Inlägg från: hjärnladyn |Visa alla inlägg
  • hjärnladyn

Var handla gravid-kläder i Lund - Malmö?

Var på jakt efter mammakläder i centrala Lund häromdagen. Besökte de stora kedjorna (HM, KappAhl, Lindex, Åhléns), men ingen av dessa hade någon mammakollektion. På Lindex föreslog expediteten mig att välja något från "generous"-avdelningen. Jag är 158 cm och inte särskilt storvuxen, skulle ju drunkna i de kläderna.

Så ni skåningar, vilka är era bästa tips på bra affärer i Lund-Malmö området? Är det de de större kedjorna eller sitter ni med hemliga tips små butiker som jag inte känner till? Just nu har jag fyra tröjor bara som passar och jag har hunnit bli hjärtligt trött på dem alla.

• Svar på tråden Var handla gravid-kläder i Lund - Malmö?
  • hjärnladyn

mammas älskling. tack för ditt svar! Får börja att kolla i de affärerna. Är det kanske så att köpcentra mer än affärer i stan har mammakollektion? Kanske drar till sig denna typ av kunder mer än butikerna i stan?

• hjärnladyn

Får nog bli en shoppingtur i eftermiddag. Vi ska fira makens födelsedag på lördag och då vill jag förstås vara fin.

• hjärnladyn

Mammas älskling, har du svårt för att hitta byxor i lagom längd? Själv är jag lite bred över rumpa/lår, så alla är för långa för mig och jag är kass på att sy/lägga upp.

• hjärnladyn

Sydskåning: tack för tipset! Kul med en ny affär! Hinner nog inte dit nu i helgen, men kanske nästa.

• hjärnladyn

mammas älskling: bra tips! Vissa byxor funkar ju att vika upp, men inte alla sorter (typ finbyxor).

Nu börjar jag bli riktigt shoppingsugen!

Är det förresten någon idé att köpa skor med klack eller kommer att det bli för jobbigt att gå i när magen blir riktigt stor?

• hjärnladyn

marremia: second hand, det har jag inte ens tänkt på! Låter som att det kan vara värt ett besök (eller flera )!

Svar på tråden Var handla gravid-kläder i Lund - Malmö?