• sasju

Hicka ofta?

Hur ofta hickar er bebis i magen?
    Jag är i vecka 26+6 idag och det känns som min gör ett par ggr om dagen...=)

• Svar på tråden Hicka ofta?
  • lilla frö

undrar jag med ... min hickar i bland varje dag som det känns:)

• Funderaren

Inte ovanligt att det hickas ofta. När jag var runt v26 så hickades det gärna minst två gånger per dag. Nu är jag i v39 och det har faktiskt lugnat ned sig lite. Blir inte varje dag längre. Men samtidigt så kan det ibland bli ett par tre gånger på en dag även nu

• vera82

Min hickar 4-5 ggr om dagen.

• Alvinbus

När jag väntade Alvin hickade han jätteofta i magen. Och det fortsatte han med när han kom ut. Han kunde lätt hicka 6-7 gånger per dag ibland. Sedan hickade han inget i några dagar och så kom det en sån där "hickdag" igen. Jag visste att om han började hicka på morgonen så skulle han fortsätta med det i stort sett resten av sin vakna tid den dagen.

Mamma till världens bästa Alvin
  • lillefoot

Jag är i v.28 och min hickar ganska sällan. Vet inte om jag är dålig på att känna det men jag känner det väl när h*n har hicka.

• Anne69

Min tjej började hicka i v. 32. I början var det riktigt störande och verkade hemskt obehagligt (för henne alltså). Ibland hickade hon 5-6 ggr per dag, gärna 20 min åt gången. Rätt länge alltså. Nu i v. 38 har hon lugnat ner sig o hickar 1-2 ggr per dag och då kanske 15 min åt gången.

• visions

jag är i v 38 och den hickar varje dag, minst en gång

• Duckan74

Hur känns det när de hickar? Tror inte jag upplevt det, men vet inte riktigt.

• sasju

Det är som ett rytmiskt dunkande i magen, känns som en puls fast starkare...
    Lite mysigt fast ibland jobbigt =)

Svar på tråden Hicka ofta?