• Sofia G

IKEA-spjälsängsmadrass:vilken sida upp?

Vilken sida ska man ha upp på IKEAs spjälsängsmadrass? Den ena sidan är platt och den andra är vågig. Gissar attd en vågiga släpper in mer luft men är den skön att ligga på? Tänkte ha plastad frotté ovanpå madrassen och sedan lakan, så det kanske inte spelar någon roll vilken sida som är upp? Hur gör ni med samma madrass??

• Svar på tråden IKEA-spjälsängsmadrass:vilken sida upp?
  • Sofia G

Är detta en fullständigt knäpp fråga som är glasklar för alla utom mig?

"Puffar upp"!

• Paxvictoria

Vi använder den vågiga sidan, men har även testat den plana men den känns lite hårdare av någon anledning??!! Det är väl egentligen bara en smaksak och man får väl tänka vad man själv skulle tycka var skönast eller testa sig fram och se vilken bebisen tycker bäst om för det finns väl inga för och nackdelar om vilken som är bäst!??
    R-M

• Tvillingmamma80

Hört att man ska ha den vågiga uppåt från början. Kommer inte ihåg varför men nåt var det väl bra för...:)

• Fjäril

Den vågiga sidan har vi alltid haft uppåt. Det är väl det som är meningen?

• Ishtar

Har oxå den vågiga upp. tror att det blir bättre luftcirkulation och mindre svettigt då.

• Lilla Linnéa

Det ska vara den vågiga sidan som ska vara uppåt pga att det blir bättre luftcirkulation och därmed lite svalare och skönare. Men vill man ha den andra sidan upp så går ju det naturligtvis bra.

• S Sofia

Puuuu, jag trodde att jag var helt ute, eftersom jag inte heller vet!! Men vi har alltid haft den vågiga uppåt!!

Svar på tråden IKEA-spjälsängsmadrass:vilken sida upp?