• palmblad

Rejält bakslag i potträning

Jag började potträna min nyblivne 2-årige son. Han hajade direkt o tyckte det var jättekul, så vi gick några gånger under dagen o han kissade flera ggr. Gick t.o.m själv. Det var igår. Idag är han helt förtvivlad över att se pottan. Jag var beredd på bakslag, men inte så hårt.
    Har även en son på 4 år som är autistisk o som inte alls är torr. Nu känns det som om lillebror aldrig ska bli torr, med tanke på storebror och bakslaget.
    Gick jag för mycket med honom igår? Han tyckte ju om det, så jag ökade på lite. Vi har pausat ett par timmar, men nu får vi väl pausa ett par dagar?

• Svar på tråden Rejält bakslag i potträning
  • Karisma

Han är ju bara två år.

Liam slutade m blöjor nu i sommar då han var 2år och 4mån. Helt plötsligt ville han själv. Vi har inte potttränat ngt alls egentligen. Provade då han var 1.5år, men då ville han inte så vi pressade honom inte.

Alla andra på Liams dagis som är i samma ålder och äldre som fortfarande har blöja på sig. Ser inget konstigt i det. Det är ju ingen fara om han inte skulle bli torr förrän nästa sommar heller.

Du behöver inte oroa dig, prova igen om nga dagar eller ngn vecka. Finns ingen anledning att stressa.

Liam blev torr nattetid samtidigt, men det var absolut inget jag förväntade mig. hade siktat på 4års åldern till det.

Kram Kristina

• palmblad

Jag stressar absolut inte, men vill inte pausa så han helt glömt det. Jag vill inte barn ska ha blöja längre än nödvändigt.

• Karisma

Inte glömmer han, men han kanske inte vill just nu bara. Även om han har blöja så kan ni ju visa honom pottan då och då. Tipsa honom om att man man kissar på pottan.

Jag tror det löser sig av sig själv.

Kram K.

• LillaLulla

Gör inte för stor sak av det! Så fort den lilla luktar krav, så skiter det sig. Bokstavligt talat

Visa var pottan är. Visa vad man har den till. Mer än så behöver du inte göra.

• palmblad

Vi testade på skoj nu ikväll igen och han satt på pottan 2 ggr, dock utan att kissa.Då hade han väl bara en dålig dag, men vi tar det lite lugnare ändå.

• Beatrize74

Fortsätt du, men gör det inte till en strid. Perfekt att han fortsatte nu.

Kanske fungerar det bättre med toaletten. När vår son suttit på pottan ett tag gick det superbra med toaletten. Då kände han sig STOR! (Och då var ändå mycket yngre än er pojk)

Jag har skrivit en tråd om Potträning med tolv punkter (eller vad jag nu är uppe i), den ligger även i min blogg. kika gärna in där om du är intresserad.

• Hallonpaj

Här kanske du kan få fler tips?

Svar på tråden Rejält bakslag i potträning