• Meduziz

Hängselbyxor...

Är det bara jag som funderar på varför de flesta kvinnor som blir gravida sätter på sig hängselbyxor?
    Okej att de håller sig uppe men det gör alla brallor om man sätter i ett par vanliga hängslen, eller har i ett skärp.
    Sen finns det en massa mammakläder som INTE är hängselbyxor!
    aaaah..

/meduziz som INTE kommer ha det på sig.

• Svar på tråden Hängselbyxor...
  • kimmye

Det är såååå fint med mage och H- byxor tycker jag. Har lovat mig själv att köpa ett ett par denna grav

• MARIA99

Det är skitbekvämt när man har stor gravid mage! en gravid mage & en vanlig stor mage e ju olika hur det känns med kläder på eftersom den blir ju som en hård kula & då är det skönt med hängselbrallor. Tycker inte heller de är Sveriges snyggaste plagg kanske men eftersom de är så sköna har jag haft dem alla 3 ggr jag varit gravid, med 3.e tjejen var det dem enda brallor som gick på i slutet när jag gick 12 da´r över tiden. Så jag förstår att många gravida har dem =)

• mästerkattenistövlar

Nej, det är inte bara du som funderar så. Jag förstår det inte heller.
    Bara för att man ska ha bebis behöver man inte se ut som en sån själv.

Däremot kan jag tänka mig att det är skönt att ha ETT par byxor som passar såhär i slutet; vi äger bara byxor i storl L, men ändå har jag vuxit ur alla.

• Sanber

Jag tycker det rä helmysigt med hängselbyxor!
    hade tyvärr inga då jag var garvid men tycker dte rä fint å kan gärna tänka miog det nästa gång! tycker dte ser helbekv'mt ut!

Mamma Till Underbara Casper alias Cappe Cappelito!
  • getingmidja

Jag håller helt med Nyfiken gul i denna hängselbyxedebatt, ekvationen med skärp ett vanliga mammabyxor går inte ihop.
    Hatade de byxor jag införskaffat med låg midja, de var ju helt omöjliga att behålla uppe trots skärp.
    Nej, tacka vet jag hängselbyxor även om jag inte använde några under senaste graviditeten.

• Polgara

Jag håller med ts!

Det är så otroligt fult med hängselbyxor!Det finns faktiskt andra byxor att ha på sig som är betydligt snyggare.

• BabyJia

Asså va spelar de för roll om gravida använder hängslebyxor? Alla e vi la olika, å har förmodligen olika smak oxå. Dem som tycker de e skönt me hängslebyxor kan väl ändå få tycka de?!
    Jag har stor förståelse för dem som gillar hängslabyxor, för jag ägde ett par innan jag blev gravid me sonen. Å jag ville kunna använda dem även under graviditeten, men magen fick inte plats i dem när väl magen började växa.

Skärp å sånt e absolut inget man vill använda när man e gravid.

Man ska strunta i hur andra klär sej tycker jag, för tycker man som gravid att de e skönt me hängslebyxor som får man de helt enkelt! Dem som inte gillar de, de e ju ingen som tvinger dem att bära såna byxor lixom. Så varför bry sej egentligen?!

• ninan

Tänkte just samma tanke häromdagen, jag kan iochförsig tycka att det ser rätt snyggt ut med hängselbyxor, men huu vad opraktiskt när man ska på toa! Tänk om man har en tröja på sig ovanpå hängselbyxorna, då måste den av först och sen krångla sig ur hängslena! Jag hade mjuka snygga brallor med muddkant när jag var gravid, man är ju tvungen att springa och kissa rätt ofta när magen trycker på blåsan!

• Maijlo

Hihi, och jag som tycker mjukisbrallor är det fulaste som finns.

• Funderaren

Håller med dig TS helt och hållet. Tycker det är så förskräckligt fult med hängselbyxor på gravida Lovade mig själv att blev jag någonsin med barn så skulle jag aldrig ta i några sånna. Jag lyckades ju bli med barn (ivf-bebis, nu v39) och aldrig aldrig aldrig skulle jag gömma min mage i ett par sånna byxor.
    Finns ju jättefina mammabyxor som INTE döljer magen och som inte ser ut som man kommer inhoppandes från 80-talet

MEN!!! det är helt och fullt MIN åsikt

• gealach

Jag förstår om de är sköna, men inte är det snyggt. Men det är ju å andra sidan inte viktigt att vara snygg i det fallet.  Däremot tycker jag att folk ser ännu större ut med hängselbyxor, vilket är anledningen till att jag inte skulle sätta på mig det.

• Skruttisen2

Jag ÄLSKADE att gå omkring i mina H-byxor, skulle även kunna ha ett par nu när jag inte är gravid

Mamma till världens Piggaste och underbaraste dotter Miranda 060805
  • cid

Jag tyckte det var urskönt, även om det inte var så värstans snyggt...
    Jag hade en enorm mage förra graviditeten och att ha ett par hängselbyxor gav lite stöd för magen så den inte kändes lika fruktansvärt tung...
    Estetiskt eller inte, vad spelar det för roll?
    Finns mycket av det modet som är idag som jag ALDRIG skulle ta på mig, MEN, jag tycker det är okej att andra gör det, det är ju trots allt upp till var och en..

• Sallisen

Jag bara vägrade ha såna på mig. Om andra har det så hoppar jag ju inte på dem pga deras "dåliga" smak (i MITT tycke alltså!) men inte tycker jag att det är snyggt alltså. Jag kopplar hängelsbyxor med barnkläder!

... och han skall torka bort varje tår från deras ögon... Upp 21:4
  • Göteborg

Personligen tycker jag att h-byxor är otroligt fult. Så även Boleros. Och boots. Plus en massa annat.

Själv gillar jag camo-byxor. Och sletna gympadojer. Och och munktröjor. Många tycker att det ser vidrigt ut och skulle aldrig ha det på sig!

Tur att vi alla har olika smak

• Göteborg

Och med det inlägget dödade jag ihjäl ännu en tråd

Svar på tråden Hängselbyxor...