Min man har en väninna?
Hej!
Min man har lätt för att snacka med människor, och har både kvinnliga och manliga kollegor på sitt jobb.
En av dessa kollegor (vi kan kalla henne Anna) verkar han kunna prata mycket förtroligt till.
Anna har bland annat berättat om sin man som är arbetslös och inte gör något därhemma, varpå min man gav henne rådet att sparka honom i häcken...o.sv...att så kunde man ju inte ha det.
Idag får jag nu veta att på torsdag kommer Anna hem till oss.
Jag sa, jaha, varför då?
Jo, sa han, Anna har hört så mycket gott om dig genom en annan kamrat på jobbet (som knappt känner mig), och dessutom vill hon träffa Elias (vår son).
Ehhh, sa jag, träffa vår son och mig? Jaha??
När jag såg undrande ut sa han att hon är så barnkär, så hon vill gärna se vår pojke. Och hon umgås även med en annan kollega till min man och hans familj menade han.
Senast idag hade min man och Anna diskuterat barnomsorg för hon håller på att skola in, och de brukar prata mycket angående barn.
Nu stinger det till inuti mig av svartsjuka. För min man och jag pratar nästan aldrig om barn och barnomsorg. Verkar som dessa två har funnit varandra och visst.....men min man hade inte gillat om det var jag som hade den här kontakten med en manlig kollega! Det kan jag säga, för han är alldeles för svartsjuk för det.
Tänk om det var jag som pratade om vår son till en manlig kollega och anförtrodde mig, och sen bjuder hem honom till mig, min man och vår son?
Vad är nästa steg? Att min man åker hem ensam till henne och hennes man?
Fattar ni?
Eller är jag helt dum i huvet som inte kan glädjas åt att han har fått en väninna?
Jag kan helt enkelt inte få in i mitt huve att han kan bjuda hem henne när jag aldrig ens sett människan eller hälsat på henne. Och hur känns det för henne att bara dyka upp och ska gosa med min son??