• therre

Plantera ljung i balkonglådor?

• Svar på tråden Plantera ljung i balkonglådor?
  • Jennie Brunflo

Kaktus!

Eller varför inte Urcellen Ellen?

• therre

Det ville iväg för fort! Tänkte ev. plantera ljung i balkonglådor, är det bara vanlig blomjord som gäller? De behöver väl inte särskilt mycket omvårdnad? (jag som inte har gröna fingrar! )

• Panna82

Ja vi har ljung i våra!

• therre
    Panna82 skrev 2006-09-26 12:49:01 följande:
    Ja vi har ljung i våra!
    har du bara vanlig blomjord? *springer ut på balkongen och kollar vad min jord är för någon*
  • Mysterious

Kör på, dom överlever ALLT!

Nothing else matters...
  • Jennie Brunflo

Jag köper ljung varje höst och jag tömmer blomlådorna och sedan ställer jag bara ljungen i blomlådorna. Alltså jag planterar de inte, jag ställer de bara i lådan med kruka och allt.

• therre

Det är balkong- och växthusjord som vi köpt på en handelsträdgård Den borde väl fungera?

• therre
    Jennie Brunflo skrev 2006-09-26 12:49:56 följande:
    Jag köper ljung varje höst och jag tömmer blomlådorna och sedan ställer jag bara ljungen i blomlådorna. Alltså jag planterar de inte, jag ställer de bara i lådan med kruka och allt.
    ah, det kan man ju göra! slipper man gegga i jorden. tänkte nämligen städa bort sommarblommorna nu så
  • Lola Jämtland
    Så gör jag oxå.
    //Blivande husägare!
  • therre
    Mysterious skrev 2006-09-26 12:49:41 följande:
    Kör på, dom överlever ALLT! Nothing else matters...
    skönt att höra!
  • Jennie Brunflo

Strax bild i mitt galleri hur det ser ut utan jord.

• familyfour
    Samma här...Vi har ju svinkalla vintrar så de fryser ju ändå rätt snabbt.
  • Jennie Brunflo

Nu finns det bild i galleriet!

• Lola Jämtland
    Jennie Brunflo skrev 2006-09-26 12:55:23 följande:
    Nu finns det bild i galleriet!
    Snyggt!
    //Blivande husägare!
  • therre

hrm... undra hur många man behöver om man har en standard? de ska ju sitta tätt...

Svar på tråden Plantera ljung i balkonglådor?