• hjärnladyn

Var handla gravid-kläder i Lund - Malmö?

Var på jakt efter mammakläder i centrala Lund häromdagen. Besökte de stora kedjorna (HM, KappAhl, Lindex, Åhléns), men ingen av dessa hade någon mammakollektion. På Lindex föreslog expediteten mig att välja något från "generous"-avdelningen. Jag är 158 cm och inte särskilt storvuxen, skulle ju drunkna i de kläderna.

Så ni skåningar, vilka är era bästa tips på bra affärer i Lund-Malmö området? Är det de de större kedjorna eller sitter ni med hemliga tips små butiker som jag inte känner till? Just nu har jag fyra tröjor bara som passar och jag har hunnit bli hjärtligt trött på dem alla.

• Svar på tråden Var handla gravid-kläder i Lund - Malmö?
  • mammas älskling
    hm vid gustav adolfstorg, burlöv center har mamma kläder
    topshop, pop i nova lund
  • hjärnladyn

mammas älskling. tack för ditt svar! Får börja att kolla i de affärerna. Är det kanske så att köpcentra mer än affärer i stan har mammakollektion? Kanske drar till sig denna typ av kunder mer än butikerna i stan?

• mammas älskling

Det kan nog vara så...

• barnlängtand

Sen finns det ju polarn och pyret ute på nova också.
    Kanske inte de billigaste, men där finns mamma kläder.

• mammas älskling

Jag tycker hm har bra stlk på mamma kläder. jag är själv 158.

• hjärnladyn

Får nog bli en shoppingtur i eftermiddag. Vi ska fira makens födelsedag på lördag och då vill jag förstås vara fin.

• miababia

bor tyvärr inte där men har kollat H&M´s hemsida, enligt dem ska H&M vid Lund NOVA företagsvägen 10 ha mama kläder.
    Kappahl har ju själv skrivit på hemsidan att de har mammabyxor i alla deras affärer. Lindex brukar ju oxå oftast ha, enligt deras hemsida ska det finnas mammakläder på Nova köpcentrum i Lund. Fast ibland är det svårt att hitta var de har mammakläder tycker jag.

Men vet hur svårt det kan vara att hitta mammakläder, bor på gotland och har bara lyckats hitta dem på lindex-och kappahl men deras funkar inte alls för mig, alldeles för stora.

• Scrapmom

Growinlife. De har tagit över Mission Motherhood. Ligger på Baltzarsgatan 20 i Malmö. Öppet mån-fre 10-18 lör 10-15
    Telefonnummer:040-239610

• hjärnladyn

Mammas älskling, har du svårt för att hitta byxor i lagom längd? Själv är jag lite bred över rumpa/lår, så alla är för långa för mig och jag är kass på att sy/lägga upp.

• hjärnladyn

Sydskåning: tack för tipset! Kul med en ny affär! Hinner nog inte dit nu i helgen, men kanske nästa.

• mammas älskling

sköpte ett par hängsel byxor... de varde som var svårast med längden... men det var bara att vika upp en liten bit inte så farligt.

Ett lätt sätt att lägga upp byxor är att köpa en sorts "tejp" i någon tygbutik som man stryker upp byxorna med.

Allts man viker byxorna som man vill ha dem tar "tejpen" lägger i mellen tyget och stryker med strykjärnet.

• hjärnladyn

mammas älskling: bra tips! Vissa byxor funkar ju att vika upp, men inte alla sorter (typ finbyxor).

Nu börjar jag bli riktigt shoppingsugen!

Är det förresten någon idé att köpa skor med klack eller kommer att det bli för jobbigt att gå i när magen blir riktigt stor?

• marremia

Det finns mååånga jättebra secondhand butiker med mammakäder som har alla hippa märken som po.p, boob ect. Jättefina kläder i nyskick till halva priset. I Lund finns det en jättefin som heter BusBraBarn Second Hand .Tel. 046-15 91 15
    Skolg. 3, 22361 LUND. I Malmö har du en som heter :Pysen Second Hand Barn Tel. 040-15 99 09
    Idrottsg. 22, 21614 LIMHAMN ...Jag älskar kläder å det är himla skoj när man kan få massa snygga kläder till priset av ett plagg Sen är det juh självklart skoj att handla nyanya kläder också

• mammas älskling

Det är olika för olika person...

kanske inte riktiga stilett klackar. men skor med klack borde väl inte vara så farligt. behöver ju inte vara så jätte höga heller...

• hjärnladyn

marremia: second hand, det har jag inte ens tänkt på! Låter som att det kan vara värt ett besök (eller flera )!

• marremia

Tradera är också ett tips Har gjort jätteklipp där !!

Svar på tråden Var handla gravid-kläder i Lund - Malmö?