Inlägg från: IlsaBlackWidow |Visa alla inlägg
  • IlsaBlackWidow

Mycket rasism på Familjeliv?

Mycket akademiskt att "få en känsla av" hur det ligger till.
    Forskning och fakta, var tog det vägen?

Usch, jag har aldrig tänkt så innan jag började hänga på Familjelivs forum men nu har jag faktiskt byggt upp lite fördomar mot akademiker.
    Trångsynta och otrevliga som anser sig stå högre än "untermenschen" utan högskole/universitetsutbildning...
    Är detta beteende bättre än rasism??

Usch igen men jag tänker en sekund och förstår att det är något som inte står rätt till. I ett forum kan vem som helst hitta på sin utbildning och yrkestitel och sedan sitta och dryga sig.
    Brist på respekt i verkliga livet, lever ut sin önskan om att vara något mer?

• IlsaBlackWidow

Liska - Verkligen! Och vissa kalar sig akademiker av dessa!!

• IlsaBlackWidow

"K J N ,,, mm mycket white trash... e det.
    sällan dom e akademiker,"

Det där lät ju som ett riktigt högutbildat uttalande(skriftligt)...

• IlsaBlackWidow

Själv blir jag "mobbad" när jag säger e istället för är ocg skriver med slang och dåligt språkbruk.
    Jag tycker sådant bruk tyder på låg utbildning.

• IlsaBlackWidow

Haha jag är fil.kand.prof.akademisk.retard.

Ok mig knipa säften. Jag vara lågutbildad rasistförsortsslyna.

• IlsaBlackWidow

"Som invandrare menar jag inte "färgade", utan de som är 1:a eller 2:a gen. invandrare (allt från finnar till afrikaner, asiater osv)"

Fast i våldsbrott och våldäkter så är två invandrargrupper extremt överrepresenterade(enligt BRÅ) och då är det inte finnar vi snackar om.

• IlsaBlackWidow

KJN - Du är en sund minoritet på FL.

• IlsaBlackWidow

Detta är patetiskt oavsett vem som gör det. Övergrepp och misshandel sker mot svenskar från andra folkslag också.

Problemet är att många tror att rasism är något som bara sker av svenskar mot mörka folk.
    Ignorans är vad DET är.

• IlsaBlackWidow

Snillis - "Många privata hyresvärdar vägrar att hyra ut sina lägenheter till människor med icke svenskklingande efternamn. Detta eftesom de, precis som alla andra rasister, har fördomar och delar in människor i fack.
    "Detta är ju tyvärr ett problem som kommer att öka, snarare än att minska, iom alliansen då de ju är för ökad privatisering och utförsäljning av allmännyttan."

Här i Stockholm så väljer allmännyttan i vissa områden att utesluta de som inte har en inkomst på över 300000 per år. De utesluter alltså efter "klass" och inte efter svenskhet.
    Det är lägre hyror i dessa områden som jag tittat på än på området jag fick lägenhet i så detta är bara vanlig hederlig diskriminering.
    Det är inte invandrare som diskrimineras utan de som har låg eller ingen inkomst.

"Min personliga erfarenhet är att Abdullah-grannen är betydligt trevligare, eftersom Johansson-grannen, precis som någon tidigare nämnde, låser om sig kl 17 och knappt säger hej, på typsikt svenskt manér."

Men oj då, så du får vara fördomsfull så länge det är mot svenskar??
    Men säger man att man inte vill ha en "Abdullagranne" av olika skäl så blir det ramaskri...

Svar på tråden Mycket rasism på Familjeliv?