• Nannalie

Galltvål funkar det?

Jag hatar alla dessa fläckar som förstör kläderna...varje dag en ny fläck nu undrar jag om galltvål funkar och vad tar den bort?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-27 19:51:56:
    Vart kan man köpa galltvål och för vilket pris?

• Svar på tråden Galltvål funkar det?
  • aktuelle

Mrs Mattsson : mycket konstigt, jag har aldrigt misslyckats med galltvålen. kanske finns olika galltvål?

• Mrs Mattsson

får väl testa det igen då.
    kunde ju vara bra omd en verkligen funkar. lucktar päck gör den med o man blir äcklig på fingrarna efteråt som tar tid o få bort

♥Min familj♥
  • Mrs Mattsson

aktuelle får testa igen kanske är så att jag inte gnuggat in den ordentligt förut.
    se hur det fnkar nästa gång.
    annars kör jag med yes diskmedel på matfläckarna som är det bästa jag någonsionn testat  det är väl mest bananfläckar som är svåra

♥Min familj♥
  • mamelie

Jag har testat galltvål med blandat resultat... Bästa fläckborttagningsmedlet tycker jag är att gnugga in fläcken med Yes diskmedel- funkar nästan alltid

• aktuelle

Mrs Mattsson : använder du flytade eller fast tvål? man får som sagt gnugga upp ordentligt med skum och sedan köra i maskinen.

• Mrs Mattsson

har även testat ullrikes citrontvål mot fläckar som ska vara det bästa, men den funkade inte heller

♥Min familj♥
  • Mrs Mattsson

aktuelle finns det i flytande med? jag ahr köpt fst tvål på duka

♥Min familj♥
  • aktuelle

Mrs Mattsson : jo, finns flytande också.. brukar köpa tvålen på coop forum. hur ser förpackningen ut på den du köper på duka?

• Tezz72

Jag köpte galltvålan för att testa, min dotter hade fått en svart fläck av målarfärg på sina rosa byxor, trodde aldrig att det skulle funka. Jag gnuggade in tvålan så att det blev lödder, sen direkt i maskinen. Här där jag bor köper man den på Cevera och tvålen kostar 49 kr.

• Mrs Mattsson

aktuelle oj minns inte tvålen är iaf grön o det stod galltvål på den,., kanske ska köpa den på coop istället då, finns den bland tvättmedlena?

♥Min familj♥
  • aktuelle

Mrs Mattsson : jo, den finns bland tvättmedlen o dyl, vet inte om det finns olika sorter.. den jag har är i en vit ask

• Mrs Mattsson

jag tror det var en vit eller omd et var typ elfenbensfärgad ask o grön text p? kastade asken faktiskt, det var i pappa o tvålen blir ju blöt o kan ju inte läggas i asken direkt så den ligger på diskbänken.

♥Min familj♥
  • aktuelle

Mrs Mattsson : du får kika på coop om du känner igen asken..

• Kirste

Tycker att Yes handdisk medel fungerar lika bra

Stolt mamma till William 091016 & Linnéa 051210
  • aktuelle

finns nog bara en då :D brukar tvätta vår vita hund med galltvål också :D

• Mrs Mattsson

ja det är ju den

♥Min familj♥
  • missteddy
    Nannalie skrev 2006-09-27 19:45:42 följande:
    Jag hatar alla dessa fläckar som förstör kläderna...varje dag en ny fläck nu undrar jag om galltvål funkar och vad tar den bort?TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-27 19:51:56:Vart kan man köpa galltvål och för vilket pris?
    galltvål kostar en flska 1 litet tror jag det år 99 kr tvålen 49 kr kan också vara billigare om du kollar på www.galltval.se får du fram en lista vart i din stad du kan köpa det. jag fick tom bort olja från min skötväska med det
Svar på tråden Galltvål funkar det?