• A Linda M

Mammor i maj eller juni från malmö

Hej Hur många mammor finns det från Malmö som har BF i maj eller juni?

Vore trevligt att kunna prata med någon i närheten om fruktansvärda köer, förväntningar och krämpor över en fika någonstans

Lycka till Alla!

/Linda

Testade pos. den 30/9svävar på moln sedan dess!
  • Svar på tråden Mammor i maj eller juni från malmö
  • Faroula

Hej alla

Oj här har det varit aktivt! Grattis till alla "nya".

Själv mår jag sådär. Mår illa på morgonen så jag inte kan borsta tänderna - äta går bra dock. Hela kvällen mår jag också illa och gör inte mycket mer än ligger i soffan efter lilltjejen somnat.

Magen känns svullen och det märks definitivt i byxlinningen att något hänt, ändå har jag gått ner i vikt pga dålig aptit och kräkningar.

Vi skall till doktorn på måndag och får ett vul då. Hoppas jag får tid hos BM snart efter det.

Jag berättade för min chef för ett par veckor sedan och det har redan spridit sig på jobbet. Känns ok. Jag är visserligen bara i v 11 men det kan kännas skönt att folk vet om något skulle hända *håller tummarna att allt är bra*

När jag var gravid med Isabel sa sköterskan att om bebisens hjärta slog i typ v 9-10 så var missfallsrisken mycket låg fastän man inte passerat v 12. Det tar ett tag innan kroppen reagerar ifall något händer.
    Och hjärtat slog i v 8 så jag har kännt mig ganska lugn hela tiden. Blir lite nervös nu när doktorsbesöket närmar sig.

Hoppas ni alla andra mår bra också. Sköt om er!

• Trekidz

Faroula: har oxå haft svårt med tandborstningen ibland, men köpte flourtabletter med lakritssmak på apoteket, känns bra att ta ett par om dagen

• Sciarlotta
    Information:

Denna tråd flyttas till lämplig rubrik i Medlemsgrupper.
    Om ni tycker den hamnat under fel underrubrik kan ni anmäla tråden och be att få det flyttad.

Mer info om Medlemsgrupper finns här >>> Medlemsgrupper Uppdaterat
    Bättre obscent än aldrig
  • A Linda M

Hej hoppas ni hittar hit tjejer!

Idag ringde barnmorskan och sa att hon hade fixat en tid till ul åt mig HURRA! på måndag ska jag dit så snart ska jag också få se på den lilla krabaten i min mage.

Hoppas det är bra med er alla nu måste jag gå och lägga mig det är långt över läggdags för mig men jag behövde skriva av mig några rader eftersom jag blaev så lättad av att få ett VULSkrattande

Testade pos. den 29/9svävar på moln sedan dess!
  • Deanna

Hej!

Var ett tag sedan jag var inne här och skrev, men det var ju bra att ni finns kvar:)

Linda, vilken tur att du fick ett UL! Jag fattar inte varför det är så svårt att få vården att gå med på det, det tar inte jättelång tid och betyder jättemycket för ens psykiska hälsa. V 18 är ju nästan halva graviditeten. Men det kostar väl för mycket...

Min vanliga gynekolog var jättesnäll och erbjöd ett läkarbesök bara för att titta med VUL fastän de inte har mödravård, trots att jag berättade att vi redan fått ett ultraljud i V8 på Curakliniken. Fast vi åkte till Kph istället, för vi ville göra ett NUPP-test. Det var en sådan himla lättnad att se att fostret levde och rörde sig!

Lycka till på måndag!

• A Linda M

Deanna - ja nu är det bara att vänta tiden kommer att snigla sig fram skulle jag tro. Men nu har jag äntligen ett datum att se fram emot.

Vilken vecka var du nu i? Tror du var några veckor före mig... Jag gick in i v.12 idag.

Hoppas du får en trevlig helg ta hand om dig och magen!

Testade pos. den 29/9svävar på moln sedan dess!
  • panilorak

Ett litet tips om mammakläder, det är ju lite tidigt än, men jag gick förbi Lindex snett emot Hansagallerian och de har utförsäljning pga av flytt, halva reapriset, fanns en hel del mammajeans och kjolar. Köpte en kjol kostade nu 90 kr istället för 349kr. Tänkte bara att jag skulle tipsa er.

Skönt att du har fått tid för VUL Linda!

Ha en skön helg!

• Frankie

Hej flickor,

Har inte varit så flitig på att skriva men jag har läst det mesta som ni skrivit! : ) Återigen, tack Ditten för att du meddelade om flytten hit!
    Jahapp...i dag var iaf jag på VUL och om man jämför med första gången för 3 veckor sedan var ju detta så mycket mer givande (är i 11+1 nu)! Såg en minibebis med huvud, armar och ben..hjärta och grejer!! Grät av lycka när jag såg den. Den sprattlade runt och var hur livlig som helst! 4,5 cm...har en känsla av att det är en pojke. Vet inte varför egentligen men det blev så i dag att vi kallade vår lilla doodle "honom". Hur som helst så kommer våra föräldrar hit om en halvtimme och ska få sig en rejäl överraskning!! Första barnbarnet så det blir nog glada miner!
    Linda, trist att din barnmorska var så trist att ha å göra med. Håller verkigen tummarna för att den nya blir bättre! OCH, stor grattis till att det blir ett VUL!!
    Ett tips till andra är att laurentiikliniken i lund gör VUL för 300 sek. Var hos Robert Sabelberg i dag som var sympatisk och bra att ha å göra med. Kanske lite sent eftersom de flesta kommit långt...men dock!

Jo, har ni träffats och fikat ännu? Hade varit kul att bubbla av sig lite...känns som ett outtömligt ämne lixom! ; )

Ha en finfin helg!

• Rintintin

Hej hej igen!
    Inga problem Frankie . Vi vill ju att alla ska hitta hit! Fika låter som en bra grej. Vet inte om vi kanske ska vara så pass skrockfulla att vi iaf väntar till alla kommit över v12? Eller det kanske bara är jag som har en förmåga att måla f-n på väggen! 

Och tack för tipset panilorak!! Det blir appselut en tur till Lindex idag. Även om det är på tok för tidigt så är ju flyttrea något som man inte kan låta bli att undersöka närmare.

Har en annan fundering också. Vi kanske ska göra en BF-lista? Bara för att få koll på var vi ligger någonstans. Det känns ju onekligen som det är vi som kommer att trängas på bb tillsammans !! Vilket ju kan bli väldans trevligt om vi redan känner varandra . Värsta kafferepet (skrev hon som aldrig fött barn innan...)!

Jag tar initiativet och sätter ut mitt BF (som så klart kan ändras nån dag fram och tillbaka!) och så får den som är hugad hänga på och peta in sitt namn!

Kramen på er

BF-lista

Ditten, 2007-06-08

Svar på tråden Mammor i maj eller juni från malmö