• Smurfalisa

Kända twins

Har surfat lite och letat efter kända tvillingar. Visste ni att Elvis hade en tvilling? Död vid födseln. Olsen (hiset fullt) tvillingarna oxå hittade jag oxå såklart. Men inte visste jag att Alanis Morissette hade en tvilling bror. 11 min äldre än henne.

Hittade en lista på elitserie tvillingar oxå.
    Christer Abrahamsson och Tommy Abrahamsson, Leksands IF
    Daniel Sedin och Henrik Sedin, Modo Hockey
    Henrik Lundqvist och Joel Lundqvist, Frölunda Indians

Någon som vet fler kända tvillingar?

• Svar på tråden Kända twins
  • Fillifjonkan

Vin Diesel har en tvåäggstvillingbror
    Linda Hamilton är enäggstvilling
    Tia och Tamara ... vad de nu heter i efternamn, den ena är skådis och den andra sångerska men de har spelat in en tv-serie ihop... de är enäggstvillingar iaf.

• Lantliv

Tja...bröderna Ravelli, fotbollsspelar och sedan på 80-90-talet fanns en amerikansk grupp som hette Nelson...de var tvillingar.

• Susp

Ni kommer väl ihåg popgruppen BROS, de var enäggstvillingar!!

• Umeboshi

Två i bandet Good Charlotte är väl tvillingar...

Sedan kryllar det ju av tvillingar i serier från Amerika (Sweet Valley High, till exempel)

Justin Timberlake hade en tvillingsyrra, har jag läst.

Gymnasterna Paul och Morgan Hamm följde jag under OS, faktiskt...

Kommer någon ihåg gruppen Nelson? Där var det ju tvillingar med.

Och orkar man vandra nerför minnenas allé, kan man besöka www.nomotc.org/famous/twinsag.html

• Smurfalisa

har kollat på den sidan. Inte många jag kände igen... Nånga amerikanska halvkändisar.

• Andrea F

Han som spelar Peter Pan i Peter Pan filmen, Jeremy Sumpter tror jag han heter har en tvillingsyster..

• Sunshine78

Mary och Kate Olsen i huset fullt! De är ju så lika!

• Andrea F

Är det inte några andra tvillingar i Huset Fullt lite senare också? Blake och nånting som jag inte vet efternamnet på? ;P

• Anna D

Ja, Joeys söner var ju tvillingar...de kommer snart till serien om ni kollar på 5:an... :)

• Tingilya

Åå Mary-Kate å Ashley Olsen va ju så söta när de spelade i huset fullt

• Smurfalisa

Å nu knarkar den ena och har ätstörningar... så det kan gå...

• therre

det är väldigt många amerikanske barnskådisar som börjar med droger när de blir äldre.. tänkte nu också ensam hemma-killen..

• MLME

Det var jesses och rebecas söner somvar tvillingar, inte joeys

Svar på tråden Kända twins