• lillan76

Ont i överkant av magen

hej, har ställt denna fråga för, men nu har jag börjat få riktigt ont i överkanten av magen även när jag böjer mig vissa rörelser det värker gör ont. e i v36, bebisen har fixerat sig. någon som vet? känner likadant?
    nyfiken. kram jag

• Svar på tråden Ont i överkant av magen
  • aaaa

jag tror att det är så att bebisen sparkar så det blir ömt.
    för den kan ju sparka hårt när man sover dvs utan att man märker det.

jag har också ont när jag rör mig på olika sätt och helst när jag sträcker upp armarna.

• SolFlickan

jag har haft ont i överkanten av magen länge.. säkert sedan v 30 om inte tidigare.. det kan komma ibland, och som du säger, när jag böjer mig ner.. vet inte vad det kan vara men gissar att det är rejält trångt där inne och det klämmer lite här och var?!

• Ankmamman

så... det är inte bara jag.... Skönt att höra! Jag har kännt likadant jättelänge, och speciellt när jag vaknar på morgonen... kände du inte så förra gången????
    vi ses väl på Tisdag??
    Kram från Annica

• lillan76

jag gick ej så här länge förra gången, födde i v34+.. hur e det annars me dig?
    självklart på tis.kram

• Hedda

Här har du en till som har ont. Liten ligger med huvudet precis under högra revbenet och det gör jäääätteont vissa stunder. Speciellt när Liten sträcker på sig... Själv är jag i v 35. Om barnet ligger fixerat som ditt så är det förmodligen fötterna som sparkar. Min kollega sparkade sönder ett revben på sin mamma när hon låg i magen en gång i tiden.

• Lisa77

Känner likadant. Antar att det börjar bli trångt därinne. Du är definitivt inte ensam. Kanske ett samtalsämne på tisdag??
    Vi ses!

Svar på tråden Ont i överkant av magen