• Flaxa1

Bebissim i Mölndal-/Göteborgstrakten?

Vi bor i Mölndal men simhallen här har gått i konkurs och i närliggande Kållered är allt fulltecknat. Nån som känner till fler badhus i närheten som har bebissimkurser som startar den närmaste månaden?

• Svar på tråden Bebissim i Mölndal-/Göteborgstrakten?
  • Linnie78

Har hört att det ska finnas på Åby men det är ju just nu i konkurs... Håller själv på att kolla upp det... Hur gammal är din lilla?

• Milimani

Hagabadet kanske? Vet att de har men inte när kurserna startar.

• Flaxa1

Linnie: Jo, Åbybadet är ju det i Mölndal som jag menar, det som har kursat. Det finns inga kurser där nu, jag har ringt o hört efter. Min bebbe är lite drygt 2,5 månad. Hur gammal är din?

Milimani: Ska kolla Hagabadet. Tack!

Fler förslag tas emot tacksamt!

• Flaxa1

Har kollat upp Hagabagdet nu. Nybörjarkursen kostar 3 280 kr...

Fler förslag?

• AnnaEng

Frölundabadet har babysim-kurser, vet att de är anslutna till förbundet. Jag har inte gått på deras kurs, bara varit och badat i bassängen själv.

• solrosen81

Det finns aqua barn på flera platser, bla i Lundby, Bräcke, Partille och Kungälv. Gå in på aquabarn.se och titta. Ska börja där v42.

• Mollan

Kungsbacka simhall har babysim med "drop in" tror jag!

• AL79

Jag ska också börja på aquabarn på vegahemmet. Börjar 9 oktober. Och det finns platser kvar.

• dragonlady

När min dotter var i babysim ålder hittade vi följande:
    Vattenpalatset i Lerum , men det är en bit att åka förstås......
    Hagabadet hade nästan dubbelt så många badtillfällen per kurs jämfört med Aquabarn - så det är inte så mycket dyrare förutsatt att man hade tänkt fortsätta förstås. Vet inte hur det är nu, men det kan ju vara värt att kolla upp!
    Valhallabadet hade drop-in och kurser som arrangerades av en simklubb jag glömt namnet på.

• aias

hälsans hus Landvetter, kanon bra!

• Linnie78

Flaxa1 - Han är nu 7 v. Har hört att de har drop-in i frölunda.. Vallhalla ska också ha babysim har jag hört. Ska försöka anmäla mig dit!

• Filbunke

Läste i tidningen idag att Mölndals kommun skulle driva Åby-badet tills vidare och öppna igen. Hoppas det! Du kan ju alltid kolla upp om de har öppnat igen.

• Flaxa1

Tack för svaren! =D

Ska kolla upp flera av dem. Frölunda är ju nära o bra, börjar med det tror jag. =)

Svar på tråden Bebissim i Mölndal-/Göteborgstrakten?