Hicka ofta?
Hur ofta hickar er bebis i magen?
Jag är i vecka 26+6 idag och det känns som min gör ett par ggr om dagen...=)
Hur ofta hickar er bebis i magen?
Jag är i vecka 26+6 idag och det känns som min gör ett par ggr om dagen...=)
undrar jag med ... min hickar i bland varje dag som det känns:)
Inte ovanligt att det hickas ofta. När jag var runt v26 så hickades det gärna minst två gånger per dag. Nu är jag i v39 och det har faktiskt lugnat ned sig lite. Blir inte varje dag längre. Men samtidigt så kan det ibland bli ett par tre gånger på en dag även nu
Min hickar 4-5 ggr om dagen.
När jag väntade Alvin hickade han jätteofta i magen. Och det fortsatte han med när han kom ut. Han kunde lätt hicka 6-7 gånger per dag ibland. Sedan hickade han inget i några dagar och så kom det en sån där "hickdag" igen. Jag visste att om han började hicka på morgonen så skulle han fortsätta med det i stort sett resten av sin vakna tid den dagen.
Jag är i v.28 och min hickar ganska sällan. Vet inte om jag är dålig på att känna det men jag känner det väl när h*n har hicka.
Min tjej började hicka i v. 32. I början var det riktigt störande och verkade hemskt obehagligt (för henne alltså). Ibland hickade hon 5-6 ggr per dag, gärna 20 min åt gången. Rätt länge alltså. Nu i v. 38 har hon lugnat ner sig o hickar 1-2 ggr per dag och då kanske 15 min åt gången.
jag är i v 38 och den hickar varje dag, minst en gång
Hur känns det när de hickar? Tror inte jag upplevt det, men vet inte riktigt.
Det är som ett rytmiskt dunkande i magen, känns som en puls fast starkare...
Lite mysigt fast ibland jobbigt =)