• Peppa

låångsamt på apoteket?

Är det bara jag som alltid blir frustrerad över hur långsamt allting går på apoteket. Ingen verkar vilja vara det minsta effektiv. Visst är det viktigt att allt blir rätt, men kom igen... lite högre tempo måste de väl klara av? eller??

• Svar på tråden låångsamt på apoteket?
  • Snutte och Snuttan

Jamen då måste jag tillägga!
    Inte om slow motion meeeen det apotek jag går till är nyinflyttad från en gammal lokal och jaa, där kommer det roliga.
    Man brukade ju betala på en gång när man hämtade sina recept eller hur?? meeeen på detta nya, så får man ta en lapp till receptkassorna, får ut sin medicin och det tar ju sin tid eftersom det e många som tar ut, så kötid där då, men sen ska du gå till kassan o betala! Va? jag stod där som ett stort levande frågetecken? Ska jag ställa mig i ännu en kö för att betala????

Så då fick man ställa sig i ytterligare en kö... fy satan vilken usel idé.....
    Ingen gillar den nya idé o den kommer misslyckas här, trångt är det också så vart sjutton ska man ta vägen när kön är 100 m lång?

suuuck.... "det ska vara mkt effektivare och gå fortare!" har dem sagt.. puts...... det gör det fanimej inte.. slooooooooow motion o alldeles för okunniga ungar vid kassan..

Stolt Mamma Till Mattias Och Evelina
  • Hugofelicia

Jag jobbar som personlig assistent och är på apoteket titt som tätt.
    Som tur är så har min vårdtagare ett litet smidigt kort som man drar genom apparaten där nrlapparna kommer ut så går man före i kön.
    Men det betyder ju inte att det går nå fortare än då....
    Kärringarna som jobbar där är ju rena fosilerna!!
    Grrrr....!!

• 201201232

Jag har också blivit irriterad ett antal gånger på apoteket, men kommit fram till att det måste vara tufft att jobba på ett ställe där de flesta kunder är både sjuka och gamla. Förmodligen beror inte segheten så mycket på personalen som på en dålig organisation. När jag skulle hämta ut ett ovanligt läkemedel (NuvaRing när den var ny) så hittade inte personalen den. Varför stod det inte i datasystemet var läkemedlet fanns någonstans? Har ni sett alla hyllor som de måste gå igenom, utan hjälp från systemet. När jag jobbade extra på lager så fick vi ut information om exakt var just den saken vi skulle plocka fanns, får inte personalen på apoteket det tycker jag synd om dem.

• ming

Jag fattar inte varför de är så sega! Är det för att de har monopol på medicin och alltså vet att folk inte kan gå till någon konkurrent och därför kan de inte förlora kunder och alltså kan inte gå i konkurs och förlora jobbet????? Ja, så måste det vara.
    Det är förresten likadant på banker.

Kossan af Svammel
  • Som snö

Hur många av er skulle stressa fram pryttlarna om det var ni som riskerade legitimationen om nägon annan, i det här fallet läkarna, skrivit fel på beställningen/receptet och ni lämnar ut det som står?
    Och när det står flera och tittar på pryttlarna/receptet innan det lämnas ut, är ni säkra på att alla är farameceuter? Så att det är inte är en tekniker som plockat ihop pryttlarna och sen behöver en påskrift av en farmaceut innan pryttlarna lämnas lämnas ut?
    Sen att inte alla passar för sitt jobb, det är annan sak. I vilken branch finns det bara passande människor i?

• Therese B

Hej brukar tänka att det är tur att expiditerna inte jobbar på restaurang och ska servera flera hundratalet gäster. Jobbat själv på restaurang och bler frusterad över långsamma köer....

• cornelia83

Det tar nästan alltid lång tid!!
    Man får räkna med att det tar ca 30 minuter varje gång man ska hämta medicin.

• Lola Jämtland

Värre kommer det väl att bli iom att varningstriangeln ska tas bort...
    Då måste ju de som jobbar där verkligen behöva ta sig tid att informera osv....

//Blivande husägare!
  • Matriark

att det går långsamt på bibliotek är regel snarare än undantag.. Det är jobbigt nog att vänta när man är frisk, men när man sitter/står där med värk/är gravid/gammal är det ännu värre.

• Mallan76

Håller med! Det går alldeles för långsamt!

Apoteket skulle må MYCKET bra av lite konkurrens!

Dessutom undrar jag varför det inte finns några dygnet-runt-öppna apotek?? Detta är en självklarhet i många EU-länder, men tydligen inte i Sverige....

Svar på tråden låångsamt på apoteket?