• Meduziz

Hängselbyxor...

Är det bara jag som funderar på varför de flesta kvinnor som blir gravida sätter på sig hängselbyxor?
    Okej att de håller sig uppe men det gör alla brallor om man sätter i ett par vanliga hängslen, eller har i ett skärp.
    Sen finns det en massa mammakläder som INTE är hängselbyxor!
    aaaah..

/meduziz som INTE kommer ha det på sig.

• Svar på tråden Hängselbyxor...
  • Nyfiken gul

du har aldrig varit gravid va?

ett skärp eller ett par hängslen i vanliga byxor är en ekvation som inte finns när man är gravid....

• Nyfiken gul

kan tillägga att hängselbyxor är skönt för magen - det blir ett stöd för magen o man slipper en massa obekväma byxor som sitter för hårt om magen och tröjor som glipar...

bäst är hängselbyxorna i slutet av graviditeten...

• kiwii87

Ja älskar oxå mina h-byxor :)

• emaxmamma

håller med.. det e inte skönt med otympliga saker som sitter åt om det inte är de mamma byxorna som (på mig..är kort!) hamnade precis under brösten Det är inte skönt med något hårt precis mitt på magen när man har en fotbolls spelare där inne heller ..

• Meduziz

Nyfiken gul : nopp. men jag är fet så jag vet vad som menas med tröjor som glipar och mage som hänger och har sig.
    Dessutom har jag 10 syskonbarn och inte ett enda av dem har fått "gömmas" bakom ett par hängselbyxor.
    Man kan använda tunika istället för t-shirt, långa tjocktröjor istället för boleros (som vanliga tjocktröjor blir när man har mycket mage). och mammabyxor sitter typ uppe i armhålorna så det funkar det med..

Ja jag är anti hängselbyxor =D
    har haft ETT par och dom fick hänga som hiphop-brallor för hänglsena är irriterande fula.

• Meduziz

Men men.. Som dom säger.. 1 miljard flugor kan inte ha fel...

Kanske är det så me hängselbyxor med? man måste "smaka" för att veta?

• lillchoppa

Jag tycker det är skitgulligt oxå att ha hängselbyxor på en gravid kropp!

Svar på tråden Hängselbyxor...