• SYLO

Utomkvedshavandeskap

Har haft en utomkvedshavandeskap är orolig för att det är en ny på gång men gynläkaren sägar att det är inget utan bara endometriosen som har satt fart igen och inte för att glömma mina cellförändringar. Mensen är nu ca 3 mån försenad.

Jag vet hur det var förra gången med utomkvedshavandeskapet. Först sa de att jag var gravid sedan två tre veckor senare höll jag på att dö av inre blödningar tackvare att det hade missat detta utomkveds.

Vad ska man göra när läkare säger att allt är bra eller skyller på ens sjukdom endometrios. Jag är så less är det någon som har en bra gyn att rekomendera som vågar sjukskriva och fattar att man har smärtor och förstår risken för ett allvarligt missfall när man har endometrios snälla svara mig....

• Svar på tråden Utomkvedshavandeskap
  • anna3

hej Jessica,

Jag kan nog inte hjälpa dej, men jag har oxå opererats för utomkvedes (på midsommarafton) min högra äggledare är paj och den vänstra är trång.

Jag har att tacka mej själv att de upptäckte X:et, de sa bara åt mej att avvakta, när jag blödde o blödde, hade inte ont, men fattade att det inte stod rätt till. Den första läklaren som undersökte mej sa att ett X är uteslutet. De misstänkte X:et när jag skrapades pga missfall.

När jag sedan väl kom in var det bråtom.
    De ska vara försiktiga med att be en avvakta och säga att allt är ok, det är uppenbarligen inte det i alla fall.

Gör vad du kan för att få en ordentlig undersökning.
    Efter omständigheterna för min del är de jättebra i Jönköping.

Hoppas det löser sig för din del. Jag tror att det kommer bli ett nytt X för mej och sedan IVF, känns som man vill gå på IVF så fort det går istället för att uppleva det här igen. Och jag har bara opererats en gång...

*kramar dej*

• SYLO

Ja visst är det lustigt det där med att måste tacka sig själv att man fattar att något är fel. Där av mina misstankar nu igen.

Låter som om våra äggledare är lika dåliga min hö tog de bort den vä är bakåtbunden och ingen passage och det är givetvis på vä sida som mina smärtor sitter nu då huggandes precis som förra gången....

Pratade nyss med gynakuten de sa kan inte neka dig att åka in om du är orolig men det är så sällsynt med utomkvedhavandeskap

Enligt min mening så ha flera av mina bekanta råkat ut för det och vad jag har fattat så får man på KS in 1 per vecka med utomkveds....

Svar på tråden Utomkvedshavandeskap