Inlägg från: thisismylife0 |Visa alla inlägg
  • thisismylife0

Sidor med julpynt

Skulle vilja ha länkar till webshopar som säljer julsaker (ja jag är en av julfanatikerna )
    Letar speciellt efter någon amerikansk sida som har såna där special julgranskulor tex med året eller namnet på. Skulle vilja köpa en fin kula varje år att hänga i granen.
    Letar även efter fina gardiner,ljusslingor/nät,ljusstakar och stjärnor.

• Svar på tråden Sidor med julpynt
  • thisismylife0

Hehe, ja jag har riktiga julkänslor nu. ska jag vara helt ärlig är det nästan nu tiden innan som är allra roligast. Igår satt vi och planerade en liten weekensresa till första advent. Jag, sambon och dottern har tänkt att åka antingen på julmarknad i tyskland eller kanske för enkelhetens skull på liseberg och bo på hotell med julbord. Man blir ju alldeles varm och glad att bara tänka på det.
    Angående det där med specialkulorna så har jag sagt det till sambon, att det skulle vara himla trevligt som tradition om han gav mig en varje julafton tex på morgonen. Det hade jag blivit jätteglad av. Men vet inte vart jag ska leta.

• thisismylife0

Idag var vi i en nyöppnad Rustabutik. Dom hade till min glädje en hel avdelning med julpynt. En rad var helt med lite lyxigare julgranskulor. Trodde jag skulle smälla av. studsade runt som ett litet barn. Här letar jag på utlädska sidor när jag kan hitta nästan lika fina i en vanlig rustabutik. Dom kostade 30 kr/kulan (såldes i 2-pack dock). Köpte två superfina "amerikansk-inspirerade" i form av snögubbar och två runda som var väldigt välgjorda (handgjorda) med glitter i rött med glitter i guld,rött och grönt. Ska försöka lägga ut bilder ikväll i mitt galleri. Finns under fliken "jul"isåfall.
    Ni som är lika knäppa som jag tycker jag ska lägga ut bilder på era juliga inköp pynt som paket eller gamla godingar ni tar fram år efter år. Jag menar om ni ändå tar fram och tittar på dom i smyg ibland så kan man ju lägga ut det på FL så andra julälskande fränder kan beskåda allt det fina.

• thisismylife0

jag ahr hittat några julgardiner på jotex jag ska köpa. Om du har sett dom med domherrar, panelgardiner....dom ska jag köpa bland annat.

• thisismylife0

Jag dricker inte glögg, är inte så förtjust i det. Men sambon gör och jag tycker det luktar så gott och är väldigt juligt. Så jag funderar på att kanske skaffa ett set till honom. Fanns jättefina på gekås. Tror det är samma dom har hos jotex. Tycker faktiskt att jotex gardiner med ljusslingorna i va jättefina också. Men sån är jag, älskar glitter och ljus på julen. Då kan man inte gå så mycket efter vad som är modernt och stilrent. Bara att vräka på ordentligt tycker jag
    Vilka färger brukar ni ha i julgranen? Har flera gånger funderat på att bara ha någon speciell färg. Har sett så fina granar med bara blåa och lila kulor. Men på något vis är det ändå väldigt mysigt med blandade färger och lite olika pynt i granen. Rött är ju ändå väldigt juligt och traditionellt.
    Hoppas ellos tar in sina julgrejer snart. Dom brukar ju ha så mycket fint.

• thisismylife0

Ljusrosa glaskulor fanns på rusta häromdagen. Kolla där.
    Instämmer med Muuulin, har ellos julkatalog kommit nu?

• thisismylife0

ikväll kom sambon hem från affären och sa åtmig att sätta mig i soffan och inte tjuvtitta. sen kom han in med ett fat med en speciell pepparkakssort (Vad dom nu heter) med ädelost. *mys*...Det va så gott.

Svar på tråden Sidor med julpynt