• JFL

    Januarimammor -06 del 7

    Ja det är sant. Då kan man tömma plånboken och ändå få påfyllning dagen efter


    ღMor Jennyღ
  • JFL

    Nej jag tror också att jag nattar nu. R kom upp och satte sig i sängen. Kanske kan jag göra nåt åt mitt dåliga testresultat
    Kram


    ღMor Jennyღ
  • JFL

    Godmorgon höll jag på att skriva , är visst lite trött nu. Ia sov till halv tio och det var jätteskönt att få sova länge. Men när jag vaknade insåg jag att jag hade bråttom för jag hade en tårta att göra, som skulle hämtas vid två. Fyllningarna måste stå i 2 timmar i kylen innan de kan användas. Så en halv kopp te till frukost samtidigt som jag fixade tårtan, stress stress stress Den blev klar i god tid, lagom till att mina föräldrar kom med Elsa och vi gjorde en gåslunch på resterna från igår. Så mysigt att äta gås igen och dricka rödvin till. Tårtan hämtades mitt i lunchen och de blir nog nöjda med den (bild på döskalletårtan finns såklart i galleriet för alla nyfikna). Elsa mår massor bättre idag. Hon sov och tog det lungt igår och är bara förkyld idag. Snuvig och hes. Så skönt att illamåendet och tröttheten är borta. Kanske var det influensan bara?
    Hihihi nu kommer Alice fram till mig och slår mig med en plastkavel och säger "Mamma mamma mamma..." undrar vad det betyder? Hon vill baka? Hon vill kramas? Lyfter upp henne... Aha en ren blöja tack! R får byta Rosagul: Det måste vara tänder pågång när hon dreglar så. Smart plan där igår, skönt att du fick vara lite barnledig och träffa släkt utan Sandra.


    Doriah: (jo den var lite pinig det där testet, jag hoppades att R inte skulle komma in genom dörren och läsa vad jag gjorde )


    Malaya: hoppas ni har haft en trevlig dag med god mat


    Thezz: tack så jättemycket för infon om de borttagna inläggen. Skönt att M inte hade något problem och att Ole kunde hjälpa dig.


    (Testet: Hihihihi men Thezz då )


    Bastians mamma: ojdå hoppas att det inte är något allvarligt med honom. Massor av kramar. Jag tycker att ni har haft tillräkligt många sjukhusbesök redan med Zach.


    MariaK: härligt med flytten, skittråkigt med förhållandet. Som jag skrev i går så är det en tuff tid för föräldrarna just omkring 9 mån, och det verkar finnas många bevis på detta i tråden. Kram och jag hoppas ni reder ut det.


    Mamma Sussie: ja fy tänk att det finns sådana människor!!!

    Hej Linalia, kul att du har tid att lösa tråden även om du inta alltid har tid att svara eller skriva.

    Lovande: härligt med en go promenad, jag har inte varit utanför dörren idag ens.


    ღMor Jennyღ
  • JFL

    Alice kan krypa, men hon vill inte . På vissa underlag och i vissa kläder kryper hon jättebra, flera meter fas så fort hon ska någonstans fort eller ska ut  på golvet slänger hon sig på mage och ålar. Hoppas hon börjar krypa snart ordentligt . Funderar faktiskt på att köpa krypstrumpbyxor till henne så att hon inte glider så mycket med knäna

    Det är så mörkt och mysigt nu, snart är det advent. Men jag tänkte redan nu bjuda på glögg och pepparkakor med blåmögelost.


    ღMor Jennyღ
  • JFL

    Kram Sussie och hoppas verkligen att du mår bättre snart. Fortsätt med dina egoinlägg, vi vill ju veta hur du har det.

    E76: du har fortfarande mer poäng än mig Generad 


    ღMor Jennyღ
  • JFL

    WOW Bebbe, duktiga Naomi!!! Vad alla bebisar är duktiga. Det är en sån otrolig utveckling på dem nu.
    Alice börjar så smått fundera på att gå utmed möblerna, hon tog några myrsteg utmed soffan idag för att komma mig närmare

    Heisen: exakt vad jag känner med, man har längtat till denna utveckling och nu vill man att de bara ska vara nyfödda och ligga still och mysa på en filt


    ღMor Jennyღ
Svar på tråden Januarimammor -06 del 7