• Maliiiiin

Kakel och bänkskiva

Vi ska renovera köket, riva ut allt och sätta in nytt... ska bli grymt kul! Har lite beslutsångest gällande bänkskiva och kakel. Vi ska ha Ikeas vita högblanka luckor (abstrakt) och vita väggar, kyl och frys ska vara integrerade och ugn, mikro samt fläktkåpa ska vara i aluminium (ej rostfritt). Köksbord och stolar är i mörkbrunt.

- Är det snyggast att köra på brunsvart bänkskiva i trälaminat eller helsvart i stenlaminat?

Vi ska kakla hela väggen eftersom vi inte kommer att ha mer än 3 överskåp. Kommer kakla mellan underskåp och överskåp, men även ovanför överskåpen och runt om fläktkåpan upp till taket.

- Vilken FÄRG tycker ni vi ska ta på kaklet och vilken FORM på kakelplattorna?

• Svar på tråden Kakel och bänkskiva
  • BrideOf Rocky

Så länge ni inte tar blått som alla envisas med att ta fast det är så OTROLIGT omodernt och skitfult!!

Men jag tror att vilken färg som helst skulle bli snyggt till det du just beskrev eftersom det är så neutrala färger.

Jag hade tagit vita skåp,brunsvart skiva och beige/guld/bärnsten färgat kakel.

Vad kul det låter! Vill göra nåt liknande.
    Får jag fråga hur mycket ni kommer lägga ut på detta ungefär?
    (Utan vitvaror)

• Alcarinque

Hmm, måste hålla med här tror jag. Mörkbrun bänkskiva och nåt ljust kakel, fast inte vitt, det blir ju för trist...
    Snyggt med vitt kök för övrigt!

• majssan

Vi har vita luckor och vitt kakel(kakelplattorna är ca 5 cm höga och ca 15 ca långa och staplas på varandra, ej tegelstapling) till det har vi mörkbrun träskiva...skitsnyggt!

Lycka till!

• mammatotoo

Brunsvart lät snyggt som bänkskiva!
    Kakel...Svårt när man inte sett huset, men jag gillar liet mindre format på kakelplattor. 5*5 eller 10*10

• pr32

Jag tycker ni ska köra med mosaik, gråmelerad, alltså där det är olika gråa nyanser i varje platta.

• VICKY82

Jag tycker antingen svart bänkskiva med svart mosaik antingen 5*5 el dom minsta och svart fog.

Eller brun/svart bänkskiva med glas på väggen iställer för kakel. Då kan man ju måla någon snygg färg balom glaset, kanske vitt, svart eller ljust turkost. Eller en snygg stormönstrad tapet kanske...

Åhhh vill också renovera kök....

Svar på tråden Kakel och bänkskiva