• Maliiiiin

Färg på fog?

Är det någon som vet vilka färger det finns att välja mellan på fog?

• Svar på tråden Färg på fog?
  • pr32

Vit och  olika nyanser grå.

• Jennie Brunflo

Jag tycker det är snyggt med ljusgrå fog.

Sedan beror det ju på vilken platta det är. Om det är högblank vitt...eller naturmatt eller vad???

• Duckan74

Ljusgrå fog är det vanligaste sa man till oss när vi skulle välja färg till vår sjösten i köket.

• Flox

Det går att få även riktigt färgglad fog om man vill. Se nedanstående länk:

www.mira-byggeprodukter.se/Default.aspx

och klicka dig fram till broschyrer och download broschyrer, så kan du öppna den som heter "supercolour" för ett smakprov på de olika färger denna återförsäljare erbjuder.

Själv hade jag nog valt en inte alltför ljusgrå fog utan snarare mellangrå, speciellt om kaklet skall sitta ovanför diskbänk. Kan lätt se smutisgt ut annars.

• Jennie Brunflo

Såg ni på Äntligen Hemma...eller vad det nu var då de la knallröd fog i hela köket.

De lade alltså mosaik med krossade kakelplattor (oregelbundet alltså) på bänkarna och fogade med knallröd fog.
    Fräckt....men skitfult....och snacka om att bli less på det snabbt.

• Flydragon

Såg att de hade sandfärgad fog på Bauhaus, det kommer vi att ha till vitt kakel. Annars är det snyggt med antracitgrå fog tycker jag (till vitt).

Ha ett skönt grönt liv!
  • pr32

Vitt är inte att föredra tycker jag då den lätt blir missfärgad. Ljusgrå passar bäst till vitt kakel.

• JsN
    Jennie Brunflo skrev 2006-09-26 15:33:14 följande:
    .Fräckt....men skitfult....och snacka om att bli less på det snabbt.
    Fast jag tror det är större risk att man ångrar det man inte gör än det man gör! en bänkskiva går ju alltid att byta ut!

Vilken färg man väljer på fogen beror på vilken effekt man vill uppnå. Antingen tar man en fog som konstraterar mycket eller en som ligger väldigt nära plattan i färg. Vi har ljusgrå fog i vårt kök, samma fog på båda sorternas kakel för att knyta ihop intrycket.
    *hälsosamt lat*
  • Marie IE B

Min känsla säger vit fog när vi nu ska kakla vårt badrum med stora vita blanka kakelplattor men förnuftet säger ljust grå. Den vita lär väl bara vara vit en kort stund innan den blir ljust grå. Kanske ska förnuftet få råda över känslan den här gången....

• mammatotoo

Man kan byta fog om man blir less...det är "bara" att kratsa ur och foga nytt!
    I tvättstugan har vi vitt kakel och blå fog.
    Vi har köpt ett mörkgrått kakel och ska ha nästan svart fog

• Vanne
    Maliiin - Verkar som vi båda gillar det här med inredning. Jag tycker det är snyggt med ljusgrå eller snadfärgad fog till vitt. Men det beror på var det sitter.Grå till badrummet och sand till köket.
Svar på tråden Färg på fog?