• StoltMama

Vad heter Hunden?

Va heter den hunden som e mindre än en chihuahua?????

Vitt=Frihet, Grönt=Fred & Rött=Blodet, Som vi KÄMPAR FÖR! Libanon In&Ut
  • Svar på tråden Vad heter Hunden?
  • lena ekman

chiuahua är världens minsta hundras men den enskilda minsta hunden är en yorkshireterrier

• StoltMama

vet ATT den e världens minsta ras o härstammar ifrån Egypten!

• Hannah76

Varför frågade dåú då om en mindre hund, om du vet att det är världens minsta hund?

• jonna13

hannah : tror hon ville veta vad den hette.??

• missteddy

finns väl inten hund som är mindre än en chihuahua eller har jag missat något

• missteddy

vad menar du med din fråga?

• Jossanundercover

Jag har hört talas om en "teskedshund" men det kanske bara är ett annat namn för chiuahua??

• Mamma till D

Världens minsta hundraser är yorkshireterrien, korthårig chihuahua och miniatyp pudeln har jag läst.

Världens minsta hund är en yorkshireterrier som bodde i England. Men tyvärr blev denna lilla hund bara två år gammal. Hunden var bara 6,3 cm i mankhöjd och vägde endast 113 g.

Men det finns ju Prazsky Krysarik också...

• Splach

ursäktar om jag fått detta om bakfoten, men först startar du en tråd om vad värdens minsta häst heter, för du vill ha en häst inne i huset?!..
    och nu vad den minsta hunden heter!

Djur är inga prydnads saker, eller leksaker..

• nojjan

Är inte världens minsta hund Rysk Toy Terrier nu? *hmmm* Fått för mig att den "gått om" chihuahuan...

Nojjan Är Gravid..... Nästan!
  • StoltMama
    Splach skrev 2006-09-27 13:14:05 följande:
    ursäktar om jag fått detta om bakfoten, men först startar du en tråd om vad värdens minsta häst heter, för du vill ha en häst inne i huset?!..och nu vad den minsta hunden heter!Djur är inga prydnads saker, eller leksaker..
    Vi satt o pratade om djur på jobbet o så. Därför undrade jag om hästen o hunden. Jag ska inte starta en tråd för att ha kul hrmmm...

Om du inte vill svara så behöver du inte skriva för den delen heller!
  • StoltMama
    jonna13 skrev 2006-09-27 11:17:01 följande:
    hannah : tror hon ville veta vad den hette.??
    Ja, de var namnet jag var ute efter.
  • LuRiGaBlAdLuSeN

Prazsky Krysarik pratas det ju ganska mycket om nuförtiden. Det diskuteras ju att den ska vara mindre och "klenare" dvs mer av rådjurstypen i sin kroppsbygnnad.

Själv vet jag inte alls vad som är rätt/fel?

• Ancha

Ja Prazsky Krysarik ska vara mindre än chiuahua men är dock inte en godkänd ras i sverige. Men himla söta är dom.

• StoltMama
    LuRiGaBlAdLuSeN skrev 2006-09-28 09:10:53 följande:
    Prazsky Krysarik pratas det ju ganska mycket om nuförtiden. Det diskuteras ju att den ska vara mindre och "klenare" dvs mer av rådjurstypen i sin kroppsbygnnad.Själv vet jag inte alls vad som är rätt/fel?
    De kanske e den som de pratas om?
Svar på tråden Vad heter Hunden?