• Meus Veritas

HJÄLP Bananflugor överallt!!!

Kom upp nyss o hela köket är fyllt av dom!!
    Hjälp vad äckligt!! Hur ska jag få bort dom snabbt o effektivt?? Nån som har nån dunderkur???
    *Hoppas*
    V22 jag har en pojke i min mage....=)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-28 11:08:22:
    HA HA nu är dom jävlarna döda!!!!!

orka vänta på att vinet skulle funka........själv rota jag fram ett gammal sunsilkspray volume hold anti drop...........o jaga runt som fan, men döda japp det är dom flesta nu ialla fall....
    elakt kanske men de dog ju med en hållbar frisyr ialla fall....he he he
  • Svar på tråden HJÄLP Bananflugor överallt!!!
  • Mamman med stort M

Har du hårspray så spraya ner dom med det. Cool

♥ I väntans tider...på den tredje ! v.13 ♥
  • Pixy

Man ska blanda vatten, äppelcidervinäger och olja och hälla upp i en skål. Kommer tyvärr ej ihåg hur mycket det skulle vara av varje... Ring och fråga Anticimex för de vet (fick receptet därifrån en gång:)

• Birgitta2

Har du gamla öl- eller läskburkar framme i en kasse för att återvinna? Det gillar de nämligen. Nån dunderkur har jag inte i övrigt. Men jag har aldrig gammal frukt framme, eller öl- och läskburkar inomhus.

• Vix

Har precis samma problem och skulle vara tacksam för tips.

♡Mamma älskar dig Hampus♡
  • sofie1981

Häll upp vatten med mycket vinäger i en skål. Häll även i ett par droppar diskmedel. Då sjunker de när de smakar på sin favoritmat. (De älskar jästsvampar som bildas på rutten frukt, gammal mat etc.)Om du inte redan har gjort det så städa ordentligt mellan kakelplattor, ta gärna ut växter då de kan trivas bra i jorden där. osv.. Lycka till på jakten på drosophila

• Meus Veritas

Alla säger äppelcidervinäger, men jag har ju ingen sån!!
    Jo jag satt o drack ett glas alkoholfritt vin igår och glaset stog på diskbänken.....dumma mig nu är dom hur många som hellst.

har prövat hårspray med men det funkar inte

V22 jag har en pojke i min mage....=)
  • Prins William

här har vi sååå det räcker till alla

det som måste göras e att det INTE får ligga massa matrester eller öl/dricka burkar...
    bananer, äpplen mm

det är då det kommer än massa flugor..
    här kan det bli lite eftersom vi har "problem" med disken *muttrar* hatar o diska!!!

William...du är mitt allt!!!
Svar på tråden HJÄLP Bananflugor överallt!!!