Symaskin
Har du en symaskin? Vad för märke är det och är du nöjd med den?
Jag ska köpa en ny och vill ha tips!
Har du en symaskin? Vad för märke är det och är du nöjd med den?
Jag ska köpa en ny och vill ha tips!
Jag har önskat mig en från coop
Det är nog ingen speciellt superbra, men billig
995:- om man har med mera kortet annars typ 1500:-
Har en Husqvarna Lily och den funkar bra till det lilla jag använder den. Finns säkert en massa finesser som jag inte har upptäckt...
Jag har en billig från Siba som jag köpte för en massa år sedan, kostade runt 1000-lappen tror jag, Yamata heter den. Den är verkligen tålamodsprövande, känns väldigt ostabil, syr ok men sätter man tråden det minsta lilla fel så krånglar den i evigheter - man blir gaaaalen! Bra att ha hemma men inget jag skulle sy mycket på.
Jag fick en Husqvarna med diverse program och broderimöjligheter osv från min mormor (inbiten sömmerska och designer
) som är jättebra men jag använder inte alla dess finesser - för mycket för mig som bara syr någon gardin då och då eller lägger upp ett par byxor. Själv använder hon Singermaskiner i sitt arbete, hon har haft dem i evigheter och de funkar hur bra som helst utan krångel.
Jag har en Singer som numera är 15 år gammal, fungerar kanonbra. Men den kostade cirka 12000 när jag köpte den.
Har en Husqvarna (har glömt vad modellen heter). Hör med en symaskinsbutik som kan guida dig i vilka funktioner du behöver på din symaskin. Det beror ju på hur mycket och hur avanserade saker du skall sy.
Rekomenderar att du köper en av ett känt märke som Husqvarna eller Singer - de har byggt symaskiner i evigheter och de gör bra hållbara saker.
Köp iaf inte en billig Yamata! Jag har en som kostade runt 1500 kr och den är helt värdelös.
Bara jag får råd ska jag köpa en beg. kvalitetsmaskin istället. På många symaskinsaffärer servar de beg. maskiner och säljer till bra pris.
Tack för alla svar
Symaskin----här sys allt för hand (skämt)Huskvarna Electronic duger jättebra då jag syr det mesta i klädväg själv......![]()
Jag har en Huskystar 207 (Husqvarna) som jag älskar! fungerar till att sy det mesta man behöver i hemmet samt kläder och väskor!
Någon som har denna? Kan det vara nått?
www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenSE-Site/sv_SE/-/SEK/El_DisplayProductInformation-Start;pgid=3N9sy0IM910000E4i3hJQEeF0000mw6uXcBV&CatalogCategoryID=bWPD4QFWQBQAAAEBycVF0KR4&filename=productpage_text%2cproducttype_text%2cprodtypes_vartypes_text&windowtitle=AEG%20790
Vilken av dessa tre är bäst? Får man mer för pengarna eller skiljer det inte så mycket? Har aldrig ägt en symaskin så jag känner mig lite vilsen!
www.halens.se/Search/Search.aspx
Jag skulle nog rekomedera ett märke som är lite mer känt, som singer, husqvarna och liknande. Själv har jag en Brother som jag inte är direkt förtjust i, plus att jag aldrig fick en fullständig manual, halva står på finska (?). Nu kommer jag inte ens ihåg vart jag beställde den
Mamma har handlat med symaskiner (husqvarna)och jobbat som sömmerska med egen ateljé så länge jag kan minnas. Så det är en sån jag vill ha nästa gång. Fördelen med att inte använda en maskin så mycket är att man egentligen inte behöver en datamaskin, och då sjunker priset betydligt. Dessutom kan man få tag på en väldigt billig begagnad maskin hos återförsäljarna. Så mitt tips vore att besöka en symaskinsförsäljare, om det nu är husqvarna, singer eller pfaff spelar egentligen ingen roll. Huvudsaken är att de vet vad de sysslar med. Och skulle nog inte rekomendera någon att beställa via postorder eller liknande.
Den på coop är en hugin
Den på Elgiganten är en AEG
båda är lika billiga... vilken skulle ni ha köpt???
Tror faktiskt det är lättare att hitta service till en hugin än en aeg...
Ett till tips... ta den som har starkast motor, speciellt om du ska fålla upp jeans och liknande...
Ok Tack för svaret!
Jag vill rekommendera Bernina... dom kanske är dyra nu, men min har jag haft i 20 år, och sytt jättemycket på, den har aldrig nånsinn krånglat och har aldrig varit på rep. så även en begagnad Bernina är ett bra köp !!!
Huskystar 207 (Husqvarna). Kostade 2000:- och är kanon.
Fördelen med att köpa en v lite vanliga märke är ju att det är lättare att fixa reservdela och sånt där om det skulle krisa
Behövs en med lite mer krut i om du ska sy i jeans och andra tjockare tyger. Och jenasnål också