Inlägg från: Barbabok |Visa alla inlägg
  • Barbabok

Pälsängrar, bara jag?

De är jättevanliga, hade i förra lägenheten.
    Killen från Amicimex förklarade att de lever i fågelbon, och varje år riskerar man alltså att få in dom när man vädrar osv. Hopplösa omöjliga äckliga småkryp.
    Grannen vår sa att hon minsann inte hade sånt, nähä, så dom är begränsade och kryper inte i väggar då? Dumt säger jag.
    Finns i varje hyreshus men alla ser de inte, eller vill inte se, vad vet jag. Man måste absolut inte ha det smutsigt heller som vissa tror.

Arbetar på 1:a barnet, försök 9, BIM 11/10, håll tummarna!
  • Barbabok

Tycker också sånt är skitjobbigt, jag är så äcklad av kryp dessutom.
    I den här lägenheten har jag inte sett några (ännu) och hoppas slippa, men risken är ju stor då vi har ett träd precis utanför altanen och där finns fågelbo.
    Sen allt som de äter hål i, de är verkligen finsmakare och gillar det "dyraste" materialen. Nä usch å fy!

Arbetar på 1:a barnet, försök 9, BIM 11/10, håll tummarna!
  • Barbabok

Har haft och blivit av med pälsänger.
    Bor man i hyreshus (HR/BR) finns oftast en försäkring dvs man betalar ingenting!

• Barbabok

Ja det stämmer, de flesta värdar har en sån försäkring.
    Det enda är att oftast måste de spruta flera ggr eftersom det finns i väggarna, hos grannar osv
    Men vi blev av med det värsta innan vi flyttade och sen fick jag lite tips av skadedjursbekämparen.
    Dessa djur dör endast av besprutning, eller värme kyla.
    Värme, 60grader i minst 1timma, kyla minusgrader i flera dygn, perfekt för oss som flyttade mitt i vintern, allt fick ligga ute på altanen och frysa, sen skakades det och in i tvättmaskinen på 60graders programmet, och hittills har vi inte hittat något. En såg jag nyligen som tydligen klarat vintern men den tog jag snabbt rätt på, det var när jag bar in mer tyg som skulle in i maskinen. Annars säger jag bara usch för kryp, jag mår ILLA!

• Barbabok

Bekämparen berättade att de kommer in via öppna fönster, bor i naturen i fågelbon och dyl. så även om man blir av med dom så kan de komma in igen, år efter år. Särskilt utsatt är man om man bor på bottenvåningen visst. Men jag kommer aldrig lära mig stå ut, jag har krypfobi

Svar på tråden Pälsängrar, bara jag?