• Mamma och Mor

Skötbord att ha över badkaret?

Vi har en litet och rätt trångt badrum . I och med inköpet av tvättmaskinen så försvann det minimala utrymmet som kunde fungerat att ha ett skötbord på. Badrummet har dock fullstort badkar och över denna skulle vi kunna ha ett skötbord.
    Vilka typer av badkarsskötbord finns det och är det någon variant som är med praktisk och stadig än de andra? Vill inte ha ett alltför rangligt som känns osäkert att använda. Väggmonterat skötbord vore ett alternativ, men vi får inte sätta upp något på väggarna i badrummet.
    Tacksam för svar på vilka badkarsskötbord som rekommenderas och gärna också ett ungefärligt pris på dessa :)

• Svar på tråden Skötbord att ha över badkaret?
  • Superia

På Babyland tror jag att "badkarsskötbordet" kostade 599 kr... om jag minns rätt

• Ell

Vi köpte en modell som man ställde på badkaret, ångrade oss efter några månader för varje gång man ville bada fick man lyfta bort det otympliga skötbordet vilket var lite meckigt. Rekommenderar ett man kan lyfta upp typ Tvättbjörne om ni ska ha det på badkaret. Lite dyrare än de andra sorterna men verkligen värt det!

• monkan31

De går inte att ha skötbädden på tvättmaskinen?? De hade vi där vi tidigare bodde.Jag satte upp hyllor och korgar på väggen ovanför.

• uno

Vi köpte ett på IKEA som ligger platt på badkaret och lyfter man på bädden/locket så är det badbalja under. Det passade bättre till vårt förra badkar eftersom det var gammalt och högt men funkar bra även på det nya lite lägre badkaret.

Det heter Letten och www.ikea.se har väl en sökfunktion för alla produkter och på vilka varuhus de finns?

Annars en träskiva och så skruva dit två tvärsgående reglar under så det ligger still. Tyckte de där höga som ser ut som plockepin var lite rangliga.

• Mamma och Mor

Tack för svaren :)
    Har kikat lite på Tvättbjörne och deras skötbord för badkar. Verkar dessutom rätt prisvärda vid köp via internet. Ska även kolla lite på IKEA´s utbud inom detta område.
    Då vi har en smal, toppmatad maskin så kan vi inte ha skötbord/skötbädd ståendes på den (bara 40 cm bred maskin), annars hade det varit ett bra alternativ.

• maiken80

Vi beställde våran från kidsroom.de. Har inte använt den än, men den står på badkaret och verkar väldigt stabil och säker. Den har uttragbar balja som man sedan kan ta bort. Totalt för balja, skötbord, liten förvaringshylla samt termometer betalade jag ungefär 1300 kronor. Jag är jättenöjd än så länge. Kan nog kanske bli som någon ovan skrev att man tröttnar på att ta bort det varje gång man ska bada, men jag tycker inte det verkar så besvärligt ändå... den är inte så tung. Sen när man inte länger använder badbaljen kan man ta bort denna och då blir den ännu lättare och smidigare.

www.kidsroom.de/cgi-bin/kidsroom.shop/45256e430047617a273f50f3360805ec/Product/View/4820&2D23916

♥ - Maiken, BF 7 oktober - ♥
  • Jessica24

Vi har ett skötbord över badkaret som vi kan fälla upp.
    Jättebra och praktiskt.
    Det heter TvättBjörne och gick på strax över 1000-lappen.

♥ Victor 14/3-2006 ♥
  • Marstös

IKEA har ett billigt skötbord som hängs på väggen och går att fälla upp. Vi är väldigt nöjda med det.

• Mamma och Mor

Tack för ytterligare svar :)
    Vi funderade ett tag på ett väggfast skötbord, men fick ett tvärt NEJ gällande att göra hål i badrumsväggen.
    Har kikat på "Tvättbjörne-skötbordet" på Babyproffsen och den skulle kosta ca 700:- i inköp via dem. Det är varianten som står på badkarskanten, inte den som står på ben nedstuckna bakom badkaret - den hade utgått.

maiken80: var in på sidan du bifogade i ditt inlägg, men jag hade svårt att hitta på den. Vad mer exakt hette skötbordet ni beställt?

• maiken80

sorry - jag testade länken och då kom jag direkt, skrev därför inget mer... Den heter Geuther Varix Bade-Wickelkombination

Babycare - bathe - bathe and napkin to shift kombination - sen är den på sidan två. Finns lite olika varianter. Jag var inne på att köpa varianten större som heter samma fast aqualino SL eller varix SL. Men det va tur att jag inte gjorde det, för den som jag köpte är precis lagom och större än vad jag trodde. (vi duchar i badkaret och har gott om plats för det när baljen är indragen. Vi har tyget med elefanter på - jättesöt!

♥ - Maiken, BF 7 oktober - ♥
  • Villebusen

Vi har ett tvättbjörne och har hört att det ska vara en av de bästa på den svenska marknaden. Många av de andra har gått sönder. Fördelen är att man inte behöver flytta hela skötbordet när man ska bada. Nackdelen är det här med hyllor. Vi har köpt en "fångst" ´på ikea som vi hängt på draperistången.

• uno

Vårat från IKEA är i hårdplast helt och hållet och jag tror inte vi gav mer än runt 100 sek för det.

• Mamma och Mor

Hittar inga badkarsskötbord på IKEA, vare sig på själva varuhuset eller på deras internetsida. Är det länge sedan ni köpte badkarsskötbord från IKEA?

• NK80
    mianyckelpiga skrev 2006-09-28 21:24:13 följande:
    Vi har beställt ett Tvättbjörne som är uppfällbart och som står på badkaret. Behöver inte skruvas fast. Mer information kan du hitta här: www.tvattbjorne.com/ Kostar kring 1200 kr.
    Rekomenderas starkt!
    Mamma till Colin ♥
  • uno

Ja det är mer än 14 månader sen, kanske 16, så det kan ju ha utgått. Vi hittade dem i en trave gömda i ett av badrummen på IKEA Kungens Kurva så de var inte direkt frontade.

Vi blev jätteglada för vi hade letat länge. De andra som fanns i babybutiker bygger så mkt på höjden och vårt badkar var nästan 1 m högt (gammalt) så med ett skötbord som sen var 50-70 cm hade det blivit lite högt för 160 cm mig att byta :)

Det heter Letten ifall du söker på hemsidan.

Svar på tråden Skötbord att ha över badkaret?