• Anna Kajsa

Retar mig på mamman

Det är inte lätt att vara bonus mamma alltid!

Jag har full förståelse att barnen vill ringa till sina föräldrar när de saknar dem, självklart!! Men det finns ju lite rimorison på det hela. Min sambos son är här varannan torsdag - söndag.
    Om då inte mamman tillåter pappan prata med sonen när han när hos mamman. Och sedan när deras son är hos oss (pappan)ringer hon oftast varje dag för att höra hur det är med honom.. Jag har ingen förståelse för detta!! Resultatet blir att vi får ta konsekvensen av en otroligt splitrad och orolig liten kille på 5år.

Jag vill påstå att det finns väldigt fina föräldrar som är separerade MEN det finns även separerade där ena parten bara är ute efter att förstöra och ser bara till sig själva och INTE till barnens bästa!!Helt enkelt egoistiska och pengar kåta!! I det här fallet är det en mamma...

Jag är mer än less på denna kvinna...

• Anna Kajsa

ja jag förstår er som har svarat att det är en självklarhet att sonen skall prata med biomamma.. Men varför är det då inte lika självklart att sonen skall få prata med pappa när han är hos bio mamma?????? Där han ändå är mest av tiden!

Och ibland får han inte komma...för man får helt enkelt inte tag i dem...

• Anna Kajsa

Jag förstår att det är mkt mammor på denna sait och jag förstår att man som mamma vill prata med sitt barn.

Men om bio mamman har sonen 10 dagar av 14 och när sonen är hos bio mammam låter hon inte sonen få prata med bio pappan... Normalt??

"Varför är det då inte lika självklart att sonen skall få prata med pappa när han är hos bio mamma?????? Där han ändå är mest av tiden!!" ???

Det finns många självklarheter men som inte följs när man är separerade pga att man inte tänker på barnet utan sig själv!!

• Anna Kajsa

jag ger upp...

Det är nog ingen som förstår vår situation tror jag bestämt!!

Pappan och barnet har lika starka band till varandra som mamman och barnet enligt mig!! Då spelar det ingen roll om man är sep eller inte..och om någonanan har en annan uppfattning får det stå för dem...

• Anna Kajsa

ja men det bygger ju på att båda föräldrarna tänker på barnets bästa... Så är det definitivt inte i det här fallet....

Mamman är inte i sina sinnes fulla bruk... men men Jag önskar att mina barn känner en trygghet i sig själva och att man har stöd från båda föräldrarna...

Idet här fallet slits sonen mellan föräldrarna där mamman undanhåller saker och pappan kör med öppna kort vilket gör att han blir alm. stökig...
    ..som jag skrev tidigare är det vi som uppfostrar honom för bio mamman tycker att det är svårt trotts att det är hon som har honom större delen av tiden dvs. ca drygt 20 dagar i månaden mot våra knappa 8

Svar på tråden Retar mig på mamman