Inlägg från: Santos v2 |Visa alla inlägg
  • Santos v2

Mycket rasism på Familjeliv?

Jag tycker inte det är raism att tycka invadnringspolitiken är skadad i sverige. Däremot vet jag att det hänger en massa rasister och smygrasister här på FL. Skulle kunna tänka mig att det är en hög majoritet svenska rasister här på FL, och det är det vi pratar om. Inte ute i nån förort där det bor små invandrar-gangstrar.

På ett annat väldigt känt vuxenforum här i sverige där det hänger många öppet nazister, facister och rasister pågår det en större debbat om just färjeslagsmålet. Dom flesta nazister är ense om att dessa idioter sprider ett dåligt ansikte utåt åt neo-nazismen. Då frågar jag mig, hur kan en neo-nazist ha ett gott ansikte utåt när med all säkerhet 9 miljoner svenskar är emot nazismen.

Jag tror inte rasismen har växt, däremot tror jag svenskar har blivit mer patriotiska än vad dom var på 80-90 talet. Man står för att vara svensk och dom svenska traditionerna. Detta utnytjar rasistiska partier till fullo genom att driva fram bevara det svenska traditionella.

Hur som helst, låt dom vara rasister. Det är lättare att utskilja dom när dom är öppet rasister.

• Santos v2

Herre gud, det är som att gå in under en träff för Dungeons and dragons. Ett gäng bockskägge nördar som pratar om vem som tog mest stryk under sista lajv-spelet förra lördagen.

Kompetens sitter inte i skriften eller språket, allt har med socialkompetens att göra. Vilket vissa här verka sakna.

Hur många är det i sverige idag som inte har super grym utbildning som ändå är fattigare än Emma 23 som inte klarade av Barn och Fritid på gymnasiet.

Visst kanske en slick jargong och en uppåtnäsa fungerar i vissa inre kretsar. Men i det stora hela är det bara pinsamt och jobbigt att skryta och spela allan, för i slutändan. Who gives a shit ?

Streetsmarts före KTH alla dagar, annars sitter man här på forumet dag ut och dag in, dag ut och dag in. Timme efter timme och bråkar och försvara "DET FRIA ORDET"

• Santos v2

Har alltid varit lite rädd för sekten Akademister. Dom går så högt med näsan att dom får delerium av allt syre.

Har en kompis som är akademiker, han jobbar på Pressbyrån och säljer snus till smutsiga arbetare. Jag skrattar varje gång jag ser honom där inne. För ett år sen var han så 100 på att han skulle få ett grymt bra jobb. ACK INTE! hahaha!

• Santos v2

FlamingRed: Inte om det inte finns jobb inom utbildningen, eller börja jobba utomlands. Då är det att kasta pengar i sjön för sig själv och staten. Då är det bättre att skaffa sig erfarenhet på arbetsmarknaden dom åren det tar att plugga akademiskt.

Gisse: Han är min bästa kompis och jag skrattar inte åt hans misslyckan. Jag skrattar åt hans höga näsa när han lovordar sin utbildning och fortfarande står och trampar på samma plats som jag gjorde när jag gick i 2a ring!

• Santos v2

Tycker du överlag att utbildning är något positivt?

Absolut. Alla får göra vad dom vill med sina liv. Väljer folk att utbilda sig i många många år är det deras val. Men jag tycker inte folk som är högre utbildade är finare eller bättre människor på något vis, inte sämre inte bättre. Samma skit som allt annat lixom.

Men jag tror fler akademiker ser ned på icke högutbildade än tvärtom.

• Santos v2

Kollar man på forskning på t.ex hundar så är rasblandning bra för att fylla på genpoolen med lite friskt DNA.

Den vite människan är nog för lik sin sin svarte vän genetiskt så att rasblandning är nog varken positivt eller negativt

• Santos v2

För mig är det som att fråga "är det bra att spöken gifter sig med monster", dvs en ickefråga eftersom det inte finns raser.

AHuhAHUAuhauhAuhuhaUAauhAUUhahAIhuiuAihuAOIHiHAOIPsDHAOIfu hasoiufHOASIhfOI HAHAHAH!

• Santos v2

Det är viktigt för folk att finna behörighet. Endera i musik, kultur eller ras. Eller så skiter man bara i det och kollar på catfightsen!

• Santos v2

Tangerina:
    Santos: Jag kanske misstolkar dig i den sena timmen, men kommer det snart något om PMS?

Färgläran ?

• Santos v2

Klart man får.

Vi jublar när antifa huliganer förstör SD`s möten och spöar småbulor ute på landsbygden!.. Ironisk!

Svar på tråden Mycket rasism på Familjeliv?