• BrideOf Rocky

Vad betalar ni i månaden för era IKEA kök?

Funderar på att åka till IKEA och ta ett kök på kredit eller vad det kallas.
    Har IKEA family kort om det gör nån skillnad.

Men jag undrar vad den slutgiltiga räkningen kommer att gå på om man gör det med ränta och allt?

Så den som VILL får gärna berätta vad köket kostade kanske vad som ingick och hur mycket ni betalar varje månad för det?

Så skulle lilla jag bli VÄLDIGT glad

Tack!

• Svar på tråden Vad betalar ni i månaden för era IKEA kök?
  • Mie65

Jag funderar själv på ett nytt kök men jag anser nog att det är bättre att spara pengarna och betala kontant. Jag tror räntan är rätt hög på dessa ikea-lån.

• Icka73

Hej! Har du kollat med banken det kan löna sig att ta lån på banken ist för på IKEA, du kanske kan höja upp topplånet om ni nu har något t.ex.

//Icka

• Miss Lau

Ta inte Ikeas kredit, den är svindyr!

Det är betydligt bättre att höja huslånet om det är pengar till en köksrenovering som behövs. Sånt brukar bankerna vara välvilligt inställda till.

Vi köpte skåp,luckor, bänkskiva, handtag etc på Ikea. Även kyl och frys därifrån. Det gick på ca 40.000 kr. Sen tillkom ca 10.000 kr för andra smågrejer som vi köpte på andra ställen (som kakel, golv och en massa smågrejs)

• BrideOf Rocky

OK, jag fick för mig att deras krediter var ganska bra.

Men att gå till banken och låna till lite har inte ens slagit mig, det var en bra ide.

Men hur mycket går det på med allting som behövs då?
    Som valmar skrev tex.

Vad har ni betalat?
    Och vad har ni köpt?

Skåp
    luckor
    skiva
    handtag

Vad mer?

/Tack.

• arianne03

Har köpt luckor, skåp (abstrakt röd) på IKEA samt bänkskivor på Bauhaus. Gick på ca 10.000

• Miss Lau

BrideOf Rock-
    Om ni går till Ikea och sitter ner med en köksplanerare så får ni fram den exakta kostnaden för just ert kök.

Eller använd deras ritverktyg själv. Jag tyckte att den var rätt dålig men man får iaf en hum om vart priset landar (men för vår del blev bänkskivan mycket dyrare än den som fanns att välja i ritprogrammet)

• BrideOf Rocky

pr32,
    Ja det är ju så klart det bästa men kanske lite svårt för oss.

Men nu har jag pratat med banken och det var nog inga problem å låna.

Men GUD, vad bra IKEAS det där köksplanerar grejen är!!

Dom har tydligen förnyat den jättemycket sa en kompis, så ni som varit inne där tidigare kanske skulle gå in igen för nu finns det ALLT att välja på.
    Har gjort ett sååå fint kök

• imorgon är en annan dag

Planeringsverktyget är bra, men vi beställde vårt kök förra veckan och det gick på ca 10 000:- mer än vad planeringsverktyget visade. B.l.a så är ju frakten 1495:-, de övertalade oss att ta underlimmad ho + femtioelva täcksidor och lister!

Bara en liten varning! Vi har ju en ganska stort kök på 22 kvm så det är väl kanske därför som det blev mycket men jag hade inte tänkt på allt som de tyckte vi behövde...

• Miss Lau

Samma för oss. Även fast vi har en minikök drog det iväg med bänkskivan. Vi ville absolut ha underlimmad ho, rundade kanter och måttbeställt. Allt det kostade extra och fanns inte med i ritprogrammet.

• Icka73

Oj är det sånt man måste tänka på... Vi är redan uppe i 40,000...

Svar på tråden Vad betalar ni i månaden för era IKEA kök?