungen i blomlådorna. Alltså jag planterar de inte, jag ställer de bara i lådan med kruka och allt.
-
skönt att höra!Mysterious skrev 2006-09-26 12:49:41 följande:Kör på, dom överlever ALLT! Nothing else matters...
-
Strax bild i mitt galleri hur det ser ut utan jord.
-
Samma här...Vi har ju svinkalla vintrar så de fryser ju ändå rätt snabbt.Jennie Brunflo skrev 2006-09-26 12:49:56 följande:Jag köper ljung varje höst och jag tömmer blomlådorna och sedan ställer jag bara ljungen i blomlådorna. Alltså jag planterar de inte, jag ställer de bara i lådan med kruka och allt.
-
Nu finns det bild i galleriet!
-
Snyggt!Jennie Brunflo skrev 2006-09-26 12:55:23 följande:Nu finns det bild i galleriet!
-
hrm... undra hur många man behöver om man har en standard? de ska ju sitta tätt...