• E l l a

Hur kryddar ni era lövbiffar?

Hade tänkt att göra det enkelt för mig idag till middagen och bara steka till vanliga lövbiffar - något jag aldrig gjort förr, brukar oftast göra rullader eller något annat halvkomplicerat av dem.

Att de ska stekas snabbt vet jag, men hur brukar ni krydda dem? Bara salt och peppar?

Ska serveras med kryddsmör och hemmagjord pommes om det har någon betydelse för kryddningen...

• Svar på tråden Hur kryddar ni era lövbiffar?
  • Mickis74

Salt och grovmalen svartpeppar...

• jeea

Salt och vitlökspeppar   *Mums*

*Även små stjärnor lyser i mörkret*
  • MiaL

bara salt och peppar brukar jag ha på, steka snabbt och plocka bort det där "såsiga" med en kökspincett

• Anniqa84

Brukar oxå bara använda salt och grovmalen svartpeppar.. ibland även vitlökssalt, vilket oxå är jätte gott!

• kakan76

jag steker aldrig lövbiffarna som dom är... Tycker det blir skosulor av det.. Smaken på köttet är absolut inte värt priset... Kanske bara jag som inte får till det.. Men får jag säga det själv är jag ganska bra på å laga mat...
    Jag gör alltid olika fyllningar till lövbiff.. Blir godast så..

• E l l a

Jag brukar också göra fyllningar dvs rullader, men har läst om folk som äter det så stekt rakt upp och ner och vill prova det. Det ska ju stekas bara någon minut så blir det inte segt.

Tack för alla tips!

• Caffreys

Salt, vitpeppar och grillkrydda. På slutet brukar jag hälla i lite vatten (ung. ½dl.) som får koka in, då blir det inga skosulor. Stek inte heller i alltför hög värme, då brukar det mer bli bränt än stekt.

• kakan76

Boppie: Det ska jag testa...

• Nyfiken gul

skosulor av lövbiff blir det om man steker i för hög värme och för lång tid...

det räcker med någon minut på varje sida o i lägre temperatur.

Svar på tråden Hur kryddar ni era lövbiffar?