Färg på fog?
Är det någon som vet vilka färger det finns att välja mellan på fog?
Är det någon som vet vilka färger det finns att välja mellan på fog?
Vit och olika nyanser grå.
Vilket är finast till vitt kakel? Vit fog eller fog som bryter av?
Jag tycker det är snyggt med ljusgrå fog.
Sedan beror det ju på vilken platta det är. Om det är högblank vitt...eller naturmatt eller vad???
Ljusgrå fog är det vanligaste sa man till oss när vi skulle välja färg till vår sjösten i köket.
Det går att få även riktigt färgglad fog om man vill. Se nedanstående länk:
www.mira-byggeprodukter.se/Default.aspx
och klicka dig fram till broschyrer och download broschyrer, så kan du öppna den som heter "supercolour" för ett smakprov på de olika färger denna återförsäljare erbjuder.
Själv hade jag nog valt en inte alltför ljusgrå fog utan snarare mellangrå, speciellt om kaklet skall sitta ovanför diskbänk. Kan lätt se smutisgt ut annars.
Såg ni på Äntligen Hemma...eller vad det nu var då de la knallröd fog i hela köket.
De lade alltså mosaik med krossade kakelplattor (oregelbundet alltså) på bänkarna och fogade med knallröd fog.
Fräckt....men skitfult....och snacka om att bli less på det snabbt.
Såg att de hade sandfärgad fog på Bauhaus, det kommer vi att ha till vitt kakel. Annars är det snyggt med antracitgrå fog tycker jag (till vitt).
Vitt är inte att föredra tycker jag då den lätt blir missfärgad. Ljusgrå passar bäst till vitt kakel.
Min känsla säger vit fog när vi nu ska kakla vårt badrum med stora vita blanka kakelplattor men förnuftet säger ljust grå. Den vita lär väl bara vara vit en kort stund innan den blir ljust grå. Kanske ska förnuftet få råda över känslan den här gången....
Man kan byta fog om man blir less...det är "bara" att kratsa ur och foga nytt!
I tvättstugan har vi vitt kakel och blå fog.
Vi har köpt ett mörkgrått kakel och ska ha nästan svart fog