• Que Sera Sera

Söker en bra 'amningsbok'

Finns det ngn bra bok ni kan tipsa mej om?

Vill garna att det ar en bok som forbereder en infor amningen och aven tar upp dom 'problem/hinder' som kan uppkomma mm, samt vad man kan gora at det och vad man bor tanka pa for att forhindra dem etc...

Helst ser jag att boken ar ratt sa lattlast, men det ar val mindre viktigt i det stora hela...

Tack
    - Q

• Svar på tråden Söker en bra 'amningsbok'
  • Vitsippa

Jag håller med Amorella. "Amningsboken finns nog på de flesta bibliotek och är skriven av Kristin Svensson och Malin Nordgren.

• Que Sera Sera

Jag har precis bestallt amningsboken =) tillsammans med boken 'att föda'. Hoppas dom ar ngt att ha nu =)

Tackar sa massa for tipsen!!

• UWO BaraJag

...åh! "Att föda" är jättebra!!!!

Det finns en bok till, den heter "att amma" och är skriven av Nanna Bylund. Den är inte heller helt fel. Lite nyare än amningsboken (som fö också är jättebra -ett riktigt litet uppslagsverk när det gäller amning).

Lycka till med allt TS!!

Barn 2x 0201, 1x0308, 2x 18/9 (v.31+4) + en bonus 9310
  • Marlene

Att amma av Nanna Bylund ska vara bra den har jag inte läst men Amningsboken av Kristin Svensson och Malin Nordgren har jg läst och den är bra

• Que Sera Sera

=) Tackar massa for tipsen, och skont att hora att 'att föda' ar bra nu! *ler*
    Tankte att jag inte bestaller mer just nu utan vantar och laser dessa forst. Men bra att veta att det finns fler bra amningsbocker om jag vill lasa mer sen anda!! =)

Tack igen allisammans, ni vart toppen!

Svar på tråden Söker en bra 'amningsbok'