• Anonym

Hur blir man inlagd på psyket?

Någon som har erfarenhet av att vara inlagd på psyket? Mår så otroligt dåligt just nu med starka tvångstankar. Har börjat äta zoloft men det tar flera veckor innan det verkar. (har ätit den tidigare). Har sobril att ta också.Mår så dåligt att jag inte kan göra någonting. Äter knappt och vardagslivet fungerar inte alls. Har bara ångest. Ligger bara hela dagarna. Vad händer om man åker in akut till psyk akut? Skulle vara så skönt att bli omhändertagen ett tag.

Det här låter kanske konstigt men jag opererades för utomkvedeshavandeskap i förra ve och blev inlags två dygn på sjukhus. Jag var jätteledsen över der som hände. Det var ju jättejobbigt att behöva gå igenom ett utomkvedeshavandeskap men samtidigt var det skönt att vara på sjukhus och bara bli omhändertagen.

• Svar på tråden Hur blir man inlagd på psyket?
  • palmblad

Anonym(Ärligt): Men hur kan du veta hur TS mår innerst inne?

• Anonym (Ärligt)

det vet jag ju självklart inte, går efter det TS själv skriver här, antar att alla andra oxå gör det å inte sitter å gissar sej till hur hon EGENTLIGEN mår. Själv skulle jag inte vilja bli omtolkad av nån som inte känner mej.

• Anonym

Ursäkta, lite OT, men är det inget som vet svaret på min fråga ovan? (inlägg nr.5)

• palmblad

Ring sjukvårdsupplysningen o fråga!

• Anonym

Du vet alltså inte?

Ja ja..

Lycka till TS! Sök hjälp omedelbums om du känner att du behöver det! Styrkekramar!

• Anonym (förstår)

Hej TS!

Jag förstår dig och hur du menar. Under min graviditet så mådde jag så dåligt att jag gick hos en psykiatiker (stavas d så?) på Lillhagen, det ligger i Göteborg. Ville inte dit först för man hör så mycket om stället. Ex vis dårhus. Det är det väl till vis del men det finns många som behöver vården som ser ut att vara hur friska som helst.
    Hon som jag pratade med där fråga om jag ville bli inlagd, men det ville jag inte. Idag ångrar jag lite att jag inte blev det. Det fanns inte så mycket medeciner som jag kunde ta sa hon eftersom jag va gravid det var väl därför dom ville hålla ett litet öga på mig.
    Men jag tycker att du ska gå till din vuxenpsyk i din stad och prata med dom. Viktigt att du berättar om dina tvångstankar. Dom kanske gör en bedömning om du behöver läggas in eller inte. Bästa är ju om du har någon som kan komma hem till dig och hjälpa dig. Miljön på sånna ställen kan oxå påverka lite...

Lycka till iallafall

• Anonym

Trådstartaren här:

Tack för råden. Formuleringen kanske var lite konstig förut. Jag vill inte bli inlagd för att bara bli omhändertagen utan för att jag mår så dåligt nu att jag behöver få kunna slappna av lite. Jag vet ju inte hur det är att vara inlagd på psyk. Det kanske inte är bästa alternativet men som det ser ut nu mår jag så dåligt att jag har svårt att ta mig för något alls. Mina tvångstankar(de handlar om farliga sjukdomar) har helt makten över mig och det är hemskt.

• palmblad

Eftersom TS mår väldigt dåligt, ska hon självklart söka den hjälp hon tror sig behöva.
    Lycka till TS!

• Anonym (justine)

Sambo åkte in till psykjouren, blev inlagd i en månad. Åt Zoloft och Sobril utan resultat. Sök hjälp! Det är bra att du själv vill få hjälp!!! Lycka till. kram

• Anonym (justine)

Jag tycker att det är bra att du söker hjälp nu (innan det blir så pass illa att du är "tillräckligt sjuk för att få en plats"). Kräv att få hjälp innan du faller helt!

• zoie

Självklart ska du söka hjälp, och du har rätt att få hjälp oxå! På psykakuten finns personal som vet hur de ska behandla dig. Ingen ska sitta här och analysera vem som behöver hjälp mest, tvångstankar och utomkvedshavandeskap är väll anledning nog!
    Lycka till, och kram på dig!

Svar på tråden Hur blir man inlagd på psyket?