• Anonym ((Undrar))

Sesam City Stockholm

Jag undrar om det är någon som har varit och besökt Sesam Citys motagning i Stockholm? Jag är LIVRÄDD för att gå till sånna ställen, men där behöver man ju inte ringa och beställa tid, så det är något lättare redan där.
    Är det en dörrklocka att ringa på så man måste prata med nån för att bli insläppt?
    Vad händer när man kommer dit? Ska man anmäla sig i nån typ reception? Säger man redan då vad man vill eller?
    Snälla, hjälp mig så jag vågar gå dit! Tack...

• Svar på tråden Sesam City Stockholm
  • Anonym ((Undrar))

Ingen som har varit där?

• Duckan74

Inte varit där så ingen hjälp, men kan du inte slå dem en signal och höra dig för hur det går till så vet du när du sen går dit. Du behöver ju inte säga vad du heter i telefonen utan kan göra frågan anonymt.

• Anonym ((Undrar))

Ingen som har varit där???

• Lamilla

vad är det för ngt? Låter som en lekplats för vuxna.

• Anonym ((Undrar))

En mottagning där man kan få p-piller, testa sig ang alla könssjukdommar mm. Ett ställe som bara har drop in. Tillhör Karolinska sjukhuset.

• Lamilla

Aha. Vilket superbra ställe med dropin.

• Kattmamma1

Kanon med drop-in! Så skönt att slippa beställa tid. Jobbigt att berätta i telefon vad man har för ärende.

• Anonym ((Undrar))

Mm, det är ju det som verkar så bra. Kostandsfritt. Men jag skulle ju vilja veta om det är någon som varit där, hur personalen är mm

• Kattmamma1

Vad ska du göra där? Är det något allvarligt eftersom du är så orolig?

• Anonym ((Undrar))

Well, allvarligt, antar att jag har herpes, gör så fruktansvärt ont och har inte kunnat gått tidigare, för att jag har haft mens. Självklart ett superjobbigt besked att få, men jag står inte ut med smärtan. Tycker bara att det är skitjobbigt att gå ensam, när man inte vet hur man "ska göra" var det är och så...

• Kattmamma1

Har du ingen gynekolog som du har förtroende för? Som du kan gå till istället?

Svar på tråden Sesam City Stockholm