Bröstlyft efter amning?
Funderar på att göra ett bröstlyft eftersom jag tycker att mina bröst blivit så fula efter amningen. Är det någon som gjort det? Tyckte ni att det blev stor skillnad?
Funderar på att göra ett bröstlyft eftersom jag tycker att mina bröst blivit så fula efter amningen. Är det någon som gjort det? Tyckte ni att det blev stor skillnad?
Jag har gelehallon, kommer inte ihåg exakt vad jag betalade, gjorde 2 op samtidigt, och då får man den ena för halva priset. Men sök på plastikkirurgi så får du upp en massa hemsidor, och priserna står alltid med där.
gör det ont? någon som opererat sig i falköping??
Hur mådde du efter operationen då? En bekant blev skitdålig efter sin op. Kan ni inte skriva lite mer exakt hur allt går till och vart ni gjort operationen?
så risken är att om man opererar sig nu och sedan får ett barn till, att det blir likadant igen?
jag fick barn tidigare i år och vet inte när jag kommer skaffa nästa barn. problemet är ju att man är ju ung och vill vara snygg NU. inte när man passerar 30-strecket.. alltså, jag vill vara snygg innan dess menar jag.
Hejsan!
Jag ska lägga in runda gelehallon, soft touch, imorgon hos Michael Olenius på Proforma Clinic på söder i Sthlm, har blivit rekommenderad han, han har varit med i 25 år.
Min bröstförstorning kostar 42.000kr och vet inte rikigt hur mkt de ska lägga in än, det som passar till min kropp.
Men har en fråga till er som har runda gelehallon, soft touch: Ska man massera de och isf hur länge??
Kramizar
Ska försöka svara på några frågor som kanske var riktade till mig (?):
"Visst blir man sövd när man gör lyft?"
Japp det är vanligast, men det finns läkare som gör det med lokalbedövning. Skulle dock inte vara någonting för mig.
"Gör det ont?"
Nej, jag tyckte inte det. Har man klarat en förlossning är det piece of cake
Huden är öm efteråt, men enligt min läkare är det oerhört sällan att endast bröstlyfta klagar över smärtor efteråt. Jag fick starka alvedon på recept efteråt, men jag använde det knappt.
"Hur mådde du efter operationen då?"
Ganska bra faktiskt. Jag var hungrig eftersom jag fastat innan. Hade inga komplikationer alls. Endast ett bröstlyft där huden snörs åt ger sällan några komplikationer (ska aldrig säga aldrig, men sällan). Man varken tillför eller tar bort något.
Jag tvättade med sårtvätten och tejpade med tejpen på snitten, och var inte rädd för att "ta i" när man tvättar rent - då läker det fint och håller sig rent. Visst är man öm efteråt, men det gick över fort. Min läkare gav mig dessutom journummer om jag behövde något starkare än alvedon, eller om komplikationer tillstötte när kliniken var stängd. Behövde dock aldrig nyttja det.
"Har ni gjort förminskningar samtidigt eller bara lyft? Eller lagt in extra?"
Bara lyft. Skulle dock kunna tänka mig att förminska vårtgårdarna i framtiden. Jag har ju gått ner mycket i vikt, och tappat tre och en halv behåstorlek så det är inte konstigt att tuttarna inte hängt med
"Du som behövde göra två operationer, varför behövdes det? Ser ju att det var för att du hade mycket skinn "över" men varför kunde inte dettas bort på en gång?"
Med den metod som jag använde till brötslyft, med snitt endast runt vårtgårdarna "snörar" man ihop brösten man tar inte bort någon hud. Tänk dragsko
I samband med en operation blir huden tjock och svullen, och det gick inte att dra åt mer än läkaren gjorde på den första operationen. Det är väldigt spänt efteråt. Det tog bara ett par veckor så går svullnanden ner och då ser man resultatet. I andra omgång kan man dra åt ytterligare lite till.
Jag kan tillägga att priset för 2 operationer för mig blir 39000kr, och det är vad 1 operation kan gå för på andra kliniker. Visst är det skillnad, men jag tycker att det känns bra att kunna få upp det ytterligare lite.
42 000, ja det är ganska mkt pengar. Tänkt vad man kan göra med så mkt pengar. Har ni sparat ihop till det eller tagit lån?
op2005- men vad händer då med all hud??? Om man inte tar bort något hur kan brösten då bli fastare och sluta hänga?
Vet du om det finns någonstans på nätet där man kan se hur de gör den operationen?
Jag ska göra en bröstförminskning i Falköping i januari.36000 kr kommer det att kosta för ALLT.
Anonym (vill också)
Man snörar liksom ihop brösten så huden blir fastare och lägger in trådar runt bröstvårtan så det hålls ihop. Trådarna känns inte, kan jag tillägga
ska du bara göra förminskning då?
jag vill både göra lyft och lägga in implantat.
är det svårt att få tid i falköping?
Ja jag ska bara göra en bröstförminskning.Fast det blir ju automatiskt ett lyft oxå.Nej det var inte svårt att få tid.Jag kunde ha fått en tid bara 4 veckor efter konsultationen men jag ville vänta till januari eftersom jag vill gå ner lite i vikt innan.